خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

کپی برداری‌های ناشیانه گوگل از اپل!

سری Google Pixel 4 نمایانگر تلاش Google برای تبدیل شدن به یک برند موفق در زمینه تولید اسمارتفون است. به نظر می‌رسد جدیدترین گوشی‌های این شرکت با ارائه بروزرسانی‌های سریع و عکاسی پیشرفته‌تر، قدم بعدی گوگل در تبدیل شدن به اپل دنیای اندرویدی باشد.

مشکلی نیست که برندی به دنبال الهام گرفتن از اپل باشد، امثال سامسونگ، هواوی و شیائومی نیز این تجربه را داشته‌اند و این راه را امتحان کرده‌اند اما روشن است که گوگل با سری Pixel 4 یک کپی برداری ناشیانه از مدل‌های قبلی و فعلی اپل انجام داده است.

۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی پایه

کپی برداری‌های ناشیانه گوگل از اپل!

یکی از بارزترین نکاتی که گوگل احتمالاً برای الهام گرفتن از اپل بکار گرفته است، میزان حافظه ذخیره سازی پایه است. در شرایطی که تقریباً تمام پرچمداران پریمیوم موجود در بازار با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شوند و قابل ارتقاء نیز هستند، مأیوس کننده است که ببینید مدل Pixel 4 و XL با حافظه ۶۴ گیگابایتی عرضه شده‌اند. اگر پرچمدار مقرون به صرفه بوند این امر را می‌شد نادیده گرفت، اما وقتی قیمت آنها از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود، یک نقص بزرگ است.

نکته مهمتر اینست که گوگل نیز با امتناع از قابلیت ارتقاء حافظه از طریق میکرو اس دی، راه اپل را دنبال کرده است. مطمئناً، برخی افراد می گویند Google Photos ،Google One  و سایر گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری در دسترس هستند. اما Google Photos دیگر پشتیبانی‌گیری رایگان از عکس‌های با کیفیت اصلی را برای تلفن های پیکسل ارائه نمی‌دهد و فیلم‌های ۴K نیز به حداکثر میزان فضای ذخیره سازی نیاز دارند. بازی‌های امروزی هم حداقل به ۲ گیگابایت فضا نیاز دارند. این موارد هیچ توجیهی برای ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی در یک پرچمدار ممتاز را  موجه نمی‌کند.

 

باتری کوچک در یک مدل استاندارد

کپی برداری‌های ناشیانه گوگل از اپل!

یکی از شایع‌ترین شکایات در مورد آیفون‌های قدیمی، وجود باتری های کوچک در انواع غیر پلاس بود. شنیدن این سخن هم  عادی شده که برخی می‌گویند آیفون‌های خود را باید دو بار در روز شارژ کنند .

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

متأسفانه، گوگل نیز همان روش را با گوشی‌های پیکسل خود در پیش گرفته است. Pixel 3 سال گذشته یک باتری ۲،۹۱۵ میلی آمپری داشت حتی کوچکتر از Galaxy S8 و Galaxy S9. این مورد در سری پیکسل ۴  باز هم افت پیدا کرده و به ۲ هزار و ۸۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده است.

این مورد نگران کننده است بویژه هنگامی که جدیدترین آیفون‌ها هر دو به دلیل عمر باتری مورد تحسین قرار گرفته‌اند و نشان می‌دهد که این برند از اشتباهات خود درس گرفته  است. با این وجود مشخص نیست که چرا گوگل نمی‌خواهد از این اشتباه درس بگیرد؟

تنها فیس آنلاک برای امنیت گوشی

کپی برداری‌های ناشیانه گوگل از اپل!

اپل در سال ۲۰۱۷ وقتی تصمیم گرفت که اسکنر اثر انگشت را به نفع  فیس آنلاک سه بعدی حذف کند، خطی مشی خود خود را تغییر داد. تشخیص چهره‌ که قبلاً از طریق سنسورهای موبایل انجام می‌شد به دوربین منتقل شد. فیس آنلاک همزمان در گوشی‌های اندرویدی نیز مانند سری Huawei Mate  مورد استفاده قرار گرفت. گوگل  هم به دنبال آوردن این ویژگی به سری پیکسل ۴ به تقلید از اپل بود اما تجربه موفقیت‌آمیزی نبود.

به ویژه هنگامی که برخی برنامه‌ها هنوز از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند، ناامید کننده است. همچنین طبق برخی مشاهدات هنگامی که فرد در خواب است امکان باز کردن گوشی با چهره او فراهم است که یک نقص امنیتی محسوب می‌شود.

حذف جک ۳٫۵ میلی متری

کپی برداری‌های ناشیانه گوگل از اپل!

این حرکت برای گوگل نکته جدیدی نیست، زیرا گوگل یک سال پس از سری آیفون ۷، درگاه هدفون را حذف کرد. آیا دلیل حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری این بود که گوگل از باتری بزرگ‌تری در گوشی‌های خود استفاده کند؟ با نگاهی به ظرفیت باتری فعلی، احتمالاً اینطور نیست. به احتما زیاد این مورد به پیروی از اپل است زیرا متوجه شده که با فروش لوازم جانبی صوتی می‌توان پول بالایی بدست آورد.

دوربین

کپی برداری‌های ناشیانه گوگل از اپل!

اپل مدتها اصرار داشت که برای گوشی‌های خود از یک دوربین دوتایی استفاده کند، گرچه خود آیفون و برندهای دیگر در بخش دوربین به ویژه در مدل‌های جدید انعطاف نشان داده و پیشرفت کرده‌اند. سری جدید Pixel  دقیقاً از ماژولی مشابه مدل‌های قبلی آیفون استفاده کرده که تقلیدی موفق نبوده است.

واضح است که سری ۴ پیکسل گوگل وسیله‌ای است تا توانایی و قدرت نرم افزاری این شرکت نشان داده شود، اما اگر Google بخواهد از افت فروش جلوگیری کند باید این کپی‌کاری‌های ناشیانه را کنار بگذارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن