خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

 نقد و بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس در نگاه اول شبیه به گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس هستند به طوری که نیمی از افراد حتی اگر به مدت چند دقیقه نیز آنها را در دست گرفته نمی توانند تشخیص دهند که کدام جدیدتر از دیگری است. به طور کلی می توان گفت که اصول طراحی تغییری نداشته اما فرآیند ساخت و جزئیات داخلی این دو گوشی تغییر چشمگیری پیدا کرده است. 

طراحی:

یکی از معایب طراحی ظاهری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ مربوط به بدنه شکننده آن بوده است؛ و جدای این سادگی بدنه سامسونگ گلکسی اس ۸ بیش از حد براق و لیز بوده که خطر افتادن آن را نیز افزایش می دهد. با وجود اینکه ابعاد و طراحی Galaxy S9 واقعا تغییر نکرده است، اما تغییر قابل توجه ای در مواد به کار رفته در ساخت آن ایجاد شده است. کل قاب فلزی ضخیم تر شده و حس استحکام بیشتری در دست دارد. شیشه عقب نیز ضخیم تر شده بنابراین با وجود اینکه این خصیصه تاثیر کمتری بر ایجاد خط و خش داشته اما توانسته است تا اندازه ای مقاومت در برابر شکستن را افزایش دهد.

فلز به کار رفته در طراحی این گوشی پرچم دار سامسونگ نیز بافت دار شده است؛ در نتیجه نسبت به فلز صیقلی به کار رفته در سامسونگ گلکسی اس ۸ جلوه فلزی بهتری داشته و عالی به نظر می رسد. مواد به کار رفته در ساخت بدنه از براقیت این گوشی کاسته و باعث شده است که این گوشی نسبت به ورژن های قبلی خود کمی سنگین تر باشد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

بنابراین وزن سنگین با وجود ابعاد کم حس قوی بودن این گوشی را به کاربر منتقل می کند. به طور کلی S9  نسبت ورژن قبلی مقدار ۸ گرم و S9+ مقدار ۱۲ گرم سنگین تر شده در حالی که ارتفاع آنها به ترتیب ۱٫۲ و ۱٫۴ میلی متر کوتاتر شده است. این در حالی است که اندازه پهنای این دو هیچ کدام افزایش پیدا نکرده است.

نقد و بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

 

در رابطه با طراحی این گوشی پرچم دار می توان گفت که سامسونگ این بار سنسور اثر انگشت را به یک محل حساس منتقل کرده است. در پاسخ به بازخوردی که از مشتریان خود گرفته است این سنسور را به پنل پشتی و زیر لنز دوربین قرار داده که به صورت مشترک با دوربین مونتاژ شده است. از این رو دسترسی به آن به نسبت آسان تر شده است. برای مثال این سنسور نسبت به سنسور گوشی گوگل پیکسل ۲چند میلی متر بالاتر قرار گرفته است و در مقایسه با گوشی های هوشمند دیگر که سنسور آنها طراحی مدور داشته، این سنسور به صورت بیضی طراحی شده است.

 

 

نقد و بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

 

 

گوشی های پرچم دار سامسونگ از فریم های آلومینیومی ساخته شده در حالی که پنل پشت و جلو آنها از شیشه مقاوم گوریلاگلس ۵ ساخته شده است. و از گواهینامه IP68 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متر نیز برخوردار است. در حال حاضر نیز این گوشی در رنگ های خیره کننده مشکی، آبی، خاکستری، بنفش موجود است.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش هر دو این گوشی ها Super AMOLED بوده که به صورت نامحدود طراحی شده اند که نسبت صفحه نمایش به بدنه ۱۸٫۵:۹  با تراکم پیکسلی ۵۶۸/۵۳۱ پیکسل در هر اینچ را ارائه داده اند. در حالی که اندازه صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس ۹ برابر با ۵٫۸ و سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس برابر با ۶٫۲ اینچ است، هر دو صفحه نمایش منحنی بوده و رزلوشن ۲۹۶۰x1440  پیکسل را ارائه می دهند.

تنها پیشرفتی که در این زمینه به وجود آمده است افزایش ۱۵% درصدی روشنایی تا میزان ۷۰۰ نیت است. قبلا با استفاده از حالت Adaptive Display روشنایی در نور مسقیم خورشید افزایش داده می شد. به طور کلی می توان عملکرد صفحه نمایش این گوشی را مشابه به عملکرد صفحه نماش سامسونگ گلکسی نوت ۸ به حساب آورد که یکی از شاهکارهای این صنعت در نظر گرفته می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

این صفحه نمایش بسیار خیره کننده است و رنگ های بسیار جذاب و طبیعی را ارائه می دهد. همان طور که می دانید ارتفاع این گوشی تا حدودی کاهش یافته است بنابراین این به این معناست که قاب های پایین و بالا اندکی کاهش داشته اند اما این مقدار خیلی قابل توجه نیست. در واقع سامسونگ توانسته است همین مقدار کاهش را بدون اینکه چیزی را حذف کند ارائه دهد. حال بلندگوی های پایین با میکروفن های بالای صفحه نمایش همراه شده است که به عنوان اسپیکر ثانویه جهت جداسازی استریو عمل می کند در نتیجه صدای آن تا ۱٫۴ برابر بلند تر و کیفیت صدا نیز در شرایط یکسان با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos بهتر از قبل شده است.

 

خصیصه های نرم افزاری:

از نظر خصوصیات نرم افزاری نیز می توان گفت که این گوشی ها با اندروید ۸٫۰ Oreo اجرا شده و در واقع توانسته است تجربه جدیدی از رابط کاربری گوگل را برای کاربران خود فراهم کند. از جمله خصیصه های اصلی اندروید آرئو می توان به مدیریت بهتر اعلان ها، حالت تصویر در تصویر برای برخی از برنامه ها، بهبود عملکرد باتری و محدودیت های بک گراند برای افزایش طول عمر باتری، مدیریت متن های کوچکتر، اشاره کرد. به طور کلی عملکرد اندروید ۸٫۰ نسبت به اندروید ۷٫۰ بهبود بسیار خوبی داشته است.

از دیگر خصیصه های نرم افزاری این گوشی های پرچم دار می توان به Samsung Grace UX و دستیار هوشمند صوتی بیکسبی و KNOX به همراه اسکن هوشمند اشاره کرد. همچنین به منظور جایگزین کردن خصیصه ای مشابه به ایموجی های زنده در آیفون ایکس سامسونگ در این گوشی از خصیصه AR Emojis با ۱۸ کاراکتر از پیش تعیین شده استفاده کرده شده است که عملکرد آن مشابه به آیفون ایکس است.

برای اطلاع از قیمت گوشی های سامسونگ به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید
نقد و بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

 

سخت افزار:

این گوشی ها به طور کلی از دو نوع چیپست استفاده می کنند یکی از این چیپست ها چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ که در حال حاضر یکی از جدید ترین چیپست های پرچم دار موجود بوده و عملکرد فوق العاده ای را به این گوشی بخشیده است. این چیپست از یک پردازنده ۸ هسته ای استفاده کرده و ۴ هسته آن با سرعت ۲٫۷ و ۴ هسته دیگر با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز در ساعت کار می کنند. این تراشه از پردازنده گرافیکی  Adreno 630 GPU نیز پشتیبانی می کند که عملکرد بسیار شگفت انگیزی را برای این گوشی فراهم آورده است اما بازار هدف این گوشی با این چیپست کشور چین و ایالات متحده امریکا است.

یکی دیگر از چیپست های به کار رفته در این مدل ها چیپست اگزینوس ۹۸۱۰ بوده که پردازنده آن نیز ۸ هسته ای بوده و ۴ هسته آن با سرعت ۲٫۸ و ۴ هسته دیگر با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز در ساعت کار می کنند. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G72 MP18 است. این چیپست برای بازار خاورمیانه ، آفریقا، طراحی شده است.

همچنین دستیار هوشمند بیکسبی نیز از بین نرفته است در حالی دکمه فیزیکی مربوطه حذف شده است. در واقع سامسونگ خصیصه های جدیدی را برای دستیار هوشمند بیکسبی مثل ترجمه زنده، پیشنهادات غذایی و مکانی و کالری های سوزانده شده را اضافه کرده است. گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ دارای رم ۴ بوده در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس از رم ۶ گیگابایت استفاده کرده است. برای حافظه داخلی هر دو آنها نیز آپشن های ۶۴،۱۲۸،۲۵۶ گیگابایت ارائه شده است.

همچنین این گوشی ها از UFS cards و microSD تا ۲۵۶ گیگابایت نیز پشتیبانی می کند. سایر خصوصیات سخت افزاری مثل ظرفیت باتری و ویژگی های سخت افزاری، از جمله شارژ بی سیم، اسلات کارت حافظه microSD، گواهینامه مقاومت در برابر آب IP68، جک هدفون ۳٫۵ میلی متری و رادیو همانند قبل است.

دوربین:

نقد و بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

بهبود عملکرد دوربین شاید مهمترین وجه تمایز گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با ورژن قبلی خود باشد. به استثنای اندازه پیکسلی دوربین که طبق روال سال گذشته ۱۲ مگاپیکسل برای دوربین اصلی و ۸ مگاپیکسل دوربین سلفی است بقیه خصیصه ها بهبود قابل توجه ای پیدا کرده است. اولین خصیصه ای که بهبود پیدا کرده است سنسور استفاده شده در آن است که سامسونگ آن را به نام “Super Speed Dual Pixel” نام گذاری کرده است؛ اما هنوز به طور قطعی مشخص نشده است که ساخت کدام شرکت است.

این سنسور به همراه DRAM جاسازی شده در سنسور به مقدار قابل توجه ای پردازش و ثبت عکس را بهبود داده است. با استفاده از این سنسور سامسونگ گلکسی اس ۹ و سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس عملکردی را ارائه داده اند که عکس برداری دسته ای نامیده می شود؛ و عملکرد آن به این صورت است که هر عکس ۱۲ فریم را ثبت کرده سپس این ۱۲ فریم در گروهای ۴ تایی دسته بندی می شوند و در نهایت این سه تصویر به یک تصویر  پردازش می شوند.

نتیجه این شده است که نویز عکس ها و رنگ پریدگی و در مقایسه با سامسونگ گلکسی اس ۸ تا ۳۰ درصد بهبود پیدا کرده است در نتیجه سطوح مسطح کاملا یکنواخت بوده و ناصاف نیستند و لبه ها نیز واضح تر و مشخص تر خواهند بود. در نتیجه فرآیند پردازش نویز عکس ها را از بین برده و در نتیجه عکس های بسیار شارپ تری ثبت می شود. DRAM روی سنسور همچنین قابلیت ضبط بازی ویدئویی اسلوموشن را با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثاینه را فراهم کرده است.

این دوربین می تواند عکس ها را با سرعت بسیار بالا ۰٫۲ ثانیه ثبت کند که می تواند به صورت یک کلیپ ۶ ثانیه ای پخش شود. از جمله قابلیت های دیگر آن نیز می توان گفت که به صورت خودکار گیف های سبک بومرنگ و حلقه ای ایجاد کرده و شما می توانید آن را در هر جایی که دوست دارید به اشتراک گذاشته و یا آن را به عنوان بک گراند گوشی خود تنظیم کنید.

نقد و بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

یک گام فراتر می رویم این لنز جدید به همراه تنظیمات بسیار خوب فنی دیگری ساخته شده است و آن یک لنز با دیافراگم قابل تنظیم است. برخلاف سایر دوربین گوشی های هوشمند که دارای یک لنز با دیافراگم ثابت بوده و یا از نظر نرم افزاری قادراند که اندازه این دیافراگم را تغییر دهند دیافراگم این لنز می تواند به صورت فیزیکی از  f / 1.5 به f / 2.4 تغییر کند؛ اما این دیافراگم تنها از مقدار f / 1.5 به مقدار f / 2.4 تغییر می کند و بین این دو محدوده را مقداری را ارائه نمی دهد اما هنوز هم عملکرد قابل توجه ای خواهد داشت.

 عکس برداری در اندازه پیش فرض f/2.4 است اما زمانی که نور کم می شود این اندازه به f/1.5 تغییر می کند تا بتواند نور بیشتری را جذب کرده در نتیجه نویز عکس ها در نور پایین کمتر می شود. این قابلیت این امکان را به وجود می آورد که ۳۰ درصد نور بیشتری جذب شود از این رو دیگر نیازی به تنظیم ISO و یا کاهش سرعت شاتر نیست. همچنین اگر شما به حالت پرو بروید نیز می توانید به صورت دستی اندازه دیافراگم را تنظیم کنید. در این منو حالت های دیگری نیز قرار داده شده است که با استفاده از آن می توان بسته به عمق میدان عکس مورد نظر خود را ثبت کنید.

برای اطلاع از قیمت گوشی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

همان طور که می دانید سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس همانند سامسونگ گلکسی نوت ۹ از یک دوربین دیگری نیز برخوردار است اما سنسور دوربین ثانویه فوق سریع نبوده و دارای دیافراگم f/2.4 ثابت است. بنابراین، خصیصه قابل توجه ای به حساب نمی آید. دوربین دوم برای زوم lossless دو برابر فاصله کانونی استفاده شده و همچنین حالت پرتره  Live Focus سامسونگ را نیز ممکن می سازد. از جمله عملکرد دوربین اصلی این دو گوشی پرچم دار می توان به انباشتن عکس در چندین شات، کاهش نویز چند فریمی و ضبط ویدئو فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و غیره اشاره کرد.

 

باتری:

باتری سامسونگ گلکسی اس ۹ برابر با ۳۰۰۰ و سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس برابر با ۳,۵۰۰ میلی آمپر است. این باتری ها از نوع لیتیوم پلی مری بوده که نسبت به باتری های لیتیوم یونی عملکرد به نسبت بهتری دارند. همان طور که در بالا به آن اشاره شد از شارژ سریع و شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند. این بار نیز سامسونگ از باتری های ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ برای این گوشی ها استفاده کرده است؛ و استفاده از چیپست جدید اسنپدراگون ۸۴۵ نیز تا اندازه ای به طول عمر این باتری ها کمک کرده است. همچنین با برخورداری از شارژ سریع و شارژ بی سیم نیز در این گوشی می توان به راحتی این گوشی را شارژ کرد.

 

می توان نتیجه گیری کرد که به طور کلی این دو گوشی تغییر بسیار زیادی را در طراحی معمول گوشی های پرچم دار سامسونگ ایجاد نکرده اند و تفاوت چندانی با نسل قبل از خود ندارند؛ اما بار دیگر سامسونگ ثابت کرد که بازار هدف خود را شناخته و می داند که انبوهی از مشتریان وفادار خود را دارد. جایگاه سنسور اثر انگشت تغییر کرده و دسترسی به آن راحت تر شده و بدنه فلزی این گوشی نیز حس بهتری در دست داشته و استحکام بیشتری را به این گوشی بخشیده است. همچنین عملکرد دوربین اصلی این گوشی‌ها عملکرد فوق العاده ای دارد. نظر شما در مورد خرید گوشی های اس ۹ و اس ۹ پلاس چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن