خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآوی

میت ۳۰؛ اندروید یا هارمونی، مسئله این است?!

بار دیگر هوآوی اعلام کرده است که برنامه دارد از نسخه اندرویدی خدمات گوگل پلی برای سری میت ۳۰ استفاده کند. این شرکت اذعان داشته است که اگر نتواند مجوز استفاده از اندروید را از گوگل دریافت کند به پلن B متوسل خواهد شد. اکنون زمان آن رسیده تا برنامه B خود را عملی کند. امروز در تاریخ ۲۹ آگوست رویتر به نقل از یکی از مقامات گوگل: « Mate 30 و Mate 30 Pro، نمی‌توانند از خدمات گوگل پشتیبانی کنند؛ به این دلیل که این شرکت در لیست ممنوعیت صادرات وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفته است». همان‌طور که در خبرهای قبلی به آن اشاره شد، قرارست این شرکت از گوشی‌های تراز اول سال ۲۰۱۹ خود در ۱۹ سپتامبر رونمایی کند.

هارمونی یا اندروید؛ میت 30 کدام را دریافت خواهد کرد

اواسط ماه می بود که وزارت بازرگانی ایالات متحده با استناد به لزوم حفظ امنیت، هواوی را در لیست ممنوعیت صادرات قرار داد و از این طریق مانع دسترسی آن به زنجیره تأمین ایالات متحده شد.

در همین راستا گوگل اولین شرکتی بود که قطع ارتباط و همکاری مشترک با این شرکت را اعلام کرد، گرچه تا قبل از ماه می هواوی مجاز به دریافت به روزرسانی های این شرکت در دستگاه‌های موجود در بازار است؛ اما میت ۳۰ شامل این مجوز نمی‌شود. رویتر گزارش داده است که وزارت بازرگانی امریکا ۱۳۰ درخواست از شرکت‌های آمریکایی دریافت کرده که به موجب آن، به آنها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را برای هوآوی بفرستند؛ بنا به گزارش‌ها، تاکنون به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخی داده نشده است.

شرکت گوگل اعلام کرده که قصد دارد به همکاری تجاری خود با شرکت هوآوی ادامه دهد؛ به شرط اینکه در جنگ تجاری بین چین و امریکا ( که رئیس جمهور امریکا؛ دونالد ترامپ آغازگر آن بوده است) حق امتیاز انحصاری با او باشد؛ اما این امر به این سرعت محقق نخواهد شد. گمان می‌رود که این تحریم، به این دلیل است که، دولت کومونیسم چین از هواوی خواسته برای این دولت جاسوسی کند؛ در نتیجه این ترس وجود دارد که دستگاهی که توسط این شرکت تولید می‌شوند از مشخصه ای برخوردار باشند که برای پکن یک مسیر جاسوسی باز کنند. هوآوی همواره این موضوع را رد کرده و پیشنهاد کرده که هوآوی می‌تواند قرارداد بدون جاسوسی را با هر کشوری امضاء کند.

میت 30 هواوی

هوآوی نرم افزار اختصاصی خود را توسعه داده که بر روی چندین دستگاه اجرا خواهد شد و گمانه زنی می‌شود که نرم افزار‌های اندرویدی را اجرا خواهد کرد؛ اما هوآوی قصد ندارد که از این پلتفورم در سری میت خود استفاده کند. این احتمال می‌رود که هوآوی از نسخه منبع باز اندروید در گوشی‌های بعدی خود بهره برد که از نرم افزارهای گوگل پشتیبانی نخواهد کرد. به گفته یکی از تحلیلگران بدون خدمات گوگل پلی هیچ کسی میت ۳۰ را خریداری نخواهد کرد. 

هفته گذشته یکی از مقامات هوآوی خاطر نشان کرد که ممنوعیت صادرات برای این شرکت ۱۰ میلیون دلار در سال جاری هزینه خواهد داشت؛ در صورتی که در شرایط عادی انتظار می‌رفت که این شرکت در سه ماه چهارم امسال به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در دنیا تبدیل شود. میت ۳۰ بدون شک نقش به سزایی در بالا بردن آمار فروش این کشور خواهد داشت و برای این شرکت نقش حیاتی دارد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۹ هوآوی با فروش جهانی تقریباً ۵۹ میلیون دستگاه در هر دوره همواره بعد از سامسونگ، قرار داشته است. این به این معنی است که در نیمه امسال ۱۱۸میلیون دستگاه را عرضه کرده در حالی که سال گذشته این مقدار برابر با ۲۰۶ میلیون دستگاه بوده است. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن