خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

۱۰ نشانه‌ی مهم کمبود ویتامین C در بدن

ویتامینC در سالم نگه داشتن بدن و عملکرد صحیح آن نقش مهمی ایفا می‌کند. باید هر روز مقدار کافی از آن را مصرف کنید زیرا برخلاف ویتامین‌های دیگر، Vitamin C مدت طولانی در بدنتان نمی ماند. کمبود ویتامین C در بدن می‌تواند منجر به کاهش کیفیت زندگی و بیماری‌های متعدد شود. ۱۹ مگ ۱۰ علامت اصلی کمبود ویتامین ث را گردآوری کرده است تا کمبود آن تشخیص داده و با مصرفش وضعیت سلامت خود را بهبود بخشید.

۱- لثه‌های شما اغلب متورم بوده و دچار خونریزی می‌شود.

ویتامین‌C نقش عمده‌ای در سلامت لثه‌ها دارد؛ اگر در مصرف روزانه‌ی آن کوتاهی کنید، احتمالاً به درد و خونریزی در ناحیه لثه مبتلا خواهید شد. چانچه احساس می‌کنید از دندان و لثه خود، خوب مراقبت می‌کنید اما هنوز آسیب‌پذیرند، بیشتر از این ویتامین مصرف کنید.

۲- بدنتان سریع کبود می شود!

اگر آسیب‌پذیری بدن شما زیاد شده و در برخورد با هر جسمی سریعاً کبود و ملتهب شود، این احتمال وجود دارد که شما کمبود ویتامین‌C دارید. خوشبختانه اگر هر روز میوه‌ها، سبزیجات و مرکبات مصرف کنید، این حالت برعکس می‌شود. بدین معنا که زخم‌ها، بریدگی‌ها و کبودی‌هایتان زودتر درمان می‌گردد.

۳- موهای شما شکننده است و به ریزش شدید مو دچارید.

چنانچه شما دچار ریزش مو و شکستگی مو هستید، احتمالاً به دلیل این است که روزانه ویتامینC مصرف نمی‌کنید. قبل از صرف پول برای خرید محصولات مرتبط به مو ، غذاهای سرشار از Vitamin C مانند کلم بروکلی و کیوی را میل کنید.

۴- درد مفاصل دارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

درد شدید مفاصل، علائم اولیه کمبود ویتامینC است. از آنجا که این ویتامین یک آنتی اکسیدان قدرتمندست، نبود آن در بدن شما می تواند منجر به التهاب شود که می تواند مفاصل شما را دردناک کند.

۵- دائما بیمار می شوید!

چانچه به صورت مکرر آنفولانزا، سرماخوردگی و عفونت دارید، احتمالاً مصونیت و مقاومت بدن شما کم است. ویتامین C تولید گلبولهای سفید را که با بیماریهای عفونی و مهاجمین خارجی مبارزه می کنند، تحریک می کند. اگر دائما بیمار هستید، این بدان معنی است که سیستم ایمنی بدن ضعیف است و باید با افزایش مصرف Vitamin C آن را تقویت کنید.

۶- بدون هیچ دلیل واضحی اضافه وزن دارید.

اگر رژیم‌های متعدد و ورزش را تجربه کرده‌اید اما هنوز اضافه وزن دارید، ممکن است ارتباطی با کمبود ویتامینC داشته باشد. تحقیقات اولیه ارتباط بین Vitamin C کم و چربی بدن بالا، به ویژه چربی شکم را نشان می‌دهد زیرا مصرف آن به بدنتان کمک می کند تا چربی بیشتری را بسوزاند.

۷- در طول روز احساس خواب‌آلودگی و خستگی می کنید.

چانچه در طول شب خواب کافی دارید، اما همچنان در طول روز احساس خستگی می کنید، پس احتمال دارد که به مقدار کافی ویتامین ث دریافت نمی‌کنید.

۸- پوست خشک بوده و شاداب به نظر نمی‌رسد.

ویتامینC برای تولید کلاژن بسیار مهم است. با کمبود آن پوست، لکه دار و چروک به نظر می رسد زیرا کلاژن باعث درخشش پوست می‌شود. جای تعجب نیست که بسیاری از سرم‌های گران قیمت پوست در بازار حاوی ویتامین ث هستند.

۹-مکرر خون دماغ مکرر می‌شوید.

خون دماغ شدن معمولاً برای سلامتی کلی خطرناک نیست، اما اگر آن را مکرر تجربه می کنید می‌تواند به این معنی باشد که بدن به ویتامین بیشتری احتیاج دارد. Vitamin C برای جلوگیری از ضعف رگ‌های خونی بینی مهم است.

۱۰- ناخن‌های شما نازک، شکننده و ضعیف است.

بدن برای جذب بهتر آهن به ویتامینC احتیاج دارد کمبود آن می تواند به کم خونی ناشی از فقر‌آهن منجر شود، که خود دلیل شکنندگی ناخن است. ارتقاء و بهبود رژیم غذایی با میوه و سبزیجات تازه، این مشکل را برطرف کرده و سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن