خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های شیائومیمقایسه گوشی های هواوینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

مقایسه ردمی نوت ۸ و هوآوی وای ۷ پی؛ دو گوشی میان‌رده هم‌قیمت

در اینجا قصد داریم دو گوشی موبایل میان‌رده عالی به نام‌های هوآوی وای ۷پی و شیائومی ردمی نوت ۸ را با هم مقایسه کنیم. حقیقت این است که سیاست ساخت گوشی‌های میان‌رده این روزها تغییر پیدا کرده است. امروزه گوشی‌های میان‌رده علاوه بر استفاده از تراشه قدرتمند از طراحی جدیدتر و پیشرفته‌تری نیز برخوردار شده‌اند.

ویدئو مقایسه ردمی نوت ۸ و هوآوی وای ۷ پی

یکی از این دستگاه‌های میان‌رده جدید هواوی وای ۷پی است که در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۲۰ معرفی شده است. این دستگاه را می‌توان اولین گوشی ارزان‌قیمت دانست که از طراحی هول_پانچ بهره برده است، در واقع همان خصوصیتی که در گوشی‌های نوا ۵ تی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این خصوصیت تاکنون در انحصار گوشی‌های گران‌قیمت بازار بوده است. 

هواوی وای 7 پی

همان طور که می‌دانید صنعت ساخت گوشی‌ موبایل این روزها به سمت نمایشگر‌های تمام صفحه و بدون حاشیه سوق داده شده و برای دستیابی به این هدف شرکت‌های سازنده هر روز طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه‌تری را مطرح می‌سازند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به نمایشگر‌های بدون حاشیه، بدون ناچ یا بریدگی و طراحی‌های هول-پانچ اشاره کرد که برای رسیدن به این هدف بکار گرفته شده‌اند.

اما آیا تنها یک نمایشگر منحصر به فرد در گوشی ارزان قیمتی مثل هوآوی Y7p می‌تواند قلب شما را تسخیر کند؟ برای پاسخ این سوال ما در این ویدئو گوشی هواوی وای ۷ پی را با یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار به نام شیائومی ردمی نوت ۸ مقایسه کرده‌ایم که در واقع با توجه به قیمت نزدیک به هم رقیب سرسختی برای این گوشی هوآوی محسوب می‌شود. از طرفی نیز گوشی‌های شیائومی نیز شهرت خود را به دلیل استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عالی به دست آورده‌اند و ردمی نوت ۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا ما این دو مدل را با هم مقایسه می‌کنیم.

در ویدئو مقایسه ردمی نوت ۸ و هوآوی وای ۷ پی طور کلی مشاهده کردید که در این رقابت هوآوی وای ۷ پی ممکن است از نظر زیبایی، طراحی هوشمندانه‌ای را که بکار گرفته و برنده این مقایسه در نظر گرفته شود؛ اما در مقابل رقیب آن؛ شیائومی ردمی نوت نیز از قابلیت و امکانات بسیار عالی برخوردار بوده و مشخصات بسیار بهتری نسبت به آن را ارائه داده است.

هواوی وای ۷ پی از خدمات موبایل گوگل پشتیبانی نمی‌کند، به این معنی که فاقد Google Play خواهد بود و نمی‌توان به صورت رسمی نرم افزارهایی چون Gmail، Google Maps و دیگر نرم افزارهای گوگل را روی آن نصب کرد؛ اما وای ۷ پی از تراشه میان‌رده قدرتمند کایرین ۷۱۰اف استفاده کرده و عملکرد بسیار خوبی در تسک‌های روزانه خواهد داشت. از طرفی دیگر از نظر پردازنده گرافیکی ردمی نوت ۸ با بهرمندی از Adreno 610 GPU، عمکلرد بهتری در تجربه بازی و اجرای برخی از بازی‌ها را ارائه داده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

مقایسه ردمی نوت 8 و هوآوی وای 7پی

مقایسه ردمی نوت ۸ و هوآوی وای ۷ پی از نظر دوربین

کارت طلایی ردمی نوت ۸ برخورداری از یک نمایشگر عالی است. هوآوی Y7p گرچه دربردارنده یک نمایشگر هول-پانچ است؛ اما دارای رزولوشن HD+ بوده و اندازه‌ای برابر با ۶.۳۹ اینچ دارد. این رزولوشن در مقابل رزولوشن نمایشگر ۶.۳۹ اینچی FHD+ ردمی نوت ۸ خصوصیت قابل‌توجهی محسوب نمی‌شود. از طرفی دیگر نمایشگر گوشی میان‌رده شیائومی موجود در این رقابت نیز از پوشش محافظ Corning Gorilla Glass 5 بهره برده که امتیاز آن را نه تنها در مقابل این گوشی میانرده هواوی بالا می‌برد؛ بلکه نسبت به بسیاری دیگر از گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار نیز عملکرد بهتری دارد.

باتری:

جدای استفاده از نمایشگرهای مختلف؛ این دو گوشی از ظرفیت باتری یکسانی برخودار هستند؛ اما در این مورد نیز گوشی شیائومی یک قدم از گوشی وای ۷ پی جلوتر است؛ به این دلیل که از نسخه شارژ ۱۸ واتی بهره برده؛ در حالی که فست‌شارژ وای ۷ پی ۱۰ واتی است که در مقابل تکنولوژی‌هایی که این روزها بکار گرفته می‌شود، خیلی قابل‌توجه نیست.

دوربین‌ها:

در رابطه با ماژول دوربین‌ها نیز می‌بایست گفت که ماژول بکار رفته در هر دو گوشی تقریباً مشابه است. هر دو گوشی از لنز اولیه ۴۸ مگاپیکسلی بهره برده و لنز از  اولترا واید ۸ و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز برخوردار هستند؛ اما شیائومی باز هم در دوربین گوی سبقت را از این رقیب باز بس گرفته است؛ به این دلیل که از یک لنز ماکرو استفاده کرده است.

ردمی نوت ۸ نیز  به یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. پورت شیائومی نوت ۸ نیز USB Type-C بوده در حالی که وای ۷ پی از پورت microUSB بهره برده است. ردمی نوت ۸ همچنین از پوشش ضد ترشح مایعات و WiFi دو بانده بهره برده است. با وجود اینکه شیائومی نوت ۸ از مقدار حافظه بیشتری برخوردارست؛ اما قیمت تقریباً مشابه‌ای نیز دارند. 

در پایان خاطر نشان می‌شود که اگر خواستار یک گوشی با طراحی زیباتر هستید وای ۷ پی می‌تواند برای شما یک گزینه مطلوب در نظر گرفته شود؛ اما به طور کلی در این مقایسه، ردمی نوت ۸ عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان داده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

نوشته های مشابه

‫۱۰ نظرها

  1. سلام میشه بگید برای پابچی موبایل نوت۸ پرو بهتر یا نوا۷ ای

  2. من نوت۸پروخریدم وخیلی ازش راضی هستم فوق العاده‌س ازهرنظرعالیه و ب نسبت قیمتش خیلی بیشترمیارزه.باتشکر

  3. چون خیلی عکاسی میکنم این نظر رو نوشتم حتی دوربین عکاسی حرفه ای دارم و عکسایی که با موبایل گرفتم تمام قسمتهاشو تست کردم اگه براتون مهم عکاسیه خوبه یه مدل بالاتر اینو بخرید خودم هم قصد خرید نوت ۸ پرو را دارم که ۶۴مگا هست امیدوارم با این نظر کمکی در خرید این موبایل کرده باشم

  4. من روز اول سال ۲۰۲۰ این گوشی رو خریدم فقط بخاطر دوربین ۴۸ مگا آن الان که باهاش عکس میگیرم میبینم در حد ۴۸ نیست بنظرم شاید من اینطور فکر میکنم چون قبل سونی اکسپریا زد ۲ داشتم واقعا عالی بود از لحاظ عکاسی درحالیکه دوربینش ۲۰.۲بود اگه از دستم نمیفتاد و زمین نمیخورد اصلا شیاعومی نمیخریدم

    1. خب الان برو بخر
      شیائومی عملکردش عالیه
      من کهار ماهه استفاده می کنم
      کاملا راضیم
      مشکلی نداره
      ردمی نوت هشت با توجه ب قیمتش محشره

  5. سلام و عرض ادب من نوت ۸ و خریداری کردم و اصلا ازش راضی نیستم یک یکی از ضعف های اصلی که این گوشی داره اینه که وقتی باهاش صحبت می کنی و کنار صورت گرفته سمت راست متاسفانه خودر به خود می ره رو آیفون باورتون میشه خود به خود به آیفون یک بار دو بار حداقل ۳۰ درصد مکالمات من خودبه خود به آیفون می‌کنم که ایراد خاموش کردن کناره سمت راست بالا قرار دادن برای گوشیهای دیگه من چه کردم و سمت چپ شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن