خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزار

روش‌های فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی

اگر شما هم اهل گرفتن شارژ و واریز قبض و مواردی از این دست با اینترنت و اپلیکیشن‌ها باشید بدون شک در چند روز اخیر مدام یک پیام مبتنی بر اجبار استفاده از رمز دوم یک بار مصرف بانکی دریافت کرده‌اید. اما رمز دوم یکبار مصرف چیست، چرا باید از آن استفاده کرد و چگونه فعال می‌شود؛ سوالهایی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانکی

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌

با گسترش استفاده از کارت‌های بانکی و پرداخت آنلاین کلاهبرداری و هک اطلاعات حساب یا فیشینگ شدت یافته است. افرادی هستند که به دلیل رعایت نکردن نکات امنیتی در چند ماهه اخیر شب خوابیدند و صبح وقتی بیدار شدند حساب‌های خود را خالی دیدند. در واقع تنها با داشتن برخی اطلاعات از جمله رمز دوم توسط افراد شیاد امکان چنین دزدهایی را فراهم کند. برای همین سیستم بانکی به دنبال راه حلی بود تا به این وضعیت خاتمه دهد، رمز دوم یکبار مصرف بانکی هم به همین دلیل ایجاد شد.

در واقع این تصمیم که به سال گذشته بر می‌گشت در دی ماه سال جاری (۱۳۹۸) شکل جدی به خود خواهد گرفت و معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از اجباری بودن از امر خبر داده است. بنابراین شما برای هر کاری از جمله خرید شارژ هم حتی به رمز پویا نیاز دارید. «مهران محرمیان» در گفتگویی با ایبنا گفته است که:

«برای اجرای اجباری رمز دوم یکبار مصرف دیگر نمی‌توان صبر کرد. بر همین اساس تاکید بانک مرکزی اجرای رمز دوم یکبار مصرف به صورت اجباری برای تمامی تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم حتی پرداخت قبوض یا خرید شارژ با هر مبلغی از ابتدای دی ماه سال جاری است و در این زمان دیگر رمز دوم ایستا (ثابت) غیر فعال خواهد شد.»

دلیل این اجبار رشد مجدد فشینگ و کلاهبرداری در ماه‌های اخیر بوده است و بنابراین بانک‌هایی که امکان انطباق شماره موبایل و کد ملی مشتری را ندارند یا سرویس پیامک برای ارسال رمز پویا را فعال نکرده‌اند باید تا ابتدای دی ماه این کار را انجام دهند.

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌های مختلف:

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌

بانک صادرات

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

این بانک کد دستوری USSD را برای رمز دوم یکبار مصرف مشتریانش در نظر گرفته که می‌توانید با شماره‌گیری #۷۱۹* و انتخاب گزینه پنجم نسبت به دریافت رمز پویا اقدام نمایند.

 

بانک ملت

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌بانک ملت برای این کار یک اپلیکیشن در نظر گرفته است که «رمز نگار ملت» را ارائه کرده است. کدفعال‌سازی اولیه این برنامه را باید از عابر بانک بگیرید.

 

 

بانک تجارت

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌تجارت هم مثل ملت برای این کار یک برنامه به نام همراز تدارک دیده و برای فعال سازی اولیه باید از طریق دستگاه خودپرداز یک کد دریافت کرد.

دانلود برنامه همراز

بانک سامان

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌نام برنامه بانک سامان برای گرفتن رمز پویا ارائه خدمات رمز دوم از برنامه «رمزینه» را تدارک دیده که باید به یکی از شعب مراجعه کنید تا به شما کد فعال سازی آن داده شود.

دانلود و نصب اپلیکیشن رمزینه

بانک ملی

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌بانک ملی دریافت رمز دوم یکبار مصرف را تنها از طریق برنامه شصت پیش بینی کرده است. کدفعال سازی هم از طریق خودپرداز یا دیگر برنامه‌های این بانک مانند بام برای شما ارسال می‌شود.

دانلود نرم‌افزار شصت(۶۰)

 

بانک پارسیان

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌دسترسی به رمز پویای کارتهای بانک پارسیان از طریق نصب برنامه پارسیان من ممکن است. برای گرفتن کد فعالسازی برنامه هم باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک پارسیان مراجعه نمایید.

دانلود برنامه پارسیان من

بانک پاسارگاد

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌کسانی که کارت بانک پاسارگاد را دارند بهتر است به یک خودپرداز مراجعه کرده و کد کاربری و رمز عبور برای دانلود همراه بانک پاسارگاد بگیرند و بعد با نصب این برنامه رمز پویا دریافت کنند.

دانلود همراه بانک پاسارگاد

بانک سپه

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌رمز پویا برای مشتریان بانک سپه از طریق برنامه رمز ساز بانک سپه در دسترس است. برای این کار هم باید به سامانه اینترنت بانک سپه به نشانی www.ebanksepah.ir مراجعه کرده و «اینترنت بانک قدیم سپه» را انتخاب نمایید و نسخه به روز این برنامه را دریافت و نصب کنید. کدفعالسازی برنامه هم تنها از طریق مراجعه به یکی از شعب بانک و پرکردن فرم امکان دارد.

بانک سرمایه

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌برنامه رمزساز سرمایه به شما در دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارتهای بانک سرمایه کمک می‌کند. برای این کار هم نیاز به ورود به اینترنت بانک و فعال‌سازی رمز یکبار مصرف خود از طریق گزینه‌های پیش بینی شده دارید.

دانلود برنامه رمزساز سرمایه

بانک رفاه کارگران

روش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک‌کسانی که کارت‌های این بانک را دارند باید به یکی از شعب مراجعه کرده و شماره سریال و کد فعال سازی برنامه خاص این بانک به نام رمز یکبار مصرف موبایلی را دریافت کنند.

دانلود برنامه رمز یکبار مصرف موبایلی

 

  •  این لیست در ۱۹کالامگ به روز شده و تکمیل می‌گردد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن