خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار ریلمیاخبار گوشی موبایل

نقد و بررسی اولیه Realme X50؛ جدیدترین گوشی ریلمی!

این روزها ریلمی با گوشی‌های هوشمندش که از ارزش بالایی در مقابل برچسب قیمتی کم برخوردارند، محبوبیت خود را افزایش داده است. این امر با پایین آوردن حاشیه سود حتی کمتر از آنچه که شیائومی ادعا می‌کند، بدست آمده است. رشد چند برابری ریل‌می طی یک سال گذشته نشان می‌دهد که این برند در بازارهای سراسر دنیا توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

این شرکت با راه اندازی Real-X2  یک گوشی بازی محور و Realme X2 Pro؛ قاتل پرچمداران قدم محکمی در این راه برداشته است. به تازگی Realme، اولین گوشی قدرتمند ۵G خود؛ Realme X50 5G را با نمایشگر هول پانچ و دوربین‌های چهارگانه معرفی و راهی بازار کرده است. پیش از این یک لیست پیرامون مشخصات فنی ریلمی ایکس ۵۰ در وب سایت تنظیم کننده چینی TENAA در مورد این اسمارت فون فاش شده بود که همگی با معرفی رسمی تأیید شدند.

مشخصات فنی ریلمی ایکس ۵۰:

نمایشگر:

نقد و بررسی اولیه Realme X50؛ جدیدترین گوشی ریلمی!

Realme X50 از نمایشگر LCD 6.57 اینچی با سرعت تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که یک جهش بزرگ از ۹۰Hz  بوده که در Realme X2 Pro بکار گرفته شده است. این نمایشگر همچنین از طراحی پانچ برخوردار است و با این کار فضایی را در قسمت بالا سمت چپ برای دو دوربین سلفی اختصاص می‌دهد. دارای نسبت ابعاد ۲۰: ۹ است و توسط Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود.

طراحی:

نقد و بررسی اولیه Realme X50؛ جدیدترین گوشی ریلمی!

ریلمی ایکس ۵۰ در دو رنگ و با الهام از یخ و همچنین آب دریا عرضه شده است. هر دو نوع رنگ با یک طراحی هولوگرافی سه بعدی ارائه می‌شوند که با شدت نوری که بر روی آن تابیده می‌شود، تغییر رنگ پیدا می‌کنند. علاوه بر این، از یک اسکنر اثر انگشت جانبی دقیقاً مانند Redmi K30 5G برخوردارست.

Realme X50 5G Master Edition 

نقد و بررسی اولیه Realme X50؛ جدیدترین گوشی ریلمی!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

ریلمی بار دیگر با طراح صنعتی ژاپنی Naota Fukusawa که قبلاً برای Realme X و Realme X2 Pro نسخه مستر طراحی کرده بود، همکاری کرد. این بار، طراحی استاد الهام گرفته از بازتاب نور بر روی سطوح فلزی است.

سخت افزار:

نقد و بررسی اولیه Realme X50؛ جدیدترین گوشی ریلمی!

وقتی صحبت از پشتیبانی ۵G است، پردازنده Qualcomm Snapdragon 765G این امکان را فراهم می‌کند.  Realme 5G علاوه بر چیپست جدید و قابلیت ۵G یک گوشی گیمینگ خوب به خصوص برای بازی آنلاین است زیرا با NetEase Cloud Games همکاری می‌کند، شرکتی که بازی‌های موبایل مبتنی بر فضای ابری را ارائه می دهد. علاوه بر این، یک مجرای مس ۸ میلی متر برای کم کردن گرمای مادربرد در این گوشی وجود دارد.Realme X50 در سه نوع عرضه می شود: GB / 128 GB و ۶ ۸GB / 256GB  و ۱۲GB / 256G.

نرم افزار:

ریلمی همچنین UI جدید خود را که مبتنی بر ColorOS 7 ، است در این گوشی استفاده نموده  که نمادها مجدداً طراحی شده‌اند و ساده‌تر و زیباتر شده‌اند. Realme UI مبتنی بر اندروید ۱۰ است و همچنین با برنامه های جدیدی همچون Realme Pay همراه است. علاوه بر این ، Realme ادعا می‌کند که  سرعت کلی آن افزایش یافته است سرعت راه اندازی برنامه حدود ۲۵٪ ، عمر باتری ۱۰٪ و عملکرد بازی ۲۰٪.

نقد و بررسی اولیه Realme X50؛ جدیدترین گوشی ریلمی!

علاوه بر این، زمان پاسخ لمسی ۳۵٪ کاهش یافته است. علاوه بر این، Realme UI همچنین دارای یک حالت Focus است که به شما در قطع ارتباط از دنیای دیجیتال و اتصال مجدد با دنیای واقعی کمک می‌کند.

دوربین:

نقد و بررسی اولیه Realme X50؛ جدیدترین گوشی ریلمی!

هنگامی صحبت از دوربین Realme X50 5G، ماژول دوربین چهارگانه آن قابل توجه است. در این ماژول یک لنز سامسونگ ISOCELL Bright GW1  و ۶۴ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اولیه، یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲X ، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی که برای عکاسی ماکرو در نظر گرفته شده است. این دوربین همچنین از حالت Night پیشرفته و پشتیبانی از عکاسی RAW برخوردار است. دوربین‌های دوگانه در قسمت جلویی نیز شامل یک سنسور اولیه ۱۶ مگاپیکسلی سونی IMX471 و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است.

باتری:

برای این گوشی یک باتری ۴،۲۰۰ میلی آمپر ساعتی و قابلیت شارژ ۳۰W VOOC 4.0 وجود دارد. این قابلیت کمک می‌کند تا باتری تنها در حدود ۳۰ دقیقه ۷۰٪ شارژ شود.

در انتها اینکه باید گفت قیمت پایه این گوشی ۳۶۰ دلار است!

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن