خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلراهنمای خریدمقایسه گوشیمقایسه گوشی های ایفونمقایسه گوشی های سامسونگمقایسه گوشی های هواوی

مقایسه گوشی‌های پرچمدار گلکسیS20، میت ۳۰ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس:

در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی های پرچمدار مدعی سال ۲۰۱۹ از دو برند هوآوی و آیفون و بازیکن تازه نفس میدان رقابت🛒 گوشی موبایل یعنی گلکسی اس ۲۰ بپردازیم. سال گذشته آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر چند ویژگی نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده بود. شرکت اپل در این مدل از گوشی آیفون از ماژول سه گانه استفاده کرد. در واقع دوربین این گوشی نقطه قوت این گوشی محسوب می شود.

طراحی مقایسه گوشی های پرچمدار مدعی بازار از نظر طراحی

اگر بخواهیم طراحی گوشی‌های پرچمدار را با هم مقایسه کنیم باید گفت که هر سه مدل طراحی بی‌نظیری دارند و از کیفیت ساخت قابل توجهی برخوردار بوده و رنگ‌های جذابی نیز دارند. ماژول دوربین در هر سه مدل از زبان طراحی متفاوتی استفاده کرده است، در واقع می توان گفت که ماژول دوربین بکار رفته در این مدل‌ها منحصر به خود آنهاست.

اما جدا از پنل عقب، طراحی نمایشگر‌های این سه مدل بسیار متفاوت است. اگر کاربردپذیری این مدل‌ها را مد‌نظر قرار دهید، گلکسی اس ۲۰ با دنبال کردن ترند این روزها یعنی استفاده از هول پانچ برای جای دادن دوربین سلفی توانسته است یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربر قرار دهد. هوآوی میت ۳۰ پرو نیز از این نظر بعد از گلکسی اس ۲۰ قرار می گیرد چرا که با لبه‌های منحنی بسیار جذاب بوده و حداقل ناچ را در بر دارد.

اما می توان گفت که به نظر می‌رسد که اپل این بار برای طراحی نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس چیزی در چنته نداشته و از همان ناچ عریض سال قبل استفاده کرده است. از نظر گواهینامه مقاومت در برابر گردو غبار و آب هم هر سه مشابه به هم عمل کرده‌اند.

مقایسه گوشی گلکسی s20، میت 30 پرو و آیفون 11 پرو مکس:   مقایسه گوشی های پرچمدار مدعی

 

مقایسه گوشی های پرچمدار مدعی از نظر نمایشگر

نمایشگر Mate 30 Pro از نوع OLED بوده و تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر اینچ را ارائه داده در مقابل این تراکم پیکسلی نمایشگر گلکسی اس ۲۰ برابر با ۵۶۳ پیکسل بر اینچ است که با توجه به کیفیت بهتر نمایشگر استفاده شده دراین گوشی تا حدودی قابل توجیه است. حقیقتاً کهکشانی‌ها همیشه از نظر نمایشگر خصوصاً در گوشی‌های پرچمدار خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند واین گوشی نیز از این امر مستثنی نیست.

به نظر شما گوشی پرچم‌دار آیفون به چه صورت عمل کرده است؟ در واقع کوپرتینویی‌ها هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما در این مقایسه گوشی پرچمدار آیفون ۱۱ پرو مکس با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل بر اینچ بعد از گوشی گلکسی اس ۲۰ قرار می‌گیرد. 

مقایسه گوشی های پرچمدار از نظر دوربین:

از استفاده از ماژول‌های دوربین متفاوت که بگذریم نوبت به مقایسه و بررسی نوع لنز‌های بکار رفته در این سه گوشی پرچمدار از سه برند مطرح بازار به میان می‌آید. به نظر شما گوشی‌های این دو چه تفاوت‌هایی با هم دارند ؟در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد. میت ۳۰ پرو از جمله گوشی‌هایی بود که برای مدت طولانی  تخت پادشاهی قلمرو دوربین گوشی‌های موبایل را در اختیار داشت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در واقع این گوشی بهترین امتیاز در دگزومارک را دراختیار داشت. گوشی میت ۳۰ پرو نیز از جمله گوشی‌هایی بود که از دوربین فوق العاده به عنوان برگ برنده خود در مقابل تحریم‌ها استفاده کرد. این گوشی نیز قابلیت‌های فوق العاده زیادی دارد. در مقابل، این گوشی علاوه بر طراحی فوق العاده خود از یک ماژول دایره‌ای شکل متشکل از ۴ لنز استفاده کرده است.

لنز اصلی آن ۴۰ مگاپیکسلی واید است که با یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور عمق TOF 3D همراه شده است. دوربین سلفی آن نیز دوگانه بوده و علاوه بر یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی از یک لنز TOF 3D نیز برای ثبت عمق برخوردار است.

 

لنز اصلی استفاده شده در سامسونگ گلکسی اس ۲۰ ، ۶۴ مگاپیکسلی است و خبری از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی همتای بزرگتر خود یعنی گلکسی اس ۲۰ اولترا نیست. آیفون ۱۱ پرو مکس هم از جمله گوشی‌هایی است که در قلمرو IOS برای اولین بار از ماژول سه‌گانه استفاده کرده است اما به نظر می رسد که اپل تمایلی به استفاده از یک لنز با اندازه نجومی مگاپیکسلی نداشته و از همان لنز ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده است.

پردازنده:

مقایسه گوشی های پرچمدار مدعی

پردازنده استفاده شده در آیفون ۱۱ پرو مکس، از جمله قوی‌ترین پردازنده‌هایی است که تاکنون در گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرارگرفته، امتیاز آن در بنچمارک آنتوتو ۴۷۶۵۲۱ است این درحالی است که این سری از گوشی‌‌های پرچمدار سامسونگ در این بنچمارک امتیاز ۵۲۵۰۲۹ است و آیفون را از این نظر پشت سر گذاشته و امتیاز گوشی هواوی میت ۳۰ نیز ۴۶۰۶۵۳ است. این سه عدد معیار خوبی است که این گوشی‌ها را از نظر پردازنده مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

به نظر شما این گوشی ها از نظر باتری به چه صورت عمل کرده‌اند در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

باتری:

این گوشی‌های پرچمدار هر سه از نظر باتری عالی عمل کرده‌اند، باتری بکار رفته در گوشی پرچمدار هواوی ۴۵۰۰ میلی آمپری بوده در حالی که باتری گوشی اپل ۳۹۶۹ میلی‌آمپر بوده و در مقابل سامسونگ هم در این نسخه از پرچمداران خود از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است. از نظر فست شارژ هم هواوی میت ۳۰ پرو از بقیه قوی تری بوده و از شارژ سریع ۴۰ بهره برده است.

 

حال سامسونگ نیز از گوشی‌های سری اس ۲۰ که جز گوشی های مدعی بازار نیز هستند رونمایی کرده است.

می‌بایست دید که این مدل ها در برابر پرچمداران سال ۲۰۱۹ چه حرف‌هایی برای گفتن دارند!  برای مثال آیا سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا بهتری عمل خواهد کرد یا گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس؟

امسال سامسونگ در سه مدل گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا معرفی شده است. دو مدل گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده اند. اما گلکسی اس ۲۰ اولترا در واقع گوشی جنجالی سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته می شود به این دلیل که اولین گوشی موبایل سامسونگ محسوب می شود که از لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره برده است.

بکارگیری این لنز به همراه تراشه‌های تراز اول بازار عملکرد عکاسی را به نحو قابل توجهی بهبود خواهد بخشید. نظر شما در مورد این مقاله مقایسه گوشی های پرچمدار مدعی چیست؟ نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن