خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

مشخصات کامل آیفون اس ای(۲۰۲۰)؛ میان‌رده قدرتمند ۳۹۹ دلاری اپل!

بالاخره بعد از دو سال شایعات متعدد پیرامون گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰، دیروز مورخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ این گوشی به صورت رسمی معرفی شد. نکته‌ای را که می‌بایست در مورد میان رده اپل بدانید این است که با همان نام آیفون اس ای معرفی شده و خبری از آیفون ۹ و یا آیفون اس ای ۲ نیست. در واقع با ساخت این گوشی آیفون دوباره به حوزه گوشی‌های جمع‌و‌جور برگشته است؛ اما آنچه که بیشتر توجه را جلب می‌کند برچسب قیمتی ۳۹۹ دلاری آن است. در ادامه به برخی از مشخصات این گوشی جدید آیفون اشاره خواهیم کرد.

 

گوشی آیفون اس ای 2020
گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰

طراحی آیفون اس ای ۲۰۲۰:

زبان طراحی این گوشی اپل بیشتر مشابه به گوشی آیفون ۸ است؛ اما اگر پنل جلو این گوشی را ببینید، متوجه خواهید شد که طراحی مدرنی ندارد و در واقع حاشیه‌های این نمایشگر کاملاً مشهود و قابل‌توجه است؛ اما نمی‌توان از شرکت اپل انتقاد کرد به این دلیل که این شرکت مجبور بوده از این فضا برای جای دادن سنسور Touch ID استفاده کند. از طرفی این گوشی را به صورتی طراحی کرده که بین حاشیه بالا و پایین تعادل هم وجود داشته باشد.

 

جنس مواد سازنده این گوشی ارزان قیمت اپل از آلومینیوم و شیشه ساخته شده درحالی که سطح سنسور Touch ID با لایه‌ای از شیشه نشکن پوشیده شده است. نکته جالب دیگری که در رابطه با این گوشی وجود دارد و قطعاً نظر بسیاری از طرفداران برند اپل را جلب خواهد کرد پشتیبانی از گواهینامه IP67 است. از‌این‌رو، می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱ متر دوام داشته باشد؛ اما خب خبری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون در آیفون اس ای نیست. از نظر آپشن‌های رنگی نیز این گوشی در چند رنگ ارائه شده که با ترکیب مواد سازنده با کیفیت به جذابیت این میان‌رده اپل افزوده است.

میان‌رده‌ای با پشتیبانی از شارژ وایرلس:

می‌توان گفت مهمترین ارتقاء انجام گرفته نسبت به آیفون اس ای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. این گوشی از شارژ بی سیم Qi و شارژ سریع ۱۸ وات پشتبانی می‌کند. به گفته این شرکت، با این نسخه از فست شارژ می‌توان تنها در ۳۰ دقیقه به طور کامل گوشی را شارژ  کرد.

 

نمایشگر آیفون اس ای ۲۰۲۰:

صفحه نمایش استفاده شده در این گوشی نیز بسیار قابل‌توجه است. در واقع آیفون اس ای جدید برای آن دسته افرادی ایده‌آل است که دوست دارند یک گوشی جمع‌و‌جور را در دست بگیرند. نوع این پنل Retina IPS LCD بوده و اندازه‌ای برابر با ۴.۷ اینچ دارد. در واقع آنچه که در این صفحه نمایش بیشتر نظر را جلب می‌کند میزان روشنایی ۶۲۵ نیت آن است که در حال حاضر حتی از روشنایی برخی از پرچمدارانی که معرفی شده‌اند نیز بیشتر است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

 

iPhone_SE

بهترین گوشی تک دوربینه در کل اکوسیستم اپل یا آیفون

آیفون در آیفون اس ای (۲۰۲۰) از یک لنز ۱۲ مگاپیسکلی زاویه باز با دیافراگم f/1.8 بهره برده است. گفته می‌شود که این دوربین از عکاسی محاسباتی برای پردازش عکس‌ها استفاده خواهد کرد. پشتیبانی از امکاناتی مانند حالت پرتره، جلوه‌های نورپردازی پرتره، HDR هوشمند و کنترل عمق هم برای کاربران ارائه شده است. همچنین می‌توانید فیلم‌های ۴K را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و فیلم‌های اسلوموشن را با کیفیت Full HD با حداکثر سرعت ۲۴۰ فریم‌در‌ثانیه ثبت کنید. 

 

جالب است بدانید که این گوشی از تکنولوژی تثبت کننده تصویر نوری یا OIS نیز برای خنثی کردن اثر لرزش دست‌ها بهره برده که می‌تواند در کیفیت عکس‌های آن تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. فاقد Face ID است؛ اما برای امنیت بیومتریک از سنسور Touch ID استفاده کرده که با دکمه هوم تلفیق شده است.

 

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰:

تراشه استفاده شده در این دستگاه A13 Bionic است که در واقع در گوشی‌های گران قیمت این برند یا سری آیفون ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. وجود پردازنده گران‌قیمت در یک گوشی با این برچسب قیمت می‌تواند یکی دیگر از امتیازات IPHONE SE 2020 باشد. علاوه بر این در سه نسخه ۶۴/۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

 

در رابطه با قابلیت‌های نرم افزاری هم خاطر نشان می‌شود که با iOS 13 اجرا شده و  همچنین برای برای دسترسی به منوهای متنی و اقدامات سریع مانند متحرک کردن عکس‌های زنده از Haptic Touch نیز پشتیبانی می‌کند. آیفون SE یک دستگاه دو سیم کارته است که از یک Nano-SIM فیزیکی و یک eSIM استفاده می‌کند.

 در مورد باتری آیفون اس ای ۲۰۲۰ هم می‌بایست گفت که اپل هنوز ظرفیت این باتری را اعلام نکرد؛ اما به این موضوع اشاره کرده که با استفاده از آن می‌توانید به مدت ۱۳ ساعت به تماشای ویدئو بپردازید.

 

آیفون se 2020

قیمت گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰:

وقتی صحبت از قیمت گوشی به میان می‌آید می‌توان گفت که قابل مقایسه با گوشی‌های گران قمیت این برند نیست. در واقع هدف اپل از عرضه این گوشی تسلط بر بخش حساس به قیمت بازار بوده است.

فروش این گوشی از ۲۴ آوریل شروع می‌شود و قرارست که در ۴۰ کشور دنیا توزیع شود. نظر شما در مورد این گوشی اپل چیست؟ آیا می‌تواند با میان‌رده‌های دیگر موجود در بازار رقابت کند یا خیر؟ شما به عنوان یک کاربر و یا طرفدار برند اپل چه مشخصاتی را انتظار داشته‌اید که در این گوشی شاهد آن نیستید؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک گذارید.

gsm

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن