خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایلسیستم عامل

مراحل چگونگی انجام دانگرید اندروید ۱۰ به اندروید ۹

به طور کلی، همیشه باید از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید (و یا به طور کلی برای هر دستگاه الکترونیکی از جدیدترین سیستم عامل آن) استفاده کرد. با این وجود، ممکن است طرفدار اندروید ۱۰ نباشید یا فکر کنید که کاملاً آمادگی استفاده روزانه از آن را ندارید. اگر قصد دارید که  اندروید۱۰ گوشی موبایل را به همان نسخه قبلی آن یعنی اندروید ۹ برگردانید چندین مراحل را می‌بایست دنبال کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

این مجله به عنوان بخشی از فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا به روش‌هایی برای این کار اشاره خواهد کرد.

قبل از هر نکته خاطر نشان می‌شود حتی‌الامکان نباید این کار را انجام داد، مگر اینکه واقعاً Android 10 را دوست نداشته یا به خوبی با گوشی که در دست دارید سازگاری نداشته باشد. آندروید ۱۰ از ویژگی‌های بسیار جذاب جدیدی خصوصاً در رابطه با حفظ حریم خصوصی و امنیت برخوردار بوده که از بسیاری جهات آن را نسبت به نسخه‌های قبلی متمایز می‌سازد. حتی در رابطه با پچ‌های امنیتی نیز ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده است.

قبل از شروع دانگرید باید مقدماتی را انجام داد. اولین کاری که می‌بایست انجام شود تهیه نسخه پشتیبان از برنامه‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و غیره است، زیرا این کار سیستم شما را کاملاً پاک خواهد کرد.

پس از تهیه نسخه پشتیبان از همه، می‌بایست ایمیج کارخانه رسمی از Android 9 Pie که مخصوصاً برای مدل موبایل شما طراحی شده را دانلود کنید. برای کاربران Google Pixel، این آسان است؛ اما اگر گوشی شما از برندهای دیگر باشد. دانگرید کردن اندروید ۱۰ کمی سخت‌تر است. زیرا می‌بایست ایمیج رسمی کارخانه آن شرکت را مخصوص گوشی خود پیدا کرده سپس آن را دانلود کنید. 

یکی از بهترین منابع برای دانلود این فایل‌ها انجمن‌های XDA Developers هستند. مهمترین نکته‌ای را که در این راستا می‌بایست مد‌نظر قرار داد این است که ایمیج کارخانه اختصاصی گوشی خود را جهت دانگرید از یک منبع قابل اعتماد دانلود کنید.

به محض اینکه اینکه تنظیمات کارخانه را برای گوشی خود دانلود کردید، به سخت‌افزارهای زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

• یک کابل OEM USB اصلی برای اتصال موبایل خود به کامپیوتر. اگر کابل اصلی را در اختیار ندارید نوع باکیفیت و کوتاه و ضخیم آن را مورد استفاده قرار دهید. از کابل‌های نازک و ارزان قیمت استفاده نکنید به این دلیل که آنها سریع خراب می‌شوند. با دستور ADB and Fastboot، اندروید SDK با موفقیت روی دستگاه شما نصب می‌شود.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

• ۷zip یا برنامه مشابه‌ای که از فایل‌های .tar و .tgz پشتیبانی می‌کند.

• آنلاک کردن بوت لودر گوشی، اگر بوت‌لودر باز شده در اختیار ندارید، باید بررسی کنید که آیا این امکان وجود دارد یا خیر و دستورالعمل‌های خاص برای دستگاه خود را دنبال کنید. موبایل‌های پیکسل، OnePlus و برخی از موبایل‌های تولید‌کنندگان دیگر به راحتی قابل باز‌کردن هستند، در حالی که باز کردن قفل بوت‌لودر گوشی‌های هواوی، سامسونگ و سایرین دشوارتر (یا حتی غیرممکن) است. برای اینکه مطمئن شوید باید در مورد دستگاه خود تحقیق کنید. هنگامی که تمام این مقدمات را فراهم کردید. مراحل که در ادامه به آن اشاره می‌شود را به‌دقت انجام دهید.

دانگرید اندروید 10 به اندروید 9

مراحل برگرداندن اندروید ۱۰ به ۹

۱- در قسمت تنظیمات Android به بخش About Phone رفته سپس با ۷ باز ضربه زدن بر “Build Number” گزینه‌های Developer options گوشی خود را فعال کنید.

۲- از بخش “Developer options” که اکنون قابل مشاهده است، باگ زدایی USB و باز کردن قفل OEM را فعال کنید.

۳- مطمئن باشید که از تمام فایل‌های موجود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید به این دلیل که این گزینه کل اطلاعات شما را پاک خواهد کرد. 

۴- گوشی هوشمند خود را در حالت bootloader بوت کنید. می‌توانید این کار را در اکثر موبایل‌ها با خاموش کردن آن انجام دهید و سپس با نگهداشتن همزمان دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا، دوباره گوشی را روشن کنید. 

۵- با استفاده از یک کابل USB موبایل خود را به کامپیوتر متصل کنید. 

۶- پنجره اعلان فرمان را بر روی رایانه شخصی خود با ادمین باز کرده و (ADB(Android Debug Bridge را شروع کنید. 

۷- با تایپ کردن کلمه fastboot devices در پنجره سریع اعلان، اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به درستی به کامپیوتر متصل شده است. در این مرحله باید شماره سریال دستگاه خود را در لیست مشاهده کنید.

۸- ایمیج کارخانه‌ای را که قبلاً دانلود کرده‌اید را آماده کنید. برای اکسترکت کردن فایل .tgz که قبلاً دانلود کرده‌اید از ۷zip استفاده کنید. سپس فایل .tar را که از .tgz اکسترکت کرده‌اید را یک بار دیگر extract کنید. این کار یک فولدر حاوی چندین فایل را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

۹- همه این فایل‌‌ها را کپی کرده سپس در فولدر platform-tools موجود در فولدر Android SDK موجود در کامپیوتر پیست کنید. در ویندوز شما می‌توانید این فولدر را در فولدر (Program Files (x86 پیدا کنید. 

۱۰- دو فایل تمام فلش وجود دارد. کاربران ویندوز باید بر روی نمادی که دارای لوگوی چرخ‌دنده است، دو بار کلیک کرده سپس در سمت راست آن گزینه ““Windows Batch File” در اختیار آنها قرار می‌گیرد. سیستم عامل لینوکس نیز می بایست بر روی flash-all.sh دوبار کلیک کنید.

۱۱- یک باکس ظاهر شده سپس شما می‌توانید ببینید که نصب در حال انجام است. در طی انجام این مرحله به خاطر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی اتصال کامپیوتر و گوشی قطع نشود. 

۱۲- زمانی که نصب تمام شد گوشی شما به طور خودکار ری‌استارت شده و به اندروید ۹ باز خواهد گشت و یا به اصطلاح دانگرید انجام می‌گیرد.

نظرات خود را در مورد این روش‌ها با ما به اشتراک گذاشته و در صورتی که از این روش‌ها استفاده کرده‌اید نقاط قوت و ضعف آنها را با دوستان خود به اشتراک گذارید. همچنین جهت بهرمندی و اطلاع از اخبار روز موبایل و حوزه تکنولوژی این مجله را دنبال کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

سوالات متداول

چطور اندروید 10 را به اندروید 9 دانگرید کنیم؟

✔️ فراید این کار بسیار دشوار، اما امکانپذیرست و تا مجبور نبودید این کار را انجام ندهید. قدم به قدم مراحل دانگرید اندروید 10 به 9 در مقاله آورده شده است و می‌توانید از آن کمک بگیرید.

قبل از دانگرید کردن، چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

✔️ اولین کاری که می‌بایست انجام شود تهیه نسخه پشتیبان از برنامه‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و غیره است، زیرا این کار سیستم شما را کاملاً پاک خواهد کرد.

چگونه ایمیج کارخانه رسمی از Android 9 Pie که مخصوصا مدل موبایل من است را دانلود کنم؟

✔️ یکی از بهترین منابع برای دانلود این فایل‌ها انجمن‌های XDA Developers هستند. مهمترین نکته‌ای را که در این راستا می‌بایست مد‌نظر قرار دهید این است که ایمیج کارخانه اختصاصی گوشی خود را جهت دانگرید از یک منبع قابل اعتماد دانلود کنید.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن