خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

شیائومی می ۹: با رم ۱۲ گیگابایتی رکورد قدرت در دنیا را شکست

فوریه ۲۰۱۹ سه مدل پرچم دار سری می معرفی شدند. این سه مدل شیائومی می ۹ و شیائومی می ۹ اکسپلورر و شیائومی می ۹ اس ای نام داشته و از نظر حافظه هم هر کدام در چندین نسخه عرضه خواهند شد. کنگره جهانی موبایل در حال برگذاری است و می تواند یکی از هیجان انگیزترین کنگره در مقایسه با سال های گذشته باشد. اولین پرچم دار سال ۲۰۱۹ رونمایی شده و این بار به جای اسپانیا مرکز برگزاری این کنگره در سرزمین چین است.

در واقع اولین گوشی شیائومی بوده که به جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی پردازنده اسنپدارگون ۸۵۵ مجهز شده است. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به آن اختصاص داده ۳۸۷۸۵۱ بوده و به جرآت می توان گفت که کوی قدرت را از گوشی آیفون ایکس اس مکس پس گرفته است. عملکرد این پردازنده و پردازنده گرافیکی آنها حتی با وجود اینکه از شبکه ۵G پشتیبانی نمی کند بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود. همانند شیائومی می ۸ این گوشی نیز از فریم فلزی استفاده کرده که بین دو صفحه از جنس شیشه گوریلاکلس پیچیده شده است.

 

این بار صفحه نمایش AMOLED بزرگ تر شده درحالی که اندازه بریدگی و لبه ها کاهش یافته و این بریدگی قطره ای شکل است. در همه ورژن های شیائومی می ۹ هم سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار داده شده در حالی که قبلا تنها در ورژن می ۸ پرو این قابلیت وجود داشته است.

 

19kala

اما یکی از نقاط برجسته می ۹ دوربین اصلی آن است در واقع اولین پرچم دار شیائومی بوده که دارای ماژول دوربین سه گانه است. این سه لنز شامل یک لنز معمولی، یک لنز فوق باز و یک سنسور زوم ۲ برابر است. شارژ سریع می ۹ از شارژ سریع می ۸ سریع تر بوده اما نکته هیجان انگیز این سری این است که از شارژ بی سیم سریع تری نیز نسبت به نسخه قبلی خود پشتیبانی می کند که به ۲۰ وات نیز می رسد.

نرم افزار این مدل نیز قابلیت های بسیار خوبی داشته به این دلیل که با نسخه Pie اندروید و رابط کاربری MIUI 10 اجرا می شود اما خبری از گواهینامه ضد آب و گرد و خاک و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و اسپیکرهای استریو در این مدل نیست در حالی که حتی شیائومی پوکوفن اف ۱ نیز از این نوع اسپیکرها استفاده کرده است. همچنین از کارت حافظه micro SD جهت ارتقاء حافظه هم پشتیبانی نمی کند اما مقدار رم و حافظه آن به اندازه کافی بوده و کاربران حقیقتاً به ارتقاء حافظه نیاز پیدا نخواهند کرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

 

19kala

اندازه صفحه نمایش شیائومی می ۹،  ۶٫۳۹ اینچ از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشن ۲,۳۴۰×۱,۰۸۰ پیکسل را ارائه داده است. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این صفحه که شاید در کمترین گوشی یافت شود این است که از HDR 10 پشتیبانی کرده از این رو تصاویر بسیار شارپ و ارائه رنگ بسیار عالی را ارائه می دهد. درحال حاضر این مشخصه تنها در برخی از مدل های تلویزیون هوشمند وجود دارد.

دوربین سه گانه از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.75) و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی( با دیافراگم f/2.2) و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق باز تشکیل شده درحالی که دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسلی است. باتری این گوشی نیز ۳۳۰۰ میلی آمپری از نوع لیتیوم پلیمری بوده درحالی که نسخه Xiaomi Mi 9 SE از یک باتری لیتیوم پلیمری ۳۰۷۰ میلی آمپری استفاده کرده است.

Xiaomi Mi 9:

  • چیپست (​Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm
  • ۶۴/۶ گیگابایت
  • ۱۲۸/۶ گیگابایت

Xiaomi Mi 9 SE:

  • چیپست (Qualcomm SDM712 Snapdragon 712 (10 nm
  • ۶/۱۲۸ گیگابایت
  • ۶۴/۶ گیگابایت

​Xiaomi Mi 9 Explore:

  • چیپست (​Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm
  • ۵۱۲/۱۲ گیگابایت

نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن