خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۲۱ با باتری گرافن عرضه خواهند شد!

سالهاست که در قلمرو گوشی‌های هوشمند از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌شود، حال این تکنولوژی قدیمی‌ شده و در طول سال‌ها پیشرفت قابل توجهی نداشته است؛ در نتیجه مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا یک گوشی موبایل هوشمند به طور کامل شارژ شود.

با وجود اینکه برندهای ساخت موبایل سرعت شارژ را با استفاده از افزایش «مقدار نیروی برق بر حسب وات» بالا برده‌اند و با این روش توانسته‌اند سرعت شارژ را تاحدودی ارتقاء دهند، اما آیا روش دیگری هم هست که بتوان در کمترین زمان ممکن گوشی موبایل را به طور کامل شارژ کرد؟باتری‌ گرافن پاسخ به این سوال بوده و شرکت سامسونگ اولین شرکتی است که در آینده نزدیک موبایلی را با این نوع باتری‌ها عرضه خواهد کرد. فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در ادامه به جزئیات مرتبط با این فنآوری اشاره خواهد کرد.

طبق اطلاعات افشاگر معروف «Evan Blass» سامسونگ نهایتاً تا سال ۲۰۲۱ اولین گوشی خود با باتری گرافن را عرضه می‌کند.

طبق اطلاعات افشاگر معروف «Evan Blass» سامسونگ نهایتاً تا سال ۲۰۲۱ اولین گوشی خود با باتری گرافن را عرضه می‌کند. Evan Blass در توییتی، بیان کرده است که این شرکت اکنون بر روی این نوع باتری کار می‌کند. در هر صورت این گوشی یا در اواخر سال آینده و یا در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. او همچنین بیان کرده که این باتری قادر خواهد بود تا در کمتر از نیم ساعت کاملاً شارژ شود. از طرفی دیگر سامسونگ بر روی بهبود اندازه آن نیز کار می‌کند تا هزینه تولید دستگاه را به نحو قابل توجهی کاهش دهد. این شرکت به طور رسمی هنوز این خبر را تأیید نکرده اما خبرهای این افشارگر معروف در اکثر موارد درست از آب در می‌آید.

قبلاً، در سال ۲۰۱۷ بود که سامسونگ اعلام کرد که بر روی باتری‌های گرافنی کار می‌کند که می‌توانند ۵ برابر سریع‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی کنونی عمل کنند.

این باتری همچنین قادر است در زمان شارژدهی دما را ثابت نگه دارد. موسسه SAIT این باتری را توسعه داده و اظهار داشته که در آینده نزدیک می توان این باتری را در موبایل‌ها، لپ تاپ‌ها و خودروهای برقی نیز مورد استفاده قرار داد. حال این امر به وقوع پیوسته و سامسونگ تقریباً کار ساخت این باتری را به پایان رسانده است.

از زمان عرضه Note 7 fiasco سامسونگ همواره به دنبال راهی بوده است تا جایگزینی را برای باتری‌های لیتیوم یونی پیدا کند. این غول تکنولوژی کره ای، تاکنون در پرچم‌داران خود ظرفیت زیاد باتری را به کار نبرده اما تاکنون چندین میان‌رده را به بازار عرضه داشته که ظرفیتی تا ۵۰۰۰ میلی آمپر دارند. از طرفی هم زمان زیادی طول می‌کشد که این باتری‌ها کاملاً شارژ شوند.

با این وجود، اخیراً پیشرفت‌هایی نیز در تکنولوژی باتری انجام گرفته است. برای مثال Vivo از تکنولوژی شارژ سریع ۱۲۰ وات رونمایی کرده؛ اما حقیقتاً عرضه موبایل سامسونگ با باتری گرافن انقلاب عظیمی را در این حوزه به وجود خواهد آورد. اخبار روز موبایل را از مجله تکنولوژی ۱۹کالا دنبال کرده و نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن