خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

استفاده از فناوری سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش در سامسونگ گلکسی نوت ۹ و هوآوی میت ۱۱

همان طور که در خبرها شنیده اید فنآوری سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش با معرفی و عرضه Vivo X20 Plus UD و X21 UD به بازار آمد در واقع این گوشی ها از جمله اولین برنده های گوشی موبایل در بازار هستند که از فنآوری سنسور اثرانگشت در زیر صفحه نمایش استفاده کرده اند.

نوع سنسور به کار رفته در این گوشی ها نیز سنسور Synaptics است. ظاهرا شرکت هوآوی نیز در ساخت مدل های گوشی هوآوی جدید از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد.

بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده این شرکت قصد دارد در ساخت مدل جدید Mate 11 (یا Mate 20) از این نوع سنسور استفاده کند. گوشی میت ۱۱ ورژن یا نسخه جدید گوشی هوآوی میت ۱۰ است؛ اما در مقایسه با سنسور به کار رفته در گوشی هایی که از سنسور زیر صفحه نمایش Synaptics استفاده کرده اند این شرکت تصمیم گرفته از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده کند. در این صورت ممکن است میت ۱۱ اولین گوشی شرکت هوآوی باشد که از این سنسور استفاده کند.

استفاده از فناوری سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش در سامسونگ گلکسی نوت ۹ و هوآوی میت ۱۱

گوشی میت ۲۰ یا میت ۱۱ به احتمال زیاد در آواخر سه ماهه سوم و یا اوایل سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ (از سپتامبر یا از اکتبر) روانه بازار شود. شرکت کوالکام ادعا کرده است که به منظور ساخت سنسور ultrasonic با شرکت تایوانی based GIS و شرکت چینی O-film Tech که هر دو در زمینه ارائه فنآوری های صفحه نمایش تخصص دارند قرارداد همکاری امضاء کرده است. گفته می شود که این نوع سنسورها نسبت به مدل های قدیمی خود قیمتی سه برابر داشته و تنها در حدود ۰٫۴۴ میلی متر ضخامت داشته که از طریق یک پوشش شیشه ای ۸۰۰ میکرونی عمل می کند. این درحالی است که ضخامت پوشش اسکنرهای خازنی معمولی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرون است. بنابراین این نوع سنسور حتی زمانی که دستان شما مرطوب و یا چرب باشند نیز عمکرد بسیار سریعی خواهد داشت.

از طرفی نیز شرکت هوآوی اولین شرکتی نیست که قصد دارد از این تکنولوژی استفاده کند شرکت های مطرح ساخت گوشی های هوشمند در دنیا نیز برای ساخت گوشی های هوشمند به منظور عرضه در بازارهای بین المللی نیز به دنبال استفاده از این فنآوری هستند. سایر برندهایی که به منظور عرضه در بازار چین عرضه می شوند ممکن است به جای این فنآوری از تشخیص سه بعدی چهره استفاده کنند. این عمل به منظور آزمایش واکنش بازار هدف و کاهش خطرات ناشی از نقض ثبت اختراع صورت خواهد گرفت.

 

این درحالی است که گفته می شود که گوشی سامسونگ گلسی نوت ۹ که در واقع نسخه سال ۲۰۱۸ گوشی پرچم‌دار سامسونگ گلکسی نوت ۸ بوده نیز از این فنآوری استفاده خواهد کرد. شرکت سامسونگ در سال گذشته موفق نشد تا این فنآوری را در ساخت گوشی Samsung Galaxy Note 8 به کار ببرد. علاوه بر این سه گوشی پرچمدار دیگر از این شرکت نیز این روزها در رأس خبرها قرار دارند. گفته می شود این سه گوشی هوآوی به نام های Huawei P20,Huawei P 20Pro،Huawei P20 Lite در تاریخ ۲۷ مارس به صورت رسمی معرفی خواهند شد. گوشی هوآوی پی ۲۰ در واقع ورژن جدید گوشی Huawei P10 است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن