خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلنقد و بررسی ویدیویی موبایل

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی ای ۵۰ اس؛ میان‌رده‌ای با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به همراه ویدئو

امسال سامسونگ برای رقابت و افزایش سهم خود در بازار، مدل‌های متعددی از گوشی‌های میان‌‍رده را در دو سری مجزا عرضه کرده است. سری M و سری A این برند، در مدل‌های مختلفی تولید شده است. یکی از مدل‌های تولید شده از سری A سامسونگ گلکسی ای ۵۰ بود که با ویژگی‌هایی که داشت توانست فروش بسیار خوبی را برای سامسونگ به همراه داشته باشد. به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته نسخه بروز‌رسانی شده آن را نیز به نام سامسونگ گلکسی ای ۵۰ اس تولید کند. 

نقد و بررسی کامل گلکسی ای 50 اس

 حال این سوال مطرح می‌شود که این گوشی چه تفاوتی با مدل گلکسی ای ۵۰ داشته که در ماه فوریه ۲۰۱۹ عرضه شده است. در ادامه به برخی از مشخصات این گوشی اشاره کرده و ارتقاء و تغییرات انجام شده را نسبت به نسخه قبلی بیان خواهیم کرد. 

طراحی: 

اولین چیزی که به چشم می‌خورد؛ طراحی آنها است که نسبت به گلکسی ای ۵۰ ارتقاء پیدا کرده‌ است. در واقع سامسونگ تصمیم گرفته که به این محصول جدید رنگ لعاب جذاب‌تری را بدهد. زوایای آن دارای انحنا بوده و انحنای ظریف‌تری را نسبت به قبل به کار گرفته است. ماژول دوربین‌ها همان طراحی و جایگاه قبلی خود را حفظ کرده اما به نظر می‌رسد که فریم استفاده شده در اطراف آن کمی فرق می‌کند. بر خلاف پرداخت رنگین‌کمانی به‌کار رفته در پنل عقب این بار با چرخاندن این محصول در زوایای مختلف، می‌توانید تغییر رنگ در انتهای خطوط هندسی را همانند بازتاب کلی نور در منشور  مشاهده کنید و از این بابت کاملاً با گوشی ای ۵۰ فرق دارد.

نقد و بررسی کامل گلکسی ای 50 اس

ابعاد این محصول تفاوتی نکرده‌ اما وزن آن اندکی بیشتر شده است. وزن از ۱۶۶ به ۱۶۹ گرم تغییر پیدا کرده‌ است. سامسونگ در ساخت galaxy a50s پلاستیک را به کار گرفته احتمالاً از این نظر فرقی با هم نداشته باشند. یکی دیگر از تغییرات انجام گرفته ارائه آپشن‌های رنگی متفاوت است. ای ۵۰ در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، مرجانی در دسترس بوده، درحالی که این موبایل جدید در  رنگ‌های سفید، مشکی، سبز و یک نوع رنگ خاص بنفش که سامسونگ آن را Prism Crush Violet2 نامیده، عرضه شده است.

نقد و بررسی کامل گلکسی ای 50 اس نقد و بررسی کامل گلکسی ای 50 اس

نمایشگر:

نقد و بررسی کامل گلکسی ای 50 اس

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

نمایشگر هر دو ۶٫۴ اینچی بوده و پنل Super AMOLED را به خدمت گرفته‌اند. رزولوشن آن هم تغییری نکرده و همان ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر اینچ را ارائه داده است. برای مقاومت بیشتر نمایشگر در برابر ضربه و خط و خش هم پوشش گوریلاگلس را به کار گرفته‌اند.

دوربین:

اما مهمترین ارتقاء این دو موبایل در دوربین‌ها خود را نشان داده است. سامسونگ گلکسی ای ۵۰ از یک ماژول دوربین سه گانه متشکل از لنزهای واید ۲۵ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ثبت عمق ۵ مگاپیکسلی عرضه شد اما این بار دوربین گوشی ای ۵۰ اس به طور قابل توجهی ارتقاء پیدا کرده‌ است. این بار سامسونگ تصمیم گرفته که همانند گوشی‌های شیائومی که از لنز ۴۸ مگاپیکسلی بهره برده‌اند او نیز این سنسور را در گوشی‌های خود مورد استفاده قرار دهد. گلکسی ای ۵۰ اس، به یک ماژول سه‌گانه متشکل از یک لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید و یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز ۵ مگاپیکسلی جهت ثبت عمق مجهز شده است.

نقد و بررسی کامل گلکسی ای 50 اس

نوع سنسورهای به کار گرفته شده در اینجا تفاوتی نداشته اما سنسور اصلی از ۲۵ به ۴۸ مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده‌ است. این تفاوت در دوربین‌های سلفی هم دیده می‌شود. در گلکسی ای ۵۰ اس دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است در حالی که دوربین استفاده شده در گلکسی ای ۵۰ اندازه‌ای برابر با ۲۵ مگاپیکسل دارد. هر دو نیز از HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی گوشی گلکسی ای ۵۰ اس قابلیت ثبت ویدئو با کیفیت ۴K نیز دارد. 

سخت افزار:

ای ۵۰ اس پردازنده Exynos 9611 را به خدمت گرفته و از این نظر نیز با گلکسی ای ۵۰ فرق دارد. این پردازنده هم ۸ هسته‌ای است و هسته‌های آن با حداکثر کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G72 MP3 است. قرارست این گوشی در دو نسخه ۶۴/۴ و ۱۲۸/۶ گیگابایتی عرضه شود. علاوه بر این از کارت حافظه جانبی microSD تا یک ترابایت نیز پشتیبانی می‌کند. درگاه آن هم اختصاصی بوده از این رو می‌توان از کارت حافظه و دو سیم کارت بطور همزمان استفاده کرد. در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی نیز هر دو یکسان عمل کرده‌اند.

نقد و بررسی galaxy a50s در 19 کالامگ

فاقد پورت مادون قرمز بوده اما از رادیو FM پشتیبانی می‌کنند. قابلیت NFC نیز تنها در برخی از بازارها فراهم شده است. از نظر نرم‌افزاری نیز این دو تفاوت چندانی با هم ندارند. هر دو با نسخه ۹٫۰ (Pie) سریع اجرا می‌شوند. همچنین باتری این دو نیز تفاوتی نداشته و هر دو از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و شارژ سریع ۱۵ وات نیز برخوردار هستند.

گلکسی ای 50 اس

مهمترین تفاوت‌های انجام گرفته در این گوشی مربوط به طراحی و دوربین‌های آن است. حال می‌بایست دید که استفاده از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های سامسونگ چه عملکردی را خواهد داشت. به‌کار‌گیری این لنز در یک گوشی مثل ردمی نوت ۷ تاثیر به سزایی در کیفیت عکس‌ها داشته است. ۱۹ کالامگ به زودی تجربه کار با این گوشی و نمونه عکس‌های گرفته شده را در اختیار شما قرار خواهد داد. نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟ 

[aparat id=”OzNwL”]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن