خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های شیائومیمقایسه گوشی های هواوینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

ویدئو مقایسه هوآوی نوا ۵T و شیائومی می نوت ۱۰ لایت؛ دو گوشی قدرتمند زیبا!

در این مقاله شاهد ویدئو مقایسه هواوی نوا ۵T و شیائومی می نوت ۱۰ لایت هستید:

با توجه به معیارها و میزان بودجه‌ای که قصد دارید به خرید گوشی موبایل اختصاص دهید قطعاً با مدل‌هایی با مشخصات تقریباً مشابه از دو برند متفاوت روبه‌رو شده‌اید. یکی از متداول‌ترین دوراهی‌ها‌، انتخاب بین گوشی هوآوی و گوشی شیائومی است.


هر دوی این شرکت‌ها چینی بوده و از نظر طراحی واقعاً دوشادوش یکدیگر حرکت کرده‌اند. شرکت شیائومی تاریخچه طولانی ندارد و کمتر از یک دهه از تأسیس آن گذشته؛ اما در همین مدت کوتاه هم توانسته به یکی از پرفروش‌ترین برندهای موبایل دنیا تبدیل شود.

هواوی نوا ۵T یک گوشی با عملکرد پرچمدار و با قیمتی اقتصادیست که در آگوست ۲۰۱۹ معرفی شد، در مقابل چندی بعد یعنی در ۳۰ می ۲۰۲۰ نیز گوشی شیائومی نوت ۱۰ لایت خود را معرفی کرد، این مدل نسخه مقرون به صرفه‌تر می نوت ۱۰ محسوب می‌شود که با لنز فوق‌العاده‌ی خود جنجال زیادی به پا کرد.

در این مقایسه اختصاصی تیم فنی ۱۹ کالا به عنوان مرجع خرید گوشی قصد دارد این دو مدل گوشی را از تمامی جهات با هم مقایسه کرده و نتیجه آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

ویدئو مقایسه هواوی نوا 5T و شیائومی می نوت 10 لایت؛ دو گوشی قدرتمند زیب


چه یک گیمر حرفه‌ای باشید و چه کاربر عادی گوشی موبایل، سخت‌افزار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حرف اول را می‌زند؛ بنابراین در مقایسه نوا ۵ تی و شیائومی می نوت ۱۰ لایت ابتدا سراغ سخت‌افزار این دو مدل می‌رویم. در ادامه مقاله ویدئو مقایسه نوا ۵T و می نوت ۱۰ لایت با ما همراه باشید:

مقایسه نوا ۵T و می نوت ۱۰ لایت از نظر سخت‌افزار:


اگر فقط امتیاز بنچمارک آنتوتوی این دو مدل را در نظر بگیریم، نوا ۵ تی عملکرد قوی‌تری دارد، اما در واقعیت می‌توان برای تست قدرت سخت‌افزاری این دو مدل از یک بازی سنگین کمک گرفت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

تیم فنی ۱۹ کالا بازی کال.آف.دیوتی که یک بازی با گرافیک و فریم ریت خیلی بالا محسوب می‌شود را در هر دو مدل اجرا کرده و نتیجه را در ویدئو به طور دقیق برای شما تشریح کرده است. دقت داشته باشید که اگر گرافیک را روی High تنظیم کنید، با ماکسیسم فریم ریت می‌توانید بازی کنید؛ در آخر باید گفت که این بازی در نوآ ۵T سرعت بیشتری دارد ولی نمایشگر جذاب Mi Note 10 lite بازی را برای شما هیجان‌انگیز‌تر می‌کند!

در تستی دیگر برای اینکه متوجه شویم کدام مدل زودتر روشن می‌شود، همزمان هر دو گوشی را روشن کردیم، گوشی هوآوی نوآ ۵ تی ۷ ثانیه زودتر از شیائومی می نوت ۱۰ لایت روشن شد.

بر کسی پوشیده نیست که طراحی و ظاهر گوشی از جمله فاکتورهای مهمی است که تأثیر به سزایی در انتخاب گوشی موبایل دارد؛ در ادامه این ویدئو به مقایسه نوا ۵ تی و شیائومی می نوت ۱۰ لایت از نظر طراحی می‌پردازیم.

برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۰لایت به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

طراحی:

ویدئو مقایسه هواوی نوا 5T و شیائومی می نوت 10 لایت؛ دو گوشی قدرتمند زیب


در نگاه اول به‌خوبی متوجه طراحی هنرمندانه شیائومی می نوت ۱۰ لایت می‌شویم، انحنای نمایشگر این مدل زیبایی خاصی به آن داده، صفحه نمایش آمولد این گوشی شیائومی رنگ‌ها را از دل طبیعت بیرون کشیده و تصاویر سرزنده و جذابی را به شما نشان می‌دهد.

ظرافت هواوی نوآ ۵T نیز در دست به خوبی حس می‌شود و جلوه‌ی شیشه‌ای آن نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند! حساسیتی که در طراحی صفحه‌نمایش IPS LCD این مدل بکار گرفته شده، قابل ستایش است. فریم هر دو مدل از جنس فلز بوده و پنل پشت و جلو شیشه‌ای را بکار گرفته است. پنل‌ جلو و صفحه پشت شیائومی می نوت ۱۰ لایت با نسل پنجم گوریلاگلس محافظت می‌شود.

برای اطلاع از قیمت گوشی های هواوی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

دوربین:

ویدئو مقایسه هواوی نوا 5T و شیائومی می نوت 10 لایت؛ دو گوشی قدرتمند زیب


برای اکثر افراد، دوربین گوشی هم یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب مدل گوشی و خرید آن است. بعد از تست دوربین‌های این دو گوشی مشخص شد که در نور روز هر دو مدل تصاویر خوبی ثبت کردند، نوا ۵T رنگ‌ها را زنده‌تر و می نوت ۱۰ لایت رنگ‌های واقعی‌تری را نشان داده است.

در تصویر دیگری که در نور روز گرفته شده تفاوت زیادی به چشم نمی‌خورد؛ اما با زوم روی سوژه Mi Note 10 lite جزئیات بیشتری را آشکار کرده است. برای بررسی قدرت زوم این دو مدل، تصاویری گرفته شده که در ویدئو قابل مشاهده است، می‌توان گفت که با هر دو مدل می‌توان به راحتی ۲ تا ۱۰ برابر زوم کرد، اما با نگاه سختگیرانه تصویر می نوت ۱۰ لایت شفاف‌تر است.

تجربه‌ی عکاسی پرتره با دوربین هر دو مدل گوشی لذت بخش بوده و بلور بک گراند درست و حرفه‌ای دارند و تنها کمی تفاوت رنگ بین آنها به چشم می‌خورد.

در عکاسی شب هر دو مدل نور را به خوبی کنترل می‌کنند؛ شیائومی می نوت ۱۰ لایت نورهای رنگی را درخشان و جذاب نشان داده و در مقابل نوا ۵T جزئیات دقیقی از ساختمان را به تصویر کشیده است.

کیفیت فیلمبرداری در هر دو مدل بسیار خوب بوده و قابلیت استاپلایز در هر دو عملکرد خوبی از خود نشان داده است، اما در فیلم mi note 10 lite لرزش کمتری دیده می‌شود.

 

برای اطلاع از قیمت nova 5t به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

باتری:

در دنیای سریع و شلوغ امروزی باتری و شارژ موبایل دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد خرید گوشی را دارند. برای مقایسه نوا ۵ تی و شیائومی می نوت ۱۰ لایت از نظر باتری از تستی استاندارد استفاده کردیم نتیجه این شد که شیائومی می نوت ۱۰ لایت در طی نیم ساعت ۴۵ درصد و نوا ۵ تی ۳۱ درصد شارژ می‌شوند.

میزان مصرف باتری نیز به اندازه‌ی سرعت فست شارژ مهم است؛ نوا ۵ تی و شیائومی می نوت ۱۰ لایت با پخش ویدئو با نور و صدای متوسط بعد از گذشت یک ساعت به ترتیب ۱۵ درصد و ۴ درصد شارژ مصرف کردند. البته این نکته را در نظر بگیرید که ظرفیت باتری می نوت ۱۰ لایت خیلی بیشتر است، چیزی حدود ۵۲۶۰ میلی‌آمپر!

نتیجه‌گیری مقایسه نوا ۵T و می نوت ۱۰ لایت :

هواوی نوآ ۵T از سرویس گوگل پشتیبانی می‌کند، اگر چه این شرکت سرویس اختصاصی هوآوی یعنی HMS را نیز در اختیار کاربران قرار داده؛ پس جای نگرانی نیست!

قیمت جهانی این دو مدل تفاوت زیادی با هم ندارد ولی می نوت ۱۰ لایت از آنجایی که مدل جدیدتری محسوب می‌شود، کمی گران‌تر است و طراحی آن بسیار حرفه‌ای بوده و حس قدرتمندی یک پرچمدار را به خوبی منتقل می‌کند، از طرفی هم در نوآ ۵ تی از چیپست قدرتمندتری استفاده شده است. در مورد دوربین در نظر داشته باشید که سنسورهای این دو مدل رزولوشن‌های متفاوتی دارند ولی هر دو عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کنند.

نظر شما در مورد گوشی هوآوی نوا ۵T و شیائومی می نوت ۱۰ لایت چیست؟ کدام برند و کدام مدل انتخاب شما برای خرید گوشی است؟ Xiaomi یا Huawei ؟ نظرات ارزشمند و تحلیل خود از این مقایسه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوالات متداول

کدام یک از دو مدل هوآوی نوا ۵T و شیائومی می نوت ۱۰ لایت از نظر عملکرد بازی بهتر است؟

✔️ اگر فقط امتیاز بنچمارک آنتوتوی این دو مدل را در نظر بگیریم، هواوی نوا 5t عملکرد قوی‌تری دارد، اما در واقعیت می‌توان برای تست قدرت سخت‌افزاری این دو مدل از یک بازی سنگین کمک گرفت. تیم فنی ۱۹ کالا بازی کال.آف.دیوتی که یک بازی با گرافیک و فریم ریت خیلی بالا محسوب می‌شود را در هر دو مدل اجرا کرده و نتیجه را در ویدئو به طور دقیق برای شما تشریح کرده است. دقت داشته باشید که اگر گرافیک را روی High تنظیم کنید، با ماکسیسم فریم ریت می‌توانید بازی کنید؛ در آخر باید گفت که این بازی در نوآ ۵T سرعت بیشتری دارد ولی نمایشگر جذاب Mi Note 10 lite بازی را برای شما هیجان‌انگیز‌تر می‌کند!

مقایسه نوا ۵ تی و شیائومی می نوت ۱۰ لایت از نظر باتری:

✔️ به منظور مقایسه باتری از تستی استاندارد استفاده کردیم نتیجه این شد که می نوت 10 لایت در طی نیم ساعت ۴۵ درصد و نوا ۵ تی ۳۱ درصد شارژ می‌شوند. میزان مصرف باتری نیز به اندازه‌ی سرعت فست شارژ مهم است؛ نوا ۵ تی و شیائومی می نوت ۱۰ لایت با پخش ویدئو با نور و صدای متوسط بعد از گذشت یک ساعت به ترتیب ۱۵ درصد و ۴ درصد شارژ مصرف کردند. البته این نکته را در نظر بگیرید که ظرفیت باتری می نوت ۱۰ لایت خیلی بیشتر است، چیزی حدود ۵۲۶۰ میلی‌آمپر!

عملکرد دو مدل نوا ۵ تی و شیائومی می نوت ۱۰ لایت در عکاسی در شب چگونه است؟

✔️ همانطور که در ویدئو موجود در مقاله قابل مشاهده است در عکاسی شب هر دو مدل نور را به خوبی کنترل می‌کنند؛ شیائومی می نوت ۱۰ لایت نورهای رنگی را درخشان و جذاب نشان داده و در مقابل نوا ۵T جزئیات دقیقی از ساختمان را به تصویر کشیده است.

نوشته های مشابه

‫۱۰ نظرها

  1. من نوا۵tرو دوست دارم ولی بنظرم شیاعومی بهتره چون لبه هاش کشیده شده و گوگل پلی هم پشتیبانی می کنه

  2. ۵ تی فوق العاده هست من خیلی تحقیق کردم بین ۵ تی و شیائومی وعلت خریدم این بود که قبلا هم هانر ۶ داشتم زمانیکه گوشی های میان رده دیگه رم ۲ داشتن هانر ۶ رم داشت و تا دیروز که استفاده می کردم البته هنوز هم دارمش چیزی بعنوان هنگ ندیدم ولی در تحقیقاتم از شیائومی مثل ۹ تی کاربراش از هنگ زیاد گلایه داشتن ضمنا ۵ تی ظرف نیم ساعت ۴۸ درصد باتری رو شارژ می کنه که بالا به اشتباه زدن ۳۱ در کل تراشه کارین شاید بنچمارکش بیشتر نباشه ولی چیزی که هست هنگ نداره در حالی که اسنپ دراگون که تو سامسونگ و شیائومی با هنگ های زیادی مواجه هست

  3. انتخاب من ، نوا ۵ تی هست
    بخاطر پردازنده فوق‌العاده قوی و خدایی نکرده اگه خراب شده نمایندگی راحتتر و لوازم بیشتر در دسترس داره
    و گوشی سبک و جمع و جورتر هست
    مخصوصا رنگ بنفشش خیلی زیباست

  4. من موندم کدوم یکی رو بگیرم فقط واسه پابجی کی زیاد لگ نندازه کسی داره باهاش بازی هم میکنه بگه

    1. اگر‌برای پابجی فقط پابجی میخواهی ریلمی c3 جدید هست اونم بگیر قیمتش صد بیست دلاره اما فقط برای پابجی

    2. قطعا نوا ۵تی رو بگیر تابحال که ۴ ماهه پابجی بازی میکنم لگ ندیدم

  5. من با هر دو گوشی کار کردم و به نظرم می نوت ۱۰ لایت بسیار قابل قبوله و درست مورد بررسی قرار گرفته

  6. من شیائومی دارم از دوربینش خیلی راضی ام اما اپ هاش گاهی هنگ می کنه ؟ چرا ؟ مثلا گوشی زنگ می خوره، هر چی می زنی روش وصل نمیشه

  7. نوا ۵ تی واقعا گوشیه خوبیه ولی گوریلاگلس نداره و شیشه ای هم هست! به نظر یه نقطه ضعف باشه واسش!

  8. بهترین مقایسه ای بود که از نوا ۵ تی دیده بودم
    ممنون از محتوای خوبتون. ۱۹کالا بهترینی از همه لحاظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن