خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلمقایسه گوشی های سامسونگ

رقابت نزدیک دو پرچمدار: مقایسه Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus

انتخاب بین Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus سخت است. یک برند، دو گوشی موبایل همراه و حداقل هزار دلیل برای خرید یکی از آنها. اما اگر مجبور شوید انتخاب کنید، ممکن است سوال شود که کدام یک بهتر است؟ آیا باید نوت ۱۰ پلاس را برای S Pen و صفحه بزرگتر خریداری کرد یا شاید شما گلکسی S10 پلاس که ابعاد کوچکتری دارد و جک هدفون را حفظ کرده دوست دارید؟ بهترست تفاوت‌های این دو رده بالای ۱۰۰۰ دلاری را بررسی کنید و بعد تصمیم جدی خود را بگیرید.

طراحی

کاملاً واضح و شگفت‌آور است که Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus در تعداد زیادی از ویژگی‌های طراحی مشترک هستند. هر دو مقاوم در برابر آب هستند، از شیشه براق و فلز ساخته شده‌اند و حداقل حاشیه‌ها اجازه می‌دهند نمایشگرهای خمیده منحنی آنها از یک گوشه به گوشه دیگر کشیده شود.

منحنی‌های صفحه نمایش منجر به استفاده از بهتر و در دست گرفتن راحت‌تر می‌شوند و هر دو گوشی از نظر ظاهری با کیفیت و شیک به نظر برسند. اما اگر از نزدیک دقت کنید، تفاوت‌های قابل توجهی بین نوت ۱۰ پلاس و اس ۱۰ پلاس مشاهده خواهید کرد. یکی اینکه نوت ۱۰پلاس فاقد جک هدفون کلاسیک است و همراه با یک جفت هدفون با سیم USB-C با کیفیت در جعبه است. اگر می‌خواهید از هدفون سیمی خود استفاده کنید، باید ۱۵ دلار اضافی را نیز برای یک دانگل هزینه کنید.

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

تفاوت دیگر این است که Galaxy Note 10 Plus دکمه فیزیکی Bixby را ندارد. برای دسترسی به دستیار مجازی سامسونگ، شما به سادگی کلید پاور را نگه دارید که در سمت چپ است. حذف دکمه Bixby فی نفسه خوب است زیرا وجودش باعث می‌شد آن را به طور تصادفیفشار دهید، همانطور که اغلب با Galaxy S10 Plus رخ می‌دهد.

البته بزرگترین عامل تمایز بین این دو گوشی، اضافه شدن قلم S Pen به گلکسی نوت ۱۰ پلاس است.

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ نوت ۱۰ پلاس به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

رنگ‌بندی:

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

اگر از طرفداران رنگ‌های جذاب و هیجان انگیز هستید مطمئناً  پرداخت رنگین‌کمانی Galaxy Note 10+ ، توجه شما را جلب خواهد کرد. این گزینه رنگی یبسیار چشم‌نوازست و جلوه بصری شبیه به رنگین کمان را بر روی سطح Note 10 ایجاد می‌کند. این گوشی همچنین به آپشن رنگی سفید، مشکی و آبی نیز مجهز است، در صورتی که گوشی ساده‌تری از این لحاظ مدنظر دارید Galaxy S10 Plus با گزینه‌های رنگی محافظه کارتر به درد شما می‌خورد و در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی یا صورتی وجود دارد. علاوه بر این ، نسخه های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی این گوشی دارای یک پشتی سرامیکی سیاه یا سفید است که نسبت به شیشه‌های سنتی در برابر خراش مقاومت بیشتری دارد.

بدون شک، هر دو Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus متعلق به دسته گوشی‌ها با اندازه بزرگ هستند. با این حال، اس ۱۰ پلاس کمی سبک‌تر و جمع و جور‌تر است، همانطور که در مقایسه اندازه در زیر نشان داده شده است.

حسگر اثر انگشت و Face Unlock

سنسورهای اثر انگشت روی صفحه نمایش در هر دو گوشی خوب کار می‌کنند، اما با توجه به قیمت انتظار عملکرد بهتری از آنها می‌رفت. نکته قابل تأمل این است که سنسور اثر انگشت در نوت ۱۰ پلاس حدود یک اینچ از دیگر گوشی بیشتر است. این کار دستیابی و بهره برداری را آسان‌تر می‌کند. از طرف دیگر، در هر دو Face Unlock وجود دارد. این ویژگی به اندازه Face ID اپل پیشرفته یا ایمن نیست که به جای صرفا گرفتن از یک تصویر صاف و ۲ بعدی، اسکن سه بعدی از صورت شما را انجام دهد. در واقع بیشتر برای راحتی کاربر وجود دارد.

نمایشگر

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

در این بخش حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد. تمام آنچه شما باید بدانید این است که هر دو گوشی چشم شما را میهمان رنگ‌های دوست داشتنی، دقیق و تصاویری با وضوح بالا نشان می‌دهند. هر دو نمایشگر OLED همانطور که باید، بسیار زیبا به نظر می‌رسند. البته، نوت ۱۰ پلاس از مزیت اندازه بزرگتر برخوردار است. با این حال، برای تجربه نهایت وضوح مشاهده، ممکن است بخواهید وارد تنظیمات شوید و وضوح نمایش را به حداکثر تنظیم کنید. هر دو تلفن به صورت پیش فرض با وضوح ۱۰۸۰p کار می‌کنند، احتمالاً این تنظیم پیش‌فرض برای صرفه‌جویی در باتری و بهبود عملکردست. هر دو تلفن دو حالت برای نمایش دارند: natural و  vivid. حالت اول از دقت رنگ طبیعی برخوردارست در حالیکه دومی کمی اشباع را بالا می‌برد.

شاید متوجه شده باشید که هر دو صفحه نمایش دارای بریدگی‌هایی برای دوربین جلویی هستند. یکی از نوت ۱۰+ به صورت دایره ای و متمرکز است و در S10 + در سمت راست است.

نرم افزار و رابط کاربری

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

هر دو گوشی با اندروید ۹ پای از جعبه خارج می‌شوند و علاوه بر این رابط کاربری One UI دارند. از نظر بصری و عملکردی، هر دو تلفن بسیار مشابه هستند. از عمده‌ترین تفاوت‌ها ویژگی‌های تخصصی S Pen است که در نوت ۱۰ پلاس وجود دارد شامل : Memo-off-screen  AR Doodle، ریموت کنترل و موارد دیگر.  ویژگی‌های S Pen به کنار،هر دو اسمارتفون سامسونگ امکانات بسیاری را که انتظار دارید در تلفن مدرن با کیفیت بالا داشته باشید ارائه می‌دهند: صفحه نمایش همیشه روشن، مضامین رابط کاربری، فیلتر نور آبی، حالت تاریک  و یک پوشه امن برای موارد خصوصی شما.

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

هر دو نیز از نرم افزار دسکتاپ سامسونگ DeX پشتیبانی می‌کنند، این بدان معنی است که شما می‌توانید آنها را به یک مانیتور، صفحه کلید و ماوس وصل کنید تا از آنها مانند کامپیوتر شخصی استفاده کنید. اما در حال حاضر، فقط نوت ۱۰+ از ویژگی‌های بیشتر DeX پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهد تا فایل‌ها را بین سیستم عامل‌ها جابجا کنید، اعلان‌های تلفن هوشمند خود را روی دسکتاپ رایانه شخصی خود و سایر موارد دریافت کنید.

پردازنده، عملکرد، حافظه

هر دو دارای Snapdragon 855 SoC قدرتمند هستند، همانطور که انتظار می‌رفت، این دو بازی‌های سنگین را هم خوب اجرا می‌کنند. در بازارهای جهانی، Galaxy Note 10 Plus به تراشه جدید Exynos 9825 مجهز شده، در حالی که Galaxy S 10 Plus با Exynos 9820 عرضه می‌شود. به همین دلیل، ما انتظار داریم که مدل جهانی گلکسی نوت ۱۰ پلاس از نظر عملکرد بهتر باشد.

RAM در گلکسی نوت ۱۰+ برابر با ۱۲ گیگابایت است، که شاید بیش از حد به نظر برسد زیرا این رمی است که انتظار دارید در لپ تاپ پیدا کنید. اما اگر شما یک کاربر سنگین DeX باشید ، ممکن است تمام این حافظه به خوبی استفاده شود. ذخیره سازی در مدل پایه گلکسی نوت ۱۰+ ۲۵۶ گیگابایتی سخاوتمندانه است و یک مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز در دسترس است.

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

سامسونگ گلکسی S10 پلاس در سه تنظیمات ارائه شده است. ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همان نسخه پایه است و این میزان حافظه برای اکثر افراد کافی خواهد بود. کاربران سنگین می‌توانند بین دو نوع فوق العاده قدرتمند یکی را انتخاب کنند: حافظه رم ۱۲ گیگابایتی + ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی یا رم ۱۲ گیگابایتی + ۱ ترابایت ذخیره‌سازی. لازم به ذکرست که گلکسی نوت ۱۰+ از نوع جدیدتری در حافظه ذخیره سازی به نام UFS 3.0 استفاده می‌کند، به این معنی که برای عملکرد بهتر برای کارهای سنگین و سرعت خواندن و نوشتن بسیار سریع‌تری دارد. گلکسی S10 + و نوت ۱۰+ دارای درگاه کارت microSD برای گسترش بیشتر فضای ذخیره‌سازی هستند.

دوربین

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

از نظر سخت افزاری، هیچ چیز کاملاً تغییر نکرده است. هر دو سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus از چینش چندگانه دوربین در بخش پشتی بهره می‌برند که از یک دوربین اصلی با دیافراگم دوتایی، یک دوربین تله با ۲ برابر زوم و یک دوربین سوم با یک لنز اولترا واید تشکیل شده است. البته نوت ۱۰ پلاس یک سنسور اضافی ToF (زمان پرواز) نیز دارد که برای ثبت عکس‌های پرتره بهتر به درد می‌خورد. اس ۱۰ پلاس هم از سنسور ToF برخوردار است – اما در دوربین جلو و برای بهبود کیفیت عکس‌های سلفی.

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

کیفیت تصویر:

همانطور که انتظار می‌رود از لحاظ کیفیت تصویر هر دو گوشی در سطح بالایی قرار دارند. در عکس‌های Note 10 + شاهد کنتراست و اشباع بیشتر هستیم، اما در کل، هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند. هنگام استفاده از Live Focus؛حالت پرتره سامسونگ، Galaxy Note 10 Plus به وضوح دارای کیفیت بالاتری بوده زیرا قادر است دقیق‌تر موضوع را از پس زمینه جدا کند، بدون اینکه عکس‌ها را خیلی تار کند. اکنون که به Live Focus اشاره کردیم، باید بگوییم که فقط در Note 10 Plus می‌توانید همین حالت را برای فیلم‌ها نیز استفاده کنید. ویرایشگر ویدیوی آن یکی از موارد مفید دیگر است که به شما امکان می‌دهد فیلترها، متن، برچسب‌ها و موسیقی را به فیلم‌های خود اضافه کنید.

برای اطلاع از قیمت گلکسی اس ۱۰ پلاس به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

کیفیت صدا و تماس

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

هر دو گوشی سامسونگ دارای بلندگوهای استریو هستند. برای پخش موسیقی نیز به نظر می‌رسد که هر دو موسیقی بسیار خوب باشند: دارای صدای بلند و ظریف و همچنین حضور خوب نت‌های باس. اما اکنون زمان خوبی است که به شما یادآوری کنیم که Note 10 Plus از جک هدفون ۳٫۵ میلی متری برخوردار نیست البته لزوماً به آن احتیاج نخواهید داشت زیرا نوت ۱۰+ همراه یک جفت هدفون USB-C با مارک AKG در جعبه است.

برای اطلاع از قیمت گوشی های سامسونگ به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

عمر باتری

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

هر دو پرچمدار با بزرگترین باتری‌هایی که تاکنون در گوشی سامسونگ استفاده شده، همراه هستند، به ترتیب ۴۳۰۰ و ۴۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارند. نتایج حاصل از تست باتری به ما نشان می‌دهد که هر دو عمر باتری خوبی دارند اما سرعت شارژ همان نکته‌ای است که Galaxy Note 10+ درخشان‌تر است. این گوشی با شارژر ۲۵ واتی خود تنها در حدود یک ساعت از صفر تا صد را شارژ می‌کند در حالی که S10 + ، همراه با یک شارژر کم قدرت‌تر، ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

هر دو نیز از فناوری Reverse Wireless Charging سامسونگ پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان شارژ تلفن یا لوازم جانبی را می‌دهد که دارای سازگاری با شارژ بی‌سیم است.

قیمت و در دسترس بودن:

اکنون زمان آن رسیده است که از قیمت گذاری و در دسترس بودن صحبت کنیم. S10 Plus راحت‌تر پیدا می‌شود و در آمازون در حال حاضر مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت گوشی ۸۳۰ دلار موجود است. در فروشگاه رسمی سامسونگ، می‌توانید یکی از آنها را با ۱۰۰۰ دلار تهیه کنید. Samsung Note 10 Plus به طور کلی کمی گرانتر است.

نتیجه:

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و S10 Plus: رقابت نزدیک دو پرچمدار!

اگر قیمت برای شما در خرید گوشی مهم نیست گلکسی نوت ۱۰ پلاس انتخاب بهتری است زیرا تجربه غنی‌تر DeX، فضای ذخیره سازی بیشتر، باتری بزرگتر با شارژ بسیار سریع‌تر را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرف دیگر اگر مواردی مثل اس پن به کار شما نمی‌آید اس ۱۰ پلاس انتخاب خوبی خواهد بود و با قیمت کمتر شما یک گوشی سبک‌تر و عالی با نمایشگر به همان اندازه زیبا و دوربین‌های قدرتمند خواهید داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

سوالات متداول

عملکرد دو مدل Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus در اجرای بازی‌‌های سنگین چگونه است؟

✔️ هر دو دارای Snapdragon 855 SoC قدرتمند هستند، همانطور که انتظار می‌رفت، این دو بازی‌های سنگین را هم خوب اجرا می‌کنند. در بازارهای جهانی، Galaxy Note 10 Plus به تراشه جدید Exynos 9825 مجهز شده، در حالی که Galaxy S10 Plus با Exynos 9820 عرضه می‌شود. به همین دلیل، ما انتظار داریم که مدل جهانی گلکسی نوت ۱۰ پلاس از نظر عملکرد بهتر باشد.

کیفیت تصویر در دو مدل Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus چه تفاوتی دارند؟

✔️ همانطور که انتظار می‌رود از لحاظ کیفیت تصویر هر دو گوشی در سطح بالایی قرار دارند. در عکس‌های Note 10 + شاهد کنتراست و اشباع بیشتر هستیم، اما در کل، هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند. هنگام استفاده از Live Focus؛ حالت پرتره سامسونگ، Galaxy Note 10 Plus به وضوح دارای کیفیت بالاتری بوده زیرا قادر است دقیق‌تر موضوع را از پس زمینه جدا کند، بدون اینکه عکس‌ها را خیلی تار کند. اکنون که به Live Focus اشاره کردیم، باید بگوییم که فقط در Note 10 Plus می‌توانید همین حالت را برای فیلم‌ها نیز استفاده کنید. ویرایشگر ویدیوی آن یکی از موارد مفید دیگر است که به شما امکان می‌دهد فیلترها، متن، برچسب‌ها و موسیقی را به فیلم‌های خود اضافه کنید.

دو مدل Galaxy Note 10 Plus و Galaxy S10 Plus از نظر باتری چه تفاوتی دارند؟

✔️ هر دو پرچمدار با بزرگترین باتری‌هایی که تاکنون در گوشی سامسونگ استفاده شده، همراه هستند، به ترتیب ۴۳۰۰ و ۴۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارند. نتایج حاصل از تست باتری به ما نشان می‌دهد که هر دو عمر باتری خوبی دارند اما سرعت شارژ همان نکته‌ای است که Galaxy Note 10+ درخشان‌تر است. این گوشی با شارژر ۲۵ واتی خود تنها در حدود یک ساعت از صفر تا صد را شارژ می‌کند در حالی که S10 + ، همراه با یک شارژر کم قدرت‌تر، ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. هر دو نیز از فناوری Reverse Wireless Charging سامسونگ پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان شارژ تلفن یا لوازم جانبی را می‌دهد که دارای سازگاری با شارژ بی‌سیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن