خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار تکنولوژیاخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلاخبار نوکیاسخت افزار

چیپست های قدرتمند سال ۲۰۱۸

همان طور که می دانید عملکرد یک گوشی با چیپست به کار رفته در آن رابطه مستقمی دارد. سالانه شرکت های ساخت این چیپست ها در دنیا مدل های مختلفی را روانه بازار می کنند. اخیرأ بخش تولید چیپست شرکت سامسونگ یعنی Exynos اعلام کرده است که تولید تراشه مبتنی بر فنّاوری ۱۰ نانومتری جدید یا LPP را آغاز کرده است. به ‌احتمال زیاد تراشه‌ای که با این فن‌آوری تولید خواهد شد تراشهExynos 9810 نام خواهد داشت.

سامسونگ در ساخت پرچمدار قبلی خود یعنی سامسونگ گلکسی اس ۸ و سامسونگ گلسی اس ۸ پلاس از چیپست Exynos 8895 استفاده کرده است که ویژگی ها و عملکرد بی نظیری را به این گوشی های هوشمند به ارمغان آورد. حال سامسونگ به منظور افزایش عملکرد و قابلیت های نسخه بعدی این پرچمدار یعنی سامسونگ گلکسی اس ۹ از این تراشه استفاده خواهد کرد که این پرچم‌دار را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های سامسونگ تبدیل خواهد کرد.

چیپست های قدرتمند سال ۲۰۱۸

سامسونگ همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده است به ‌منظور ساخت چیپست های مبتنی بر فرآیند ۱۰ نانومتری جدیدترین فولاد S3 را در کشور کره تولید کرده است. تولید این تراشه قابلیت های بسیار خوبی را بهگوشی سامسونگ خواهد بخشید. همان طور که گفتیم پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی اس ۹ از این تراشه استفاده خواهد کرد حال این سؤال پیش می آید که استفاده از این تراشه چه قابلیت هایی را نسبت به نسل قبلی این تراشه برای کاربران ارائه خواهد داد؟

اولین فایده استفاده از این تراشه این است که نسبت به نسل های قبلی ۱۵ درصد مصرف انرژی را کاهش داده و از نظر عملکرد نیز می‌توان گفت افزایش ۱۰ درصدی عملکرد را در پی خواهد داشت. فرایند LLP از اولین فراید ساخت تراشه ۱۰ نانومتری به نام LPE نشأت می گیرد. به عبارت ساده می توان گفت که سامسونگ می تواند با استفاده از فرایند مشابه به راحتی نیاز کاربران را مرتفع سازد.

یکی دیگر از فرایندهای ساخت چیپست فرایند ۸ نانومتری است که ما دوست داریم بیشتر راجع به آن بدانیم. از طرفی نیز شرکت سامسونگ ماه گذشته گفته است که فرایند ۸ نانومتری FinFET برای تولید انبوه آماده است. گزارشات متعدد به همراه شایعات فراوان حاکی از آن است که شرکت سامسونگ با تولید و معرفی محصولات خود در CES 2018 در ماه فوریه خودنمایی خواهد کرد.

 همان طور که می دانید شرکت اپل با معرفی و عرضه آیفون X سود بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است و این نشانه خوبی برای بزرگترین رقیب اپل نیست از این رو عرضه و معرفی سامسونگ گلکسی نوت ۹ ممکن است کمی سامسونگ را در جدول فروش و بازار به رقیب خود نزدیک تر کند.

چیپست های قدرتمند سال ۲۰۱۸

این در حالی است که شرکت کوالکام نیز قراراست تا اواخر امسال تراشه جدید خود را به نام Snapdragon 845 معرفی و عرضه کند؛ اما خبرها حاکی از آن است که این چیپست پرچمدار بر خلاف چیپست جدید سامسونگ با فرآیند ۱۰ نانومتری  Low Power Early یا LPE ساخته خواهد شد بنابرین نباید از این فرایند انتظار افزایش عملکرد را داشت؛ اما این سوال پیش می آید که افزایش عملکرد به چه طریقی حاصل می شود. افزایش عملکرد این چیپست مربوط به نوع هسته های به کار رفت در آن است. استفاده هسته نسل سوم Kryo بر اساس Cortex-A75 در این چیپست به کار گرفته شده که به منظور افزایش عملکرد با چهار هسته A53 جفت می شوند. گرافیک نیز به Adreno 630 ارتقاء پیدا خواهد کرد.

از جمله عملکردهای تراشه Snapdragon 845 می توان گفت که از تنظیمات دوربین دوگانه و بالای ۲۵ مگاپیکسل هم در جلو و هم در عقب پشتیبانی خواهد کرد. مودم X20 جدید این تراشه نیز سرعت دانلود برابر با ۱٫۲ گیگابایت برثانیه را ارائه خواهد داد که نسبت به سرعت ۱ گیگابایت برثانیه مودم X16 تراشه Snapdragon 835 که در اوایل امسال معرفی شد، به مراتب بیشتر است. از جمله گوشی هایی که از این تراشه استفاده کرده اند می توان به گوشی های Nokia 8 ,OnePlus 5 ,HTC U 11 اشاره کرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

چیپست های قدرتمند سال ۲۰۱۸

سازندگان گوشی های هوشمند چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ را در خط تولید خود قرار داده اند. همان طور که گفتیم سامسونگ گزارش داده است که مقدار اولیه مورد نیاز برای ساخت سامسونگ اس ۹ را خریداری کرده است. همان طور که قبلا گفته شد سامسونگ از فرایند ۱۰ نانومتری Low Power Plus در ساخت چیپست Exynos 9810 استفاده خواهد کرد. ممکن است که شرکت شیائومی نیز در ساخت گوشی جدید شیائومی می ۷ از این چیپست استفاده کند و شرکت ال جی نیز نسبت به چیپست های اسنپدراگون ۸۴۵ و ۸۳۵ رویکردی دوجانبه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن