خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآویسخت افزار

رونمایی از پردازنده Kirin 990؛ اولین تراشه یکپارچه ۵G

طبق سنت همیشگی، در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ هوآوی از نسل بعد پردازنده‌های خود به نام HiSilicon Kirin 990 رونمایی کرد. این پردازنده باز هم بر اساس تکنولوژی ۷ نانومتری ساخته شده اما نسبت به نسخه قبل از نظر راندمان، ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده است.

فرآیند ساختی که این پردازنده به‌کار‌گرفته «نودFinFET Plus EUV» جدید شرکت TSMC است. شایان ذکر است که پردازنده بعدی شرکت اپل به نام A13 نیز از همین فرآیند ساخت، بهره خواهد برد. هوآوی همواره پردازنده اولین پرچم‌داران خود را ارتقاء داده است. گرچه سامسونگ پردازنده ۵G خود به نام اگزینوس ۹۸۰ را رونمایی کرده؛ اما انتظار می‌رود که اولین پردازنده ۵G موجود در بازار Kirin 990 باشد.

تا به امروز تمام پردازنده‌های ۵G موجود در بازار دارای مودم‌های جداگانه بوده اند. در حالی که Kirin 990 بر روی برد خود از یک مودم یکپارچه بهره‌برده است. همچنین برای بهینه سازی مصرف باتری و اشغال کمتر حافظه رم، جزء اولین پردازنده‌هایی است که به بیش از ۱۰٫۳ میلیون ترانزیستور مجهز شده است.

پردازنده 5G هواوی

این شرکت ادعا کرده این تنظیمات یکی از قدرتمند‌ترین و کوچکترین سیستم‌هایی به‌شمار‌می‌رود که تا به امروز روی یک تراشه قرار گرفته است. انتظار می‌رود که این تراشه ۲۶% از اسنپدراگون ۸۵۵ و ۳۶% از اگزینوس ۹۸۲۰ فضای کمتری اشغال کند. همچنین شامل ۸ هسته شامل ۲ هسته بزرگ Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۸۶ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۳۶ گیگاهرتز و ۴ هسته کوچک Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتز است. این معماری در عملکردهای تک‌هسته‌ای ۱۰ درصد و در سناریوهای چند‌هسته‌ای تا ۹ درصد از اسنپدراگون ۸۵۵ بهتر عمل خواهد کرد.

پردازنده 5Gهواوی

استفاده از فرآیند ۷ نانومتری پلاس EUV بهینه‌سازی بهتر مصرف باتری را به ارمغان می‌آورد. در مقایسه با تکنولوژی کوالکام، در کایرین ۹۹۰ راندمان هسته بزرگ ۱۲ درصد و راندمان هسته‌های متوسط و کوچک به ترتیب ۳۵% و ۱۵% ارتقاء پیدا کرده است.

هواوی می‌گوید: NPU آنقدر قدرتمند است که می‌توان ویدئوها را به صورت آنی دانلود کرد. همچنین NPU برای کیفیت بهتر تصاویر و قابلیت‌های عکاسی ISP را ارتقاء داده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ویدئو Dual-Domain و قابلیت کاهش نویز اشاره کرد. همچنین این پردازنده قادر است ویدئوهای ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی کند. انتظار می‌رود که کایرین ۹۹۰ در ماه اکتبر با عرضه نسل جدید میت یعنی هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به بازار آید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

مراسم رونمایی از کایرین 990

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن