خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

۷ عادت خطرناک برای مغز که باید متوقف شوند

انتخاب برخی از سبک‌های زندگی و عادات می‌تواند سلامت مغز ما را به طور قابل توجهی تهدید کند. عادت‌هایی که سلول‌های مغزی را به سرعت از بین می‌برند و ما را در معرض اختلالات روانی مانند افسردگی یا اضطراب و همچنین بیماری‌های جسمی مانند آلزایمر، سکته مغزی، صرع و حتی سرطان قرار می‌دهد.

۱۹ مگ در ادامه ۷ عادت خطرناک که به مغز شما آسیب می‌رساند را بررسی کرده است. عاداتی که با متوقف کردن آنها می تواند در سلامت روحی و جسمی شما تغییرات شگرفی ایجاد کند.

۷ عادت خطرناک برای مغز

چشم‌پوشی از صبحانه:

صبحانه مهمترین وعده غذایی روز محسوب می‌شود. گذشتن از آن می تواند قند خون را پایین بیاورد و این برای مغز بسیار مضر است، به ویژه اگر مکرر خورده نشود. مغز شما به انرژی بیشتری نسبت به سایر ارگان‌های بدن نیاز دارد و تا ۲۰٪ کل گلوکز موجود در بدن شما را هر روز مصرف می کند. نرسیدن قند به بدن باعث مرگ سلولهای مغزی با سرعت زیادی می‌شود.

محرومیت از خواب:

نداشتن خواب کافی باعث می شود روز بعد احساس فراموشی کنید. دلیل آن این است که نداشتن خواب کافی، نورون‌های مغز شما را از توانایی عملکرد صحیح باز می دارد و به گسست‌های ذهنی منجر می‌شود که می تواند در کار و روابط شما تأثیر منفی بگذارد.

پرخوری:

هنگامی که غذایی فاقد مواد مغذی می‌خوریم مغز همچنان گرسنه می‌ماند. به همین دلیل بیماری‌هایی چون آلزایمر به سراغ انسان خواهد آمد.

سیگار:

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

تحقیقات زیادی در مورد اثرات مخرب سیگار انجام شده است. سیگار کشیدن به طور واضح به غشاهای سلولی و زنده بودن عصبی در نواحی مغز آسیب می زند که تعادل ، هماهنگی و مهارت حرکتی را تحت ثأثیر قرار می‌دهد.

تشنگی:

 

۷۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است، بنابراین برای هر عملکرد بدن از جمله عملکرد مغز، وجود آب بسیار مهم است. تأثیراتی که کم آبی روی مغز شما ایجاد می‌کند خیلی سریع اتفاق می افتد به طور مثال حتی دو ساعت ورزش سنگین و بدون آب می تواند باعث افت شناختی شود. در مطالعات، مشخص شده که کمبود آب بدن عملکردهایی مانند حل مسئله ، هماهنگی و توجه را بیشتر از همه تحت تأثیر قرار داده است. لازم نیست هر روز مقدار مشخصی را بنوشید، بلکه به عطش خود توجه کنید زیرا این یک شاخص عالی برای نیاز به آب است. سعی کنید به طور مداوم در طول روز بنوشید تا سطح ثابت و شاد باشد.

مصرف قند زیاد:

بدن و مغزهای ما برای عملکرد نیاز به قند دارند ، اما زندگی مدرن بیش از حد از آن استفاده می‌کنند. هنگامی که به طور مرتب قند زیادی مصرف می‌کنید ، سلول‌های شما از جمله سلول‌های مغزی در معرض التهاب مزمن قرار دارند. درنهایت ، خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را خواهید داشت.

استرس :

سرانجام ، استرس مزمن می‌تواند در تمام بدن تأثیر منفی بگذارد. استرس در واقع علامت خوبی است که بدن را برای جنگیدن یا فرار در مواجهه با خطر آماده می‌کند، اما وقتی شیوه زندگی شما همیشه همراه با استرس همیشگی باشد ، هورمون کورتیزول در مغز ساخته شده و باعث آسیب‌های ماندگار می شود. نه تنها می تواند سلول‌های مغزی را از بین ببرد بلکه در واقع باعث کوچک شدن مغز می‌گردد. در نتیجه توانایی یادگیری و یادآوری شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

امیدواریم که این اطلاعات شما را نترساند بلکه باعث شود شما احساس قدرت کنید تا بتوانید تغییرات اساسی را برای سلامتی مغز خود ایجاد کنید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن