خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگمقایسه گوشی های شیائومیمقایسه گوشی های هواوینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

ویدئو مقایسه اختصاصی نوا ۵ تی و شیائومی می ۹ تی و سامسونگ A71؛ گوشی‌های خوش قیمت بازار

در ویدئو موجود تیم فنی ۱۹کالامگ، تجربه استفاده از چند مدل فوق‌العاده شامل می ۹ تی، نوا ۵ تی و بهترین گوشی سامسونگ A71 و مقایسه آنها از جهات مختلف را در اختیار شما قرار داده شده است، پس به شما توصیه می‌شود اگر این چهار مدل گوشی خوش فروش را مد نظر قرار داشته ویدئو را تا آخر ببینید.

بهترین قیمت گوشی موبایل
بهترین قیمت گوشی موبایل

تعدد مدل‌ها، تعدد برندها و تفاوت برچسب‌های قیمتی! چالش تمام افراد در هنگام خرید گوشی محسوب می‌شود. اگر برای خرید موبایل برنامه ریزی کرده‌اید؟ قطعاً سری به بازار زده‌اید. اگر چه همه ما قبل از خرید تحقیق می‌کنیم! اما خب حقیقت این است که هیچ راهنمایی بهتر از تجربه دیگران نیست! مخصوصاً در مورد خرید دستگاهی که حساسیت زیادی نسبت به آن وجود دارد مثل خرید گوشی موبایل ۱۹کالامگ تجربه خود را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید.

 در این ویدئو قصد داریم ۳ مدل از برندهای هوآوی، سامسونگ و شیائومی را از جهات مختلف بررسی کنیم و در نهایت با ارائه‌ی نتیجه‌گیری دقیق، انتخاب را برای شما عزیزان راحت‌تر کنیم تا بتوانید بر اساس نیاز و اولویت خود، انتخاب درستی از این سه مدل داشته باشید. در اینجا به برخی از ویژگی‌هایی این مدل گوشی‌ها اشاره خواهیم کرد. در واقع گوشی‌هایی که برای این مقایسه انتخاب شده‌اند شامل می ۹ تی، نوا ۵تی و گلکسی ای ۷۱ یا بهترین گوشی سامسونگ سری A هستند که جزء بهترین و خوش فروش‌ترین مدل‌های میان‌رده موجود در بازار محسوب می‌شوند.

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ a71 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید
nova5t
nova5t

ابتدا شما شاهد بررسی و مقایسه می ۹ تی، نوا ۵ تی و گلکسی ای ۷۱ از نظر طراحی خواهید بود.

همان گزینه ای که در نگاه اول می‌تواند نظر شما را جذب کند. شرکت شیائومی، برای می ۹تی از دو طرح متفاوت استفاده کرده؛ اما حقیقتاً هر دو بسیار زیباست، در بدنه از شیشه استفاده شده و فریم فلزیست.

همان طور که در ویدئو موجود در متن مشاهده می‌کنید؛ نوا ۵تی هم از نظر زیبایی بدنه بسیار جذاب است. سامسونگ A71 هم از نظر روکش استفاده شده روی بدنه زیباست؛ اما یک قدم از دو مدل دیگر عقب‌تر قرار دارد، به این دلیل که از پلاستیک در ساخت بدنه بهره برده است؛ اما خب درست است که همانند گوشی‌های A51 و A30s از پلاستیک بهره برده؛ اما از طراحی ماژول دوربین و طرح زیبای روی آن هم نمی‌توان صرف نظر کرد گرچه از یک گوشی با این برچسب قیمت انتظار بیشتری می‌رفت؛ اما خب در ویدئو بهتر می‌توانید این سه مدل را با هم مقایسه کنید. اگر قصد دارید که این گوشی را با سایر گوشی‌های موجود در بازار مقایسه کنید می‌توانید سری به انواع بررسی ویدئویی موبایل در مجله ۱۹کالا بزنید.

اندازه این سه مدل:

  • نوا ۵ تی: ۱۵۴.۳×۷۴×۷.۸ میلی‌متر
  • گلکسی ای ۷۱: ۱۶۳.۶×۷۶×۷.۷ میلی‌متر
  • می ۹ تی: ۱۵۶.۷ x 74.3 x 8.8 میلی‌متر

مقایسه اختصاصی نوا ۵ تی و شیائومی می ۹تی و سامسونگ A71 از نظر نمایشگر:

اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده را داشته باشید می‌بایست، نمایشگر را هم مد نظر قرار دهید به این دلیل که چه یک گیمر باشید و یا از نمایشگر گوشی خود برای تماشای فیلم‌ها استفاده کنید، عملکرد نمایشگر بسیار مهم است. در واقع یک نمایشگر جذاب می‌تواند شما را مجذوب یک دستگاه کند و یا برعکس شما را دل زده کند. در ادامه به برخی از مشخصات نمایشگر این گوشی‌ها خواهیم پرداخت.

نمایشگر استفاده شده درسامسونگ A71 از نوع Super AMOLED Plus است در حالی که می ۹ تی نمایشگر AMOLED را به خدمت گرفت است؛ اما خب نوا ۵ تی برای ارائه تجربه بصری از پنل IPS LCD استفاده کرده است. در ویدئو موجود می‌توانید عملکرد هر سه نمایشگر را مشاهده کنید. به نظر شما عملکرد این سه مدل در عمل به چه صورت خواهد بود، در این قسمت ویدئو این مدل‌ها با هم مقایسه شده و نتیجه مقایسه در اختیار شما قرار داده شده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

مقایسه اختصاصی نوا ۵ تی و شیائومی می ۹ تی و سامسونگ A71 از نظر دوربین:

این روزها در تمام لحظات دوربین‌ها به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده‌اند. از آنجایی که دوربین موبایل آزادی عمل بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ ازاین رو انتخاب یک گوشی با دوربین مناسب بسیار مهم بوده و اولویت خیلی از افراد در هنگام خرید گوشی محسوب می‌شود. در این مرحله مقایسه دوربین نوا ۵ تی، می ۹ تی و گلکسی ای ۷۱ مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است، پس اگر می‌خواهید بدانید که این مدل‌ها از نظر دوربین به چه صورت عمل کرده‌اند نتیجه حاصل از بررسی و مقایسه دوربین این سه مدل گوشی را در ویدئو مشاهده کنید. در ادامه به نوع لنزهایی که در این مدل‌ها مورد استفاده قرار گرفته اشاره می‌کنیم:

هواوی نوا ۵ تی

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید
  • لنز ۱۶ اولتراواید
  • لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی
  • لنز عمق ۲ مگاپیکسلی

سامسونگ گلکسی A71

  • لنز ۶۴ مگاپیکسلی واید
  • لنز ۱۲ اولتراواید
  • لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو
  • لنز ثبت عمق ۵ مگاپیکسلی

شیائومی می ۹ تی

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید
  • لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو
  • لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید

در مرحله بعد، این مدل‌ها را از نظر سخت‌افزاری مورد مقایسه و بررسی قرار داده‌ایم تا دریابید که این سه مدل از نظر قدرت سخت‌افزاری در کنار هم به چه صورت عمل خواهند کرد.

وقتی که مشخصات هر سه مدل را در کنار هم مقایسه می کنیم می‌توان نتیجه گرفت که، نوا ۵ تی ارزش خرید بالایی دارد به این دلیل که با برچسب قیمت یک میان رده امکانات یک پرچمدار را در اختیار شما قرار می‌دهد، عمکلرد سخت‌افزاری این مدل واقعا قابل‌توجه است. از‌این‌رو به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که Nova 5t از نظر قدرت و سرعت نسبت به ۲ مدل دیگه عملکرد سخت‌افزاری بهتری ارائه خواهد داد.

تیم ۱۹کالا در این مرحله از تست برای اینکه بدانید که این مدل‌ها در عمل چگونه خواهند بود، بازی‌های کال آف دیوتی و پابجی را در هر سه با نهایت سطح گرافیت و فریم ریت در منوی تنظیمات اجرا کرده و نتیجه این مقایسه را در اختیار شما قرار داده است. باید بگم هر سه خیلی خوب عمل کردند و همان ‌طور که انتظار می‌رفت Nova 5t گیم‌ها رو کمی سریع‌تر دو مدل دیگر اجرا کرده است؛ اما برای اینکه دقیقاً به عملکرد این سه مدل در اجرای گیم پی ببرید، توصیه می شود که این قسمت ویدئو را تماشا کنید.

nova5t-3
nova5t

مقایسه اختصاصی نوا ۵ تی و شیائومی می ۹ تی و سامسونگ A71 از نظر باتری:

مرحله آخر نیز به تست باتری‌ها اختصاص یافته است. برای این منظور ما یک ویدئو یکسان را با شرایط استاندارد نور و صدای متوسط بر روی هر سه مدل پخش کردیم. عملکرد سامسونگ A71 به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری A در مقابل دو گوشی مدعی دیگر بسیار جالب است که در ویدئو این نتیجه گیری در اختیار شما قرار داده شده است.

و اما نتیجه:

اگر از طرفداران برند سامسونگ هستید، سامسونگ A71 رو پیشنهاد می‌کنم چون ارزش خرید بالاتری نسبت به مدل‌های سامسونگ سری A دارد، اگر می‌خواهید که هزینه کمی به خرید گوشی اختصاص دهید mi 9t می‌تواند با عملکرد خود بهترین انتخاب باشد، ولی اگر کیفیت بالا را در کنار برچسب قیمتی مناسب می‌خواید Nova 5t با تراشه‌ی پرچمدار و عملکرد عکاسی فوق‌العاده‌ای گزینه‌ای است که تمام نیازهای شما رو به بهترین شکل ممکن پاسخ می‌دهد. این نتیجه‌گیری تیم ما بوده است، شما هم می‌توانید ویدئو را تماشا کرده و نتیجه آن را با دوستان خود به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

‫۱۹ نظرها

  1. سلام من حدود ۳ ماه هست بعد از کلی تحقیق نوا۵تی رو خریدم و ازش کاملا راضی هستم. به شخصه اگر بخوام روزی این گوشی رو عوض کنم سامسونگ سری s9 پلاس به بعد میگیرم.چون در مورد سری آ سامسونگ عیب و ایراد مثل از کارافتادن یا ضعیف شدن تاچ گوشی زیاد شنیدم، شیائومی هم که به مرور زمان از همه لحاظ افت می‌کند چه دوربین و اینترنت وانتن دهی در مناطق دور افتاده . الان شما اگر برنامه دیوار رو داشته باشید و قسمت فروش گوشی‌ها رو نگاه کنید اکثراً یا سری آ سامسونگ هست یا شیائومی، اما گوشی نوا ۵ رو کمتر کسی حاظر میشه بفروشه مگر پول لازم باشه. کلام آخر توقیمت حدود ۸ میلیون گوشی بهتر از این پیدا نمی‌کنید والسلام.

  2. سلام و خسته نباشید که این همه زحمت میکشید و مقایسه گوشیها را انجام میدهید منم نظر شخصیم را براتون طبق تجربه بگویم من حدود دوسال پیش شیائومی ردمی نوت هفت که تازه اومده بود گرفتم اگه در سایتها بخونید حتی پر فروشترین گوشی سال ۲۰۱۹ در جهان بود هر کدوم از برندها خوبی و معایب دارن گوشیهای شیائومی درسته که ساختار محکم گوریلا گلس نسبت به سامسونگ دارن اما دوتا ایراد خیلی خیلی بزرگ دارن یکی اینکه دوربینهای کل گوشیهای شیائونی بیش از حد بیرون زدگی دوربین داره برا گوشی من که داشتم خط و خش افتاده بود برا دوستم هم که یه دوربینش شکسته دومین ایراد آنتن دهی ضعیفی دارن کلا و اینترنت ضعیف من از همه اونایی که شیائومی استفاده میکنن پرسیدم اونا هم تایید میکنن شاید برا شهر نشین ها که آنتن دهی خوبی داره در شهر متوجه نشن اما شخص خودم در روستا زندگی میکنم اصلا نمیتونستم با اینترنت موبایل در خانه بازی آنلاین پابجی را بازی کنم قطع میشد ولی الان a71 گرفتم بدون قطعی بازی میکنم اینترنت فور جی پلاس هم پشتیبانی میکنه و سرعت اینترت خیلی خوبی داره و در ضمن اکثر گوشیهای شیائومی صفحه نمایس آی پی اس ال سی دی هست اما مال سامسونک اکثرا سوپر آمولد هست خیلی عالیه و یه ایراد که من در شیائومی دیدم جی پی اس یا همان موقعیت یاب ضعیفی داشت باید در فضای آزاد قرار میگرفتی تا موقعیت را نشان بده بعضا هم با ۱۵۰ متر با اختلاف نشان میداد مثلا موقعی که از اسنپ استفاده میکنی به مشکل میخوری ولی سامسونگ حتی داخل خانه محیط بسته موقعیت را بخوبی نشان میده من فعلا تنها ایرادی که از A71 میتونم بگیرم اثر انگشت یه خرده ضعیف عمل میکنه اونم شاید در آپدیت های بعدی درست بشه و در ضمن محیط کاربری سامسونگ جذاب و امکانات بیشتری داره تشکر از همه بنده تجربیات خودم را گفتم

  3. اگه نوا ظرفیت باتریش بالاتر بود قطعا از دو مدل دیگه بهتر بود ولی با این باتری و صفحه ی پرمصرف ال سی دی بهترین گزینه mi 9t شیائومی است که در مجموع بهتر از دوتای دیگه است. نوا دوربین بهتری داره ولی باتری ضعیف سامسونگ هم دوربینش جالب نبود ولی شیائومی هم دوربین خوب داره هم صفحه ی خوب هم باتری خوب.

    1. خب شما داری کاملا اشتباه میکنی کل جهان میگن اون بهترین دوربین رو بین رقبا داره

  4. سلام…ضمن تشکر از اطلاع رسانی و این مقایسه، احترام به سلیقه کاربری، اهل فن بودن, من هم مدتی هست بین چند انتخاب گیر کردم. از ردمی نوت۹ اصن حرفی نمی‌زنم.بین Nova 5T و Samsung A71 انتخاب من فعلا A71 هستش. اینطور بگم: مزایای A71
    Super oled, صفحه نمایش عریض تر، باتری قوی تر، عکاسی بهتر، داشتن جک ۳.۵ میلیمتری صدا،جایگاه اختصاصی micro sd….
    Nova 5T: پردازنده قوی،خوشدستی و شیکی، پیکسل بالاتر رزولیشن، سرعت بالا آوردن برنامه ها و بازیها بهتر.. پیکسل بالاتر نمیتونه جای super oled رو بگیره.. Samsung a71 چند پیکسل پایین‌تره. فیلمهایی از بازگشایی دو گوشی و بررسیشون دیدم..، سامسونگ تو عکاسی بهتر عمل میکنه، حتی نرخ و اندازه‌های سخت افزاری همینو میگه. نتیجه این که:, اگه اهل کار کشیدن سخت از گوشی و بازی هستین( مثل خودم) عمل کرد دوربین، نسبت صفحه و رزولوشن، پیکسل و وضوح، براتون مهم نیست Nova 5t انتخاب خوبیه. اگه اهل وبگردی و اینستاگرام و عکاسی و دیدن فیلم و دوست دارین زیبا نشون داده بشین، هرگز بیخیال Samsung a71 نشین. دوتا عیب هم Huawei nova5t داره، شنیده شده هنگ داره و هاردش میسوزه، داغ می‌کنه و باتری زود خالی میکنه، البته فست شارژش جبران می‌کنه. من عاشق جفتشون هستم، اما دست و دلم میره، سمت سامسونگ، با این که بشدت گیم بازی میکنم، بازم Samsung باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر، صفحه بازی بزرگتر، داره. البته اعتراف میکنم، چیپست ضعیف تر و کارت گرافیک پایین تری داره..
    خیلی ممنون هستم از این مقایسه زیبا و زحمتی که کشیدین…!!

  5. سلام توراخدا یه نفر منو راهنمایی کنه بعد ۶سال میخوام گوشی بخرم دوس دارم گوشی خوبی بخرم حافظه و عملکرد سریع و
    کیفیت دوربینش واسم خیلی مهمه ولی اصلا نمیدونم چه مدلی بخرم دوستام میگن شیائومی k20 پروبخرم بعضی ها میگن شیائومی ردمی۸پرو بهتره واینکه من اصلااز محصولات نوا خبر ندارم نمیدونم که چه محصولاتی داره و از خرید محصولات سامسونگ هم میترسم میگن اگه خراب بشه چون دیگه قطعاتش وارد بازار نمیشه واسه خرید بهتره شیائومی را انتخاب کنم خواهش میکنم یه نفر منو راهنمایی کنه لطفا قیمت محصولات میشنهادی را هم برام ذکر کنید من خیلی بی تجربه ام ۱۷سالمه لطفا راهنمایی ام کنید باتشکر منتظر جواب هاتون هستم

    1. نوا ۵تی بخر من از همینجا سفارش دادم دوربینش و مشخصاتش عالیه

    2. نوا ۵تی بگیر رنگ بفشش خیلی خوشگله خیلی هم خوش دسته همه بازی هارو با گرافیک اخر بدون لگ میاره دوربینشم حرف نداره مخصوصا سلفی

  6. در بخش مشخصات در ویدیو رم نوا فایو تی به اشتباه ۶ گیگ نوشته شده در حالی که نسخه ۱۲۸ گیگ با رم ۸ نیز عرضه میشود.بهتر بود ۶/۸مینوشتید.منم دقیقا به این ویدیو و بررسی نیاز داشتم و از آنجایی که قیمت می ناین تی ۱۲۸ گیگ با نوا ۵ تی الان یکی شده من ترجیح میدم نوا بخرم

    1. با سلام ممنون از نظرات و حس توجه شما دوست عزیز، نوا ۵ تی در دو نسخه یکی ۱۲۸/۶ و یکی ۱۲۸/۸ گیگابایت عرضه شده و اینجا نسخه ۱۲۸/۶ گیگابایت منظور بوده

  7. مطالب عالی بود من گلکسی A71خریدم و خیلی راضیم تلفن خوبی هستش هم از لحاظ قیمت کمتره و خودشم که عالیه

    1. mi 9t pro در حد پرچمدارهاست نه این میانرده ی نوا ۵تی دوست عزیز

  8. سلام و خسته نباشید ! در مورد امتیاز آنتوتو می ۹ تی خواستم بگم که باید اصلاح کنید امتیاز حدودی ۲۱۹ هزار مال نسخه ۷ آنتوتو هست ! الان با نسخه جدید ( نسخه ۸) تست کنید امتیاز حدود ۲۷۵ هزار در میاد ! امتیاز بقیه گوشی ها درست می باشد !

  9. سلام به ۱۹کالایی های عزیز،
    کارتون حرف نداره… ادامه بدید

  10. با سلام. بسیار جامع و کامل بود و راهنمای خوبی بود. تصمیم گرفتم می‌ ۹ تی شیائومی بخرم. آیا موجوده توی ۱۹ کالا؟

    1. سلام عزیز یکم بیشتر هزینه کن پرو این مدلو بگیر به جرات میگم در حد اس ده سامسونگه

      1. واقعا نوا فایوتی یه سروگردن برتر از دوگوشی دیگه بود
        بدون تعصب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن