خرید گوشی گیمینگ شیائومی
علم و دانش

۱۰ روش موثر در درمان خونریزی لثه و کاهش التهاب آن

حدود ۶۰۰ میلیون نفر در زندگی خود به نوعی مشکل لثه را تجربه می‌کنند؛ اما خوشبختانه بسیاری از این موارد را می‌توان به سادگی در خانه درمان کرد. خونریزی لثه‌ها اولین علامت بیماری‌های لثه مانند پریودنتیت حاد است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا خونریزی‌های لثه خود را درمان کنید و همچنین به شما می‌گوید چگونه می‌توان به طور کلی از بروز آن جلوگیری کرد.

۱- از گاز استفاده کنید.

دقیقاً مانند هر خونریزی، نگه داشتن یک تکه گاز مرطوب در برابر ناحیه خونریزی باعث متوقف شدن خونریزی خواهد شد؛ در صورتی که خونریزی لثه یک مشکل همیشگی است قطعاً باید به یک دندانپزشک مراجعه کرد.

۲- برای کاهش تورم از یک کمپرس سرد و برای تسکین درد از کمپرس گرم استفاده کنید.

کمپرس سرد یا حتی یک تکه یخ را در برابر لثه‌های متورم و خونریزی نگه دارید تا فوراً خونریزی متوقف شود. یخ را در آنجا نگه دارید تا خونریزی متوقف شود، اگر پس از ۱۰ دقیقه استفاده از کمپرس سرد یا یخ خونریزی ادامه پیدا کرد، به پزشک مراجعه کنید. برای تسکین درد می‌توانید بعد از بین رفتن التهاب از کمپرس گرم استفاده کنید.

۳- از دهانشویه آب‌نمک استفاده کنید.

۱ قاشق غذاخوری نمک دریا را به یک فنجان آب ولرم اضافه کرده؛ هم بزنید تا نمک حل شود. حدود ۳۰ ثانیه یک جرعه از آن را در دهان خود گردانده و آن را تف کنید. این کار را ۴تا ۵ بار انجام دهید. این کار می بایست دو بار در روز ، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب انجام شود. آب شور تورم لثه‌ها را کاهش داده و در جلوگیری از خونریزی موثر است. همچنین باعث ایجاد یک محیط بسیار قلیایی موقت داخل دهان شده و در نتیجه باکتری‌های دهانی را از بین می‌برد.

۴- oral irrigator را امتحان کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

oral irrigator وسیله‌ای است که برای تمیز کردن لثه‌ها، آب را با فشار روی لثه‌ها پاشیده که برای اثر بهتر ضد باکتریایی می‌توانید دهانشویه را نیز به آن اضافه کنید. تمیز کردن لثه‌ها احتمال ابتلا به عفونت که می‌تواند خونریزی لثه را ایجاد کند، کاهش می‌دهد.

۵- از دهانشویه عاری از الکل استفاده کنید.

استفاده از دهانشویه یک راه عالی برای از بین بردن التهاب لثه که خونریزی لثه را ایجاد می‌کند، به حساب می‌آید و باکتری‌های دهان را نیز از بین می‌برد.

۶- از چای کیسه‌ای استفاده کنید.

چای کیسه‌ای را در آب جوش بیندازید. بعد از ۲ دقیقه آن را بیرون آورده و بگذارید خنک شود. حال چای کیسه‌ای را روی ناحیه آسیب دیده لثه‌های خود قرار دهید. بگذارید ۵ دقیقه بماند. چای حاوی اسید تاننیک است که می‌تواند به تسکین عفونت لثه کمک کند.

۷- سبزیجات ترد بخورید.

خوردن سبزیجات ترد مانند کرفس و هویج بین وعده‌های غذایی با از بین بردن باقی‌مانده مواد غذایی از لابه‌لای دندان‌ها، از بروز بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند. خوردن این مواد همچنین به تولید بزاق کمک کرده و دهان را بیشتر تمیز می‌کند. همچنین، به دلیل اینکه مقادیر کمی قند و کربوهیدرات دارند، تاثیری در پوسیدگی دندان‌ها ندارند.

۸- سبزیجات داری برگ سبز مصرف کنید.

کمبود ویتامین K می‌تواند باعث کند شدن لخته شدن خون شود. این می‌تواند به همین دلیل باشد که خونریزی لثه‌های شما مدت زمان طولانی‌تری طول می‌کشد تا متوقف شود. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کاهو منبع عالی ویتامین K هستند. گنجاندن آنها در رژیم غذایی شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

۹- چای بابونه را در دهان خود بچرخانید.

یک فنجان آب جوش آورده و یک چای کیسه‌ای بابونه را در آن قرار دهید. اجازه دهید تا ۵ دقیقه خنک شود. پس از خنک شدن، چای را در دهان خود بچرخانید و بنوشید. بابونه خاصیت ضد التهابی و آرامش بخش ماهیچه‌ای دارد. چای بابونه همچنین درد معده و زخم‌های برفک دهان را تسکین دهد.

۱۰- بر روی لثه‌های خود عسل بمالید.

دهان خود را با آب ولرم بشویید و از عسل استفاده کنید. هر روز به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی لثه خود بمالید. عسل به دلیل داشتن ماده‌ای بنام بره موم دارای خاصیت ضد باکتری و ضد‌عفونی کننده است؛ اما به یاد داشته باشید که عسل را فقط روی لثه‌ها و نه دندان‌های خود بمالید، به خصوص اگر حفره‌هایی در دندانها وجود داشته باشد، زیرا می‌تواند باعث درد شود. با این چند روش خانگی به سادگی می‌توانید از gums bleeding و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن