خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآوی

پیش‌بینی فروش ۲۰ میلیونی هواوی میت ۳۰؛ واقعیت یا آرزو؟

هواوی را به خاطر دارید؟ بله! همان هوآوی که “تهدیدی برای امنیت ملی” در ایالات متحده است، اکنون می‌گوید که پرچمدار جدیدش؛ Mate 30 حتی بدون اندروید گوگل نیز به فروش ۲۰ میلیون دستگاهی خواهد رسید. ریچارد یو مدیرعامل گروه مصرف کنندگان هواوی گفت: «فروش ما در چین بیشتر خواهد شد و ممنوعیت شاید ما را تنها در خارج از مرزها آزار دهد». وی همچنین در این بیانیه که  در زمان رونمایی Mate 30 در مونیخ آلمان اعلام شد، افزود:

«من فکر می‌کنم این ممنوعیت در فروش چین تأثیر نمی‌گذارد و حتی فروش در این کشور بسیار زیاد خواهد شد زیرا این گوشی بهترین پرچمدار ۵G در جهان است.»

هوآوی از میت 30 و میت 30 پرو رونمایی کرد

چرا فروش ۲۰ میلیونی هواوی میت ۳۰ دستاورد تلقی نمی‌شود؟

 

هواوی شاهد لغو مجوز گوگل اندرویدی خود است و دیگر نمی‌تواند آپدیت‌های جدید سیستم اندرویدی را روی گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد، با این حال، واقعیت اینست که هواوی همه توان خود را برای بازاریابی سود انجام می‌دهد. وقتی یو می‌گوید: «این ممنوعیت، فروش ما را تنها خارج از چین تحت تأثیر قرار خواهد داد»، او در واقع غیر مستقیم اذعان داشته که این ممنوعیت باعث کاهش فروش در خارج از چین خواهد شد، زیرا فروش در آلمان (جایی که هواوی تازه میت ۳۰ را راه اندازی کرد) و اسپانیا تنها در عرض چند هفته پس از ممنوعیت ایالات متحده ۴۰ درصد کاهش یافت. وضعیت بازار اروپا از قبل روشن بود که اگر تلفنی اندروید گوگل را اجرا نکند، آن را نمی‌خواهند. با این وجود هواوی تلاش خود را در ترغیب خریداران اروپایی و اطمینان به HarmonyOS تازه‌کار نسبت به اندروید دیرینه گوگل دارد.

یک واقعیت برای هواوی وجود دارد: فروش چینی Mate 30 به تنهایی می‌تواند به ۲۰ میلیون دستگاه برسد. هواوی دیگر نیازی به فروش در خارج از کشور (برای این موضوع و ادعا) ندارد. محبوبیت هوآوی در چین آنقدر گسترده است که می‌تواند بدون قدم گذاشتن در خارج از خاک خود به ۲۰ میلیون فروش برسد. دلیل این امر به این واقعیت مربوط می‌شود که تلفن‌های هواوی در چین به اندروید گوگل دسترسی ندارند و بنابراین با لغو مجوز اندرویدی هواوی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. چینی‌ها اندروید گوگل را از دست نخواهند داد زیرا، شما نمی‌توانید آنچه را که قبلاً نداشته‌اید از دست بدهید.

در حالی که می‌توان این رقم را بعنوان یک دستاورد تلقی کرد، در واقعیت چنین نیست. به بیان ساده‌تر، هواوی سالهاست که بیش از ۲۰ میلیون دستگاه در بازار خانگی خود فروخته است. وقتی که از یارانه‌ها و حمایت دولت پکن برخوردار و خود حامی دولت هستید، فروش به بازار خانه آسان است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن