خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

گوگل پیکسل ۴ و گوگل پیکسل ۴ ایکس ال؛ آنچه را که می‌بایست تاکنون بدانید

گوگل برنامه دارد تا در اواخر امسال از گوشی‌های گوگل پیکسل ۴ و گوگل پیکسل ۴ ایکس ال رونمایی کند. سال گذشته Pixel 3 در ماه اکتبر رونمایی شد. از این رو انتظار می‌رود که گوگل میزبان رویداد معرفی گوشی‌های جدید خود در ماه اکتبر باشد. این شرکت در حال حاضر طراحی دوربین جلو و عقب گوشی بعدی را فاش کرده و اکنون وجود ماژول بزرگ در‌بردارنده دو دوربین در عقب تأیید‌ شده است.

در برخی از خبرهای غیررسمی، عکس‌هایی از این مدل به همراه محافظ نمایشگر آن نیز به نمایش گذاشته شده است. اگر بخواهید در مورد پرچم‌داران بعدی گوگل بدانید، در ادامه، مجموع تمام اخبار غیر‌رسمی که تاکنون از این مدل‌ها منتشر‌شده را می‌توانید مشاهده کنید.

مشخصات اولیه گوشی های پیکسل 4

طراحی: پنل بدون ناچ با سنسورهای ۳D برای قابلیت face unlock و ژست‌های دست

ابتدا با طراحی شروع می‌کنیم. گوگل پیکسل ۴ همانند نسخه قبلی خود در قسمت بالای صفحه لبه باریکی دارد؛ اما نسبت به آن کمی باریک‌تر شده است. گفته می‌شود که برای نازک‌تر شدن حاشیه بالا از ناچ بهره نگرفته، درحالی که حاشیه پایین به نسل قبلی خود شباهت دارد. وجود دوربین دوگانه عقب آن که در یک ماژول مربعی‌ شکل قرار گرفته، تایید شده است.

بر خلاف ترند دورنگی که بسیاری از شرکت‌های سازنده از آن استفاده کرده‌اند، این گوشی تنها از یک پرداخت تک‌رنگ روی بدنه بهره‌ برده است. برخی از رندرها نشان می‌دهد که همانند مدل قبلی گوشی پیکسل، این بار هم راکر‌های تنظیم صدا و دکمه پاور در قسمت راست آن قرار گرفته‌اند.

مشخصات اولیه از گوگل پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال

نکته جالب توجه این است که، در یکی از عکس‌های رسمی که توسط خود شرکت گوگل منتشر شده هیچ سنسور اثر انگشتی در پنل عقب به چشم نمی‌خورد. احتمالاً شرکت گوگل هم به جمع شرکت‌هایی پیوسته که از ترند سنسور اثر انگشت روی نمایشگر پیروی می‌کنند. همچنین، گوگل تأیید کرده که به منظور عملکرد بهتر مشخصه فیس آنلاک در گوگل پیکسل ۴ از سنسورهای ۳D متعددی استفاده خواهد کرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، این احتمال می‌رود گوگل در نسل بعد پیکسل از سنسور اثر انگشت صرف‌نظر کند. همچنین به صورت رسمی تأیید شده که گوگل پیکسل ۴ به تراشه Soli radar مجهز شده که قابلیت فیس‌ آنلاک و ژست‌های دستی را امکان پذیر می‌کند. این تراشه به شما امکان خواهد داد که تنها با حرکت دست خود در جهت‌های مختلف، عملکرد‌هایی مثل جست‌و‌جوی آهنگ‌ها، خاموش کردن آلارم‌ها و سایلنت کردن تماس و مواردی از این قبیل را انجام دهید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

نمایشگر:

اگر گزارش‌های منتشر شده تاکنون درست از آب درآید، گوگل پیکسل۴ و گوگل پیکسل ۴ ایکس ال از نمایشگری با اندازه مشابه با نسخه‌های قبلی خود بهره خواهند برد. گفته می‌شود که گوگل پیکسل ۴ از نمایشگری با اندازه‌ای بین ۵٫۶ و ۵٫۸ اینچ و رزولوشن full HD+ برخوردار بوده در مقابل گوگل پیکسل ۴ ایکس ال به نمایشگری با اندازه‌ بین ۶٫۲ و ۶٫۴ اینچ و رزولوشن QHD+ تجهیز خواهد شد.

انتظار می‌رود که هر دو نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را ارائه دهند. از این نظر می‌توان مدل‌های گوگل پیکسل ۴ را در ردیف OnePlus 7 Pro قرار داد که نرخ مشابه‌ای را از خود نشان داده است. از نظر اندازه هم می‌توان گفت که Pixel 4 اندازه‌ای برابر با ۱۴۷× ۶۸٫۹× ۸٫۲ میلی‌متر درحالی که برادر بزرگتر آن ۱۶۰٫۴×۷۵٫۲× ۸٫۲ میلی‌متر دارد.

مشخصات اولیه گوشی گوگل پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال

عملکرد: دو پردازنده Snapdragon 855 یا Snapdragon 855+ تراشه‌هایی هستند که احتمالاً در مدل‌های ۲۰۱۹ گوگل به کار روند.

انتظار می‌رود که Google Pixel 4 به یکی از جدیدترین تراشه‌های پرچم‌دار موجود در بازار به نام Snapdragon 855+ مجهز شود. این تراشه نسبت به Snapdragon 845 که در گوگل پیکسل ۳ به کار رفته ارتقاء قابل توجهی دارد. برندهای دیگری هم هستند که گوشی‌های پرچم‌دار خود را با این تراشه عرضه کرده‌اند. حداکثر فرکانس هسته‌های آن ۲٫۹۶ گیگاهرتز بوده در حالیکه این مقدار در پردازنده اسنپدارگون ۸۵۵ برابر با ۲٫۸۴ گیگاهرتز است. همچنین عملکرد گرافیکی آن هم تا ۱۵ درصد ارتقاء یافته است. این احتمال هم هست نسخه پیکسل ۴ خود را به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز کند. از نظر رم گوگل پیکسل به رم ۴ مجهز خواهد شد.

دوربین ها؛گوگل پیکسل هم بالاخره به سمت گوشی‌های دو دوربینه گرایش پیدا کرده است.

سال گذشته گوگل پیکسل ۳ عنوان بهترین گوشی تک‌دوربینه را به دست آورد. از نظر لنز‌های به کار رفته در این گوشی هم گفته می‌شود که Google Pixel 4 از دوربین دوگانه بهره خواهد برد. هنوز اندازه دقیق رسمی از دوربین این گوشی‌ها مشخص نیست اما به احتمال زیاد از لنز تله فوتو ۱۶ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. شایان ذکر است که یک سنسور ثانویه‌ای نیز به صورت آنبورد وجود دارد احتمالاً نسخه بهبود یافته “Spectral + flicker sensor” خواهد بود. احتمالاٌ این سنسور عملکرد دوربین در نور کم را بهبود می‌بخشد. برای دوربین سلفی نیز تنها از یک سنسور بهره خواهد برد.

سایر مشخصات:

Google Pixel 4 و Pixel 4 XL به جدیدترین نسخه پلتفورم اندروید مجهز خواهند شد. این سیستم عامل جدید احتمالاً ویژگی‌های مختلفی را از جمله “Dark Mode”، پاسخ هوشمند به پیام رسان‌ها، منو به اشتراک گذاری بهتر، focus mode و… را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در رابطه با دیگر خصوصیات آن هم می‌توان گفت که به بلوتوث نسخه ۵٫۰ و درگاه USB Type-C port مجهز خواهد شد.

نظر شما در مورد پرچم‌داران گوگل چیست؟ آیا می‌توانند در عرصه رقابت با سایر مدل‌ها موفق ظاهر شود یا خیر؟ ۱۹‌کالامگ در روزهای آتی اخبار بیشتری را از این مدل‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.نظر شما در مورد خرید گوشی های معرفی شده چیست؟ 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن