خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

رویداد MWC 2020؛ میزبان معرفی چه محصولاتی خواهد بود؟

MWC چیست؟

رویداد MWC 2020 یا کنگره جهانی گوشی موبایل یکی از بزرگترین و مهیج‌ترین رویدادهای سالانه صنعت گوشی موبایل محسوب می‌شود. این رویدادی برای رونمایی از گوشی‌های موبایل جدید و همچنین نگاهی اجمالی به فناوری‌های موبایل در سال‌های آینده است. امسال احتمالاً دستگاه‌های جدیدی را از فعالان بزرگی مانند سامسونگ، ال جی، نوکیا، هواوی، وان پلاس، سونی و… شاهد هستیم.

فناوری شبکه ۵G نیز محوریت این اجلاس خواهد بود. علاوه بر گوشی موبایل، انتظار داریم شاهد گجت‌های پوشیدنی‌ جدید، تبلت، گجت‌های خانه هوشمند و سایر محصولات مرتبط با تکنولوژی نیز باشیم.

رویداد MWC 2020 چه زمانی برگزار می‌شود؟

این رویداد روز دوشنبه ۲۴ فوریه آغاز و پنجشنبه ۲۷ فوریه به پایان می‌رسد. طبق روال سال‌های گذشته محصولات مرتبط با تکنولوژی و گوشی‌ موبایل در روزهای پایانی این اجلاس رونمایی خواهند شد.

رویداد MWC 2020 در کجا برگزار می‌شود؟

MWC در شهر بارسلونای اسپانیا و در دو مکان Fira Gran Via و Fira Montjuïc برگزار می‌شود. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که شرکت‌های ساخت موبایل قرار است چه محصولاتی را به نمایش گذارند؛ اما با توجه شایعات و خبرهایی که منتشر شده، همچنین تجربه حاصل از سال‌های گذشته می‌توان حدس زد که این شرکت‌ها به چه صورت عمل خواهند کرد. در اینجا به اقداماتی اشاره خواهیم کرد که احتمالاً شرکت‌هایی چون سامسونگ، شیائومی، هواوی، سونی، ال جی و… در رویداد MWC 2020 انجام خواهند داد.

 

سامسونگ در MWC 2020:

MWC 2020

سامسونگ درست همانند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند سری جدید Galaxy S خود را در MWC معرفی نمی‌کند. در عوض این شرکت این سری را به نام سری گلکسی اس ۲۰ در ۱۱ فوریه طی یک رویداد نامشخص در سان فرانسیسکو معرفی می‌کند. حتی طبق خبرهای منتشر شده می‌توان دریافت که سامسونگ نسخه دوم گوشی تاشو خود را به نام Galaxy Z Flip را پیش از رویداد MWC 2020 رونمایی خواهد کرد. 

پس می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت قبل از این رویداد رونمایی از محصولات چشمگیر خود را انجام می‌دهد؛ اما انتظار می‌رود که سامسونگ از این رویداد برای معرفی Galaxy Buds Plus خود استفاده کند که می‌توان آن را بهترین هدفون بی‌سیم ۲۰۲۰ در نظر گرفت. سال گذشته نیز این شرکت Galaxy Watch Active را معرفی کرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

هوآوی در MWC 2020:

MWC 2020

با وجود اینکه تحریم شرکت هوآوی توسط شرکت‌های آمریکایی هنوز ادامه دارد، اما این شرکت همچنان طبق برنامه به تولید گوشی موبایل ادامه می‌دهد. این شرکت احتمالاً در کنگره بین‌المللی موبایل بارسلونا از گوشی‌های میت ایکس اس و و میت ایکس رونمایی خواهد کرد.

این مدل خاص و منحصر به فرد سری میت به جای تراشه Kirin 980 به تراشه Kirin 990 مجهز می‌شود. انتظار می‌رود که از تکنولوژی شارژ سریع ۶۵ واتی استفاده کند. همچنین این نسخه از گوشی موبایل تاشو هوآوی نسبت به نسل قبل خود نمایشگر بهتری را به خدمت گرفته؛ اما از خدمات گوگل پشتیبانی نخواهد کرد. همچنین سری هواوی پی ۴۰ نیز در این رویداد معرفی نخواهند شد. این سری از گوشی‌های پرچمدار هواوی در ماه مارس ۲۰۲۰ رونمایی می‌شوند.

از طرفی زیر برند محبوب این شرکت یعنی آنر، قرار است در این رویداد از ۶ عدد گوشی پرده‌برداری کند. Honor در ۲۴ فوریه میزبان یک رویداد مطبوعاتی است که در آن از نسخه‌ گلوبال گوشی سری V خود به نام Honor View 30 Pro رونمایی خواهد کرد. این گوشی موبایل برای اولین بار در ماه نوامبر در چین به بازار عرضه شد و از تراشه Kirin 990 5G بهره می‌برد. علاوه بر گوشی موبایل، آنر قصد دارد از آنر ۹ ایکس پرو و لپ‌تاپ مجیک بوک ۱۴ و مجیک بوک ۱۵ و همچنین هدفون بی‌سیم و آنر مجیک واچ ۲ نیز رونمایی کند. بدون شک بعد از این رویداد آپشن های متعددی از آنر برای خرید گوشی موبایل پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

شرکت وان پلاس در MWC 2020:

MWC 2020

انتظار می‌رود که شرکت وان پلاس از گوشی‌های جدید خود در ماه‌های آوریل تا می ۲۰۲۰ رونمایی کند؛ اما شایعات دیگر از این حکایت دارد که احتمالاً این شرکت رونمایی از این مدل‌های جدید خود را حدوداً در ماه‌های فوریه تا مارس انجام دهد.

گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بهره خواهند برد و به احتمال زیاد این شرکت از نسخه میان‌رده گوشی‌های خود به نام OnePlus 8 Lite نیز پرده‌برداری کند. 

شرکت وان‌پلاس تنها به منظور حضور داشتن در این رویداد فقط از یک مدل از گوشی‌های خود رونمایی خواهد کرد. با این حال، هیچ اطلاعات مشخصی درباره تاریخ شروع رویداد آن در دسترس نیست.

در همین حین، وان‌پلاس گوشی هوشمند جذاب OnePlus Concept One را در CES 2020 به نمایش گذاشت. انتظار داریم این گوشی هوشمند با طراحی دوربین نوآورانه که به اصطلاح دوربین محو شونده نامیده می‌شود نیز در MWC 2020 دوباره به نمایش گذاشته شود.

شرکت ال.جی در MWC 2020: 

MWC 2020

بر اساس خبرهای رسیده شرکت ال.جی نیز قرار است در این رویداد از یک گوشی دو نمایشگره دیگر رونمایی کند. این گوشی ال.جی وی ۶۰ تین‌کیو نام گرفته و یک نمایشگر ثانویه خواهد داشت. علاوه بر این گوشی دو نمایشگره، انتظار می‌رود که در این رویداد از گوشی LG G9 ThinQ نیز رونمایی کند. 

شیائومی در MWC 2020:

شیائومی قبلاً نیز تأیید کرده بود که سری Mi 10 آن با پردازنده Snapdragon 865 عرضه می‌شود. پیش از این نیز وجود دو مدل از این سری به نام‌های شیائومی می ۱۰ و شیائومی می ۱۰ پرو را نیز تأیید کرده است.

انتظار می‌رود که شیائومی در این رویداد از دو گوشی موبایل با دوربین ۴گانه رونمایی کند. این دو گوشی موبایل نیز از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی که این روزها ترند طراحی گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته می‌شود و تکنولوژی شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد.

سونی در MWC 2020:

MWC 2020

سونی سال گذشته چندین مدل را در این رویداد نشان داد. امسال نیز انتظار می‌رود که چندین گوشی را معرفی کند. رویداد مطبوعاتی این شرکت در ۲۴ فوریه برگزار خواهد شد. سونی اکسپریا ۲ یکی از گوشی‌هایی است که قرار است در این رویداد رونمایی شود. گرچه رندرهای جدیداً منتشر شده از احتمال وجود اکسپریا ۵ نیز خبر می‌دهد. اکسپریا ۵ پلاس نیز یکی از گوشی‌هایی بوده که قرار است به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع OLED و دوربین چهارگانه مجهز شود.

نوکیا (اچ.ام.دی گلوبال) در MWC 2020:

MWC 2020

نوکیا می‌توانست پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۶۵ را در MWC امسال پرده برداری کند؛ اما شایعات جدید حاکی از آن است که رونمایی از این گوشی نوکیا که بنابر خبرهای منتشر شده نوکیا ۹.۲ پیور ویو نام دارد به ماه آگوست موکول شده است.

احتمالاً نوکیا در این رویداد از گوشی نوکیا ۸.۲ با پشتبانی از شبکه ۵G معرفی کند. با این وجود، ما می‌توانیم تعدادی از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ای از این برند را شاهد باشیم. HMD Global وجود یک دستگاه موبایل جدید ۵G که از اسنپدراگون ۷۶۵G استفاده می‌کند را در جریان اجلاس اسنپدراگون Qualcomm تأیید کرد.. طبق گفته‌ها، این دستگاه نوکیا ۸.۲ ۵G نامگذاری شده و احتمالاً در MWC 2020 به نمایش گذاشنه خواهد شد.

علاوه بر این، شرکت‌های دیگری نیز مثل ویوو، آپو و حتی تی.سی.ال نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن