خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلراهنمای خریدمقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگ

مقایسه گوشی های میان رده سری A سامسونگ در سال ۲۰۱۹

گر قصد خرید اینترنتی گوشی سامسونگ را دارید این مقایسه می تواند برای شما بسیار مفید باشد. از‌این‌رو فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا به عنوان یک مرجع موبایل معتبر به شما پیشنهاد می کند که ادامه مطلب را مطالعه کنید.

از همان ابتدای سال ۲۰۱۹ سامسونگ تهاجمی ظاهر شده و توانسته با دو خط تولید متفاوت توجه عده کثیری از کاربران را به خود جلب کند اما یک نکته در رابطه با استراتژی سامسونگ روشن است و آن این است که این شرکت تهاجمی ظاهر شده تا از این طریق بتواند سهم مهمی از بازار میان رده را به خود اختصاص دهد و بتواند در بخش میان رده با سایر شرکت های مطرح مثل شیائومی و غیره رقابت کند. در واقع این غول بزرگ کره ای با به کارگیری امکانات متفاوت توانسته است سلیقه عده زیادی از کاربران را تحت پوشش قرار داده و نیاز آنها را برآورده کند.

با عرضه سری M سامسونگ ثابت کرد که می داند چگونه میان رده های مطرح را تولید کند. حال یک بار دیگر با عرضه سری A سال ۲۰۱۹ این امر ادامه پیدا کرده است.

تا به امروز Galaxy A بر تولید گوشی هایی تمرکز داشته که دارای امکانات عالی بوده و در رتبه بعد از پرچم دار سری اس و سری نوت قرار می گرفتند اما این بار و در سال ۲۰۱۹ سامسونگ تصمیم گرفته که این خط تولید را به برخی از میان رده ها هم اختصاص دهد. ابتدا گوشی های گلکسی ای ۱۰ و گلکسی ای ۵۰ و گلکسی ای ۳۰ عرضه شده سپس مدل های ای ۷۰ و ای ۴۰ به این چند مدل اضافه شده اند. در ادامه به معرفی و مقایسه گوشی ها خواهیم پرداخت.

۱- سامسونگ گلکسی ای ۷۰

  • صفحه نمایش: Super AMOLED با اندازه ۶٫۷ اینچ
  • پردازنده: Snapdragon 675
  • باتری: لیتیوم پلیمری ۴۵۰۰ میلی آمپر​

19kala

گلکسی ای ۷۰ شاید آخرین نسخه ای باشد که کالکشن گوشی های سری A سال ۲۰۱۹ را تکمیل می کند و به لطف نمایشگر ۶٫۷ خود بزرگترین مدل سری A تا به امروز به حساب می آید. نوع پنل Super AMOLED بوده و کیفیت تصویر Full HD+ و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و بریدگی یا ناچ Infinity U از جمله نقاط مثبت و برجسته این مدل در نظر گرفته می شود. علاوه بر این دارای بزرگترین ظرفیت باتری است که تکنولوژی فست شارژ آن حتی سریع تر از گلکسی اس ۱۰ عمل می کند.

دوربین آن هم بزرگترین اندازه مگاپیکسل را در بین گوشی های سامسونگ تا به امروز داشته و همانند  سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش جای داده شده است. سامسونگ به طور سریع به پردازنده آن اشاره نکرده اما به احتمال زیاد تراشه Qualcomm Snapdragon 675 را به خدمت خواهد گرفت. یکی دیگر از نقاط برجسته ای که این مدل دوربین را از سایر متمایز می سازد دوربین سه گانه ای بوده که بزرگترین اندازه مگاپیکسل را دارد، سنسور اصلی ۳۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7 است و از یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 به همراه یک سنسور ثبت عمق ۵ مگاپیکسلی دیگر نیز برخوردار است. بریدگی U شکل در اینجا میزبان یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است.

برای اطلاع از قیمت گوشی a70 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

۲- سامسونگ گلکسی ای ۵۰:

  • صفحه نمایش: Super AMOLED با اندازه ۶٫۴ اینچ
  • پردازنده: Exynos 9610
  • امتیاز بنچمارک آنتوتو: ۱۴۶۳۶۰
  • باتری: لیتیوم پلیمری ۴۰۰۰ میلی آمپر

19kala

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

به نظر می رسد که ای ۵۰ از سایر مدل هایی که در این سری تولید شده اند امکانات و ویژگی های به نسبت بهتری دارد به گفته سامسونگ از مواد تجزیه پذیر بیولوژیکی و سازگار با طبیعت ساخته شده است. صفحه پشتی و زوایای انحنا دار آن باعث شده تا حس فوق العاده ای در دست داشته باشد. پنل رو به رو تماماً نمایشگر بوده و از بریدگی U شکل بهره برده است اما با این وجود لبه بسیار باریکی در قسمت پایین خود دارد.

پنل پشتی دارای پرداخت شیشه ای براق بوده اما حقیقاً از جنس پلی کربنات است. همه پورت های آن در لبه پایین قرار گرفته در حالی که درگاه سیم کارت در لبه چپ و راکر صدا در لبه راست واقع شده اند. این نوع طراحی و مواد به کار رفته در آن مقاومت قابل توجه ای به آن داده است. بدون شک نمایشگر آن نقطه قوت آن در نظر گرفته می شود.

این پنل از نوع Super AMOLED با بریدگی U شکل است که سامسونگ آن را Infinity-U نامگذاری کرده و کیفیت تصویر full HD+ را ارائه داده است. دوربین هم سه گانه بوده و از یک لنز ۲۵ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.7 ) و یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید (f/2.2 ) به همراه یک سنسور ثبت عمق ۵ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.2) تشکیل شده است. دوربین جلو هم در اینجا ۲۵ مگاپیکسلی است.

گوشی سامسونگ گلکسی ای 50

کیفیت رنگ و روشنایی نمایشگر عالی است و همچنین زاویه دید عالی و ارائه رنگ مشکی از جمله ویژگی های آن به حساب می آید. از جمله نقاط منحصر به فرد این گوشی این است که اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر آن تعبیه شده اما نوع آن اپتیکال بوده در حالی که سنسور اثر انگشت موجود در برخی از پرچم داران اولتراسونیک است.

همچنین از امکان Face Unlock برخوردار بوده که شما می توانید به جای حسگر اثر انگشت از آن استفاده کنید. این نمایشگر از پوشش محافظ Corning Gorilla Glass 3 هم برخوردار از این رو علاوه بر اینکه به مقاومت آن افزوده از آن در مقابل خط و خش محافظت می کند.

این مدل از سری ای پردازنده Exynos 9610 را به خدمت گرفته که بر اساس فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری ساخته شده است. از نظر حافظه هم در دو نسخه ۶۴/۴ و ۱۲۸/ ۶ گیگابایتی تولید شده است. عملکرد این پردازنده جدید سامسونگ به عملکرد پردازنده Snapdragon 660 شباهت زیادی داشته که در حال حاضر در شیائومی ردمی نوت ۷، سامسونگ گلکسی ای ۹(۲۰۱۸) و شیائومی می ۸ لایت هم استفاده شده است.

همچنین ای ۵۰ با نسخه ۹٫۰ (Pie) پلتفورم اندروید اجرا می شود. ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر و از تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی هم پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون NFC (بسته به بازار هدف) و درگاه اختصاصی جهت ارتقاء حافظه داخلی اشاره کرد.

19kalaنقاط قوت: ۱- دوربین عالی ۲- صفحه نمایش خوب ۳- اولین گوشی میان رده سامسونگ که از سنسور اپتیکال زیر نمایشگر بهره برده است ۳- برخورداری از شارژ سریع

19kalaنقاط ضعف: عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم ۲- بدنه پلاستیکی

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ a50 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

۳- سامسونگ گکلسی ای ۴۰:

  • صفحه نمایش: پنل Super AMOLED با اندازه ۵٫۹ اینچ
  • پردازنده: Exynos 7885
  • امتیاز بنچمارک آنتوتو: ۱۱۵۰۰۰
  • باتری: ۳۱۰۰ میلی آمپر

مقایسه و بررسی گوشی های سری ای سامسونگ

در ماه مارس سال ۲۰۱۹ این شرکت مدل دیگری را از سری ای به نام Samsung Galaxy A40 رونمایی کرده است. بدنه پلاستیکی است و همان طور که از نام آن هم مشخص است امکانات و مشخصات این مدل بین گلکسی ای ۳۰ و گلکسی ای ۵۰ قرار می گیرد. از یک نمایشگر ۵٫۹ اینچی برخوردار بوده که از یک پنل Super AMOLED استفاده کرده است. این صفحه رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و کیفیت تصویر full-HD+ را ارائه داده است. دوربین ای ۴۰ دوگانه بوده که از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و یک لنز ۵ مگاپکسلی با دیافراگم f/2.2 (اولترا واید) برخوردار است. دوربین سلفی در اینجا ۲۵ مگاپیکسلی است.

پردازنده ۸ هسته‌ای بوده که این هسته ها با حداکثر سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز کار می کنند. پردازنده در اینجا Exynos 7885 بوده که بر اساس فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری ساخته شده و نسبت به پردازنده های ۲۸ نانومتری کارایی بسیار بهتری دارد. در واقع این همان پردازنده ای است که در ای ۷ (۲۰۱۸) و به کار رفته است.

Samsung Galaxy A8 (2018) Samsung Galaxy A8+ امتیاز آن در بنچمارک آنتوتو ۱۰۹٫۴۵۲ است که امتیاز بسیار خوبی در حوزه میان رده ها به حساب می آید. باتری هم از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ۳۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد. بر خلاف گوشی سامسونگ گلکسی ای ۱۰، گلکسی ای ۴۰ از تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می کند. در مجموع با پردازنده قوی و صفحه نمایش عالی گزینه ای ایده ال برای بازی و مالتی مدیا در حوزه میان رده ها به حساب می آید.

19kalaنقاط قوت: عملکرد خوب دوربین دوگانه ۲- پشتیبانی از شارژ سریع ۳- پشتیبانی از درگاه اختصاصی جهت کارت حافظه جانبی ۴- برخورداری از پورت USP TYPE C

19kalaنقاط ضعف: عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم 

برای اطلاع از قیمت گوشی a40 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

۴- سامسونگ گکلسی ای ۳۰:

• صفحه نمایش: صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه ۶٫۴ اینچ

• پردازنده: (Exynos 7904 (14 nm

• امتیاز بنچمارک آنتوتو: ۱۰۷۴۷۵

• باتری: لیتیوم پلیمری ۴۰۰۰ میلی آمپری

گوشی سامسونگ گلکسی ای 30

ای ۳۰ در تاریخ مارس ۲۰۱۹ عرضه شده و تماماً از جنس پلاستیک است. با وجود اینکه از مواد پلاستیکی بهره برده مقاومت قابل توجهی داشته در حالی که وزن بسیار سبکی دارد اما استفاده از بدنه براق باعث شده که تا حدودی اثر انگشت را به خود جذب کرده و لک شود. بر خلاف گوشی گلکسی ای ۵۰ سنسور اثر انگشت همان طراحی متداول همیشگی خود را داشته و در میانه پنل عقب جای گرفته است. نمایشگر هم Super AMOLED بوده و رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۳۴۰ پیکسل و کیفیت تصویرFull HD+ را ارائه داده است.

گوشی سامسونگ گلکسی ای 30

این صفحه ۵٫۹ اینچی است و یکی از گزینه های ایده ال برای تماشای فیلم، بازی و غیره و سایر محتوا در نظر گرفته می شود. تراشه آن (Exynos 7904 (14 nm است. این تراشه در میان پردازنده های سامسونگ در کلاس میان رده های نزدیک به پرچم دار قرار می گیرد. این تراشه همزمان با عرضه گوشی های سری ای ۸ (۲۰۱۸) عرضه شده است. پردازنده به خدمت گرفته شده ۸ هسته ای بوده که هسته های آن با حداکثر سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز عمل می کنند. از نظر حافظه هم گفته می شود که در حال حاضر در نسخه های ۴/۶۴ و ۳/۳۲ گیگابایتی معرفی شده است. این گوشی از باتری لیتیوم پلیمری ۴۰۰۰ میلی آمپری برخوردار بوده که از شارژ سریع ۱۵ واتی هم پشتیبانی می کند.

19kalaنقاط قوت: ۱-نمایشگر خیره کننده ۲- طول عمر باتری فوق العاده ۳- برخورداری از USB Type-C و پشتیبانی از شارژ سریع ۴- برخورداری از درگاه اختصاصی جهت ارتقاء حافظه داخلی

19kalaنقاط ضعف: ۱-عدم اجرای برخی از بازی های سنگین ۲- بدنه مستعد لک

برای اطلاع از قیمت گوشی a30 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

۵- سامسونگ گکلسی ای ۲۰:

• صفحه نمایش: Super AMOLED با اندازه ۶٫۴ اینچ

•  پردازنده: Exynos 7884

• امتیاز بنچمارک آنتوتو: ۸۸۰۰۰

گلکسی ای 20

یکی دیگر از مدل هایی که در ماه آوریل در کشور هند معرفی شده گکلسی ای ۲۰ است. این بار هم سامسونگ از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده کرده، که باز هم از بریدگی v شکل برخوردار بوده است اما در قسمت پایین لبه باریکی به چشم می خورد. ماژول دوربین دوگانه به صورت عمودی طراحی شده و فلش در زیر آن واقع شده است.

بر خلاف گوشی گلکسی ای ۵۰ سنسور اثر انگشت به شکل دایره و در قسمت پشت قرار گرفته است. پردازنده به خدمت گرفته شده در اینجا هم Exynos 7884 Octa بوده که عملکرد بسیار خوبی را در مقایسه با بسیاری از چیپست های میان رده از خود نشان داده است.

گلکسی ای 20

به احتمال زیاد این گوشی در یک نسخه ۳۲/۳ گیگابایتی عرضه شود. دوربین اصلی آن دوگانه بوده که یکی از لنزهای آن ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 ( واید) و لنز دیگر یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است.

دوربین سلفی آن هم ۸ مگاپیکسلی است. یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی سامسونگ باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری آن است که از نوع لیتیوم پلیمری است و طول عمر فوق العاده ای را برای آن به ارمغان خواهد آورد، همچنین این باتری از شارژ سریع پشتیبانی کرده از این رو در کمترین زمان ممکن می توانید گوشی خود را شارژ کنید. در مجموع صفحه نمایش عالی و طول عمر باتری فوق العاده برای کاربرانی ایده ال است که علاقمند به تماشای بازی و فیلم باشند و تجربه بی نظیری از مالتی مدیا را برای کاربران خود فراهم می کند.

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ a20 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

۵- سامسونگ گلکسی ای ۱۰:

• صفحه نمایش: پنل IPS LCD با اندازه ۶٫۲ اینچ

• پردازنده: Exynos 7884

• بنچمارک آنتوتو: ۸۸۷۰۳

• باتری: لیتیوم یونی ۳۴۰۰ میلی آمپر

گلکسی ای 10

ای ۱۰ از جمله مدل های سری A بوده که در سال ۲۰۱۹ و در ماه فوریه عرضه و بدون شک خصوصیات بسیار خوب و جالب توجه ای خواهد داشت. همچنین از پلاستیک در ساخت بدنه بهره برده است. صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی آن از نوع IPS LCD و رزولوشن ۷۲۰ ×۱۵۲۰ پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است و از این نظر مشابه به گوشی موبایل Galaxy M10 است. دوربین آن هم ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسلی است. تراشه آن هم Exynos 7884 بوده که با حداکثر سرعت ۱٫۶ گیگاهرتز عمل می کنند. بریدگی آن V شکل بوده که دوربین جلو را در خود جای داده است.

اندازه باتری هم از سایر موبایل های سری ای کمتر بوده و ظرفیتی برابر با ۳۴۰۰ میلی آمپر دارد. طول عمر خوبی داشته اما خبری از شارژ سریع در آن نیست. به این دلیل که این تنها یک گوشی ارزان قیمت سری ای بوده و نباید انتظار زیادی از آن داشت درحالی که باز هم از بسیاری از دستگاه های دیگر در این محدوده قیمت عملکرد بسیار بهتری دارد.

 

جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و درگاه اختصاصی جهت ارتقاء حافظه هم از دیگر امتیازات فروش آن به حساب می آید. امتیاز آن به طور میانگین در بنچمارک آنتوتو برابر با ۸۸۰۰۰ بوده که به امتیاز Xiaomi Mi A2 Lite و Huawei P Smart بسیار نزدیک است که به ترتیب از پردازنده Snapdragon 625 و Hisilicon Kirin 710 استفاده کرده اند. برخورداری از یک نمایشگر بزرگ ای ۱۰ را به گزینه ای ایده ال جهت تماشای فیلم ها و سرگرمی وب گردی و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی تبدیل کرده است.

19kalaنقاط قوت: ۱- برخورداری از درگاه اختصاصی جهت ارتقاء حافظه ۲- طول عمر باتری عالی

19kalaنقاط ضعف: ۱- عدم پشتیبانی از شارژ سریع ۲-عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ a10 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

به نظر شما کدام یک برای خرید گوشی مناسب است؟ نظرات خود را پیرامون تجربه استفاده از این گوشی‌ها با مجله ۱۹کالا به اشتراک گذاشته و اخبار روز موبایل و سایر حوزه‌های تکنولوژی را در این مجله پیگیری کنید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوالات متداول

گوشی سامسونگ گلکسی ای ۵۰ از چه طراحی بهره برده است؟

✔️ گوشی a50 از مواد تجزیه پذیر بیولوژیکی و سازگار با طبیعت ساخته شده است. صفحه پشتی و زوایای انحنا دار آن باعث شده تا حس فوق العاده ای در دست داشته باشد. پنل رو به رو تماماً نمایشگر بوده و از بریدگی U شکل بهره برده است اما با این وجود لبه بسیار باریکی در قسمت پایین خود دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی ای ۷۰ چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟

✔️ گوشی a70 شاید آخرین نسخه ای باشد که کالکشن گوشی های سری A سال ۲۰۱۹ را تکمیل می کند و به لطف نمایشگر ۶٫۷ خود بزرگترین مدل سری A تا به امروز به حساب می آید. نوع پنل Super AMOLED بوده و کیفیت تصویر Full HD+ و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و بریدگی یا ناچ Infinity U از جمله نقاط مثبت و برجسته این مدل در نظر گرفته می شود. علاوه بر این دارای بزرگترین ظرفیت باتری است که تکنولوژی فست شارژ آن حتی سریع تر از گلکسی اس ۱۰ عمل می کند. برای آگاهی از مشخصات دیگر آن به مقاله مراجعه کنید.

عملکرد پردازشی گوشی سامسونگ گکلسی ای ۴۰ به چه صورت است؟

✔️ گوشی a40 دارای پردازنده ۸ هسته‌ای بوده که این هسته ها با حداکثر سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز کار می کنند. پردازنده در اینجا Exynos 7885 بوده که بر اساس فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری ساخته شده و نسبت به پردازنده های ۲۸ نانومتری کارایی بسیار بهتری دارد. در مجموع با پردازنده قوی و صفحه نمایش عالی گزینه ای ایده ال برای بازی و مالتی مدیا در حوزه میان رده ها به حساب می آید.

عملکرد باتری گوشی سامسونگ گکلسی ای ۲۰ به چه صورت است؟

✔️ یکی دیگر از نقاط قوت گوشی a20 باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری آن است که از نوع لیتیوم پلیمری است و طول عمر فوق العاده ای را برای آن به ارمغان خواهد آورد، همچنین این باتری از شارژ سریع پشتیبانی کرده از این رو در کمترین زمان ممکن می توانید گوشی خود را شارژ کنید. در مجموع صفحه نمایش عالی و طول عمر باتری فوق العاده برای کاربرانی ایده ال است که علاقمند به تماشای بازی و فیلم باشند و تجربه بی نظیری از مالتی مدیا را برای کاربران خود فراهم می کند.

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام
    از کجا بفهمیم گوشی سامسونگ سری Aباز نشده واکبند است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن