خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

دوربین سلفی زیر نمایشگر؛ نوآوری جدید سامسونگ در طراحی موبایل

به نقل از گزارشات منتشر شده از رسانه‌های کشور کره جنوبی؛ سامسونگ الکترونیک، در سال ۲۰۲۰ گوشی‌هایی را عرضه می‌کند که از دوربین سلفی کاملاً زیر نمایشگر استفاده خواهند کرد. این شرکت در ساخت و طراحی این نوع دوربین‌های سلفی از فرآیند مشابه‌ای با فرایند ساخت دوربین‌های هول‌پانچ که در حال حاضر در گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ بکار رفته، استفاده خواهد کرد. طبق این گزارشات، برای عملی کردن این ویژگی به جای ایجاد یک حفره روی نمایشگر به یک پنل شفاف نیاز خواهد بود.

در این گزارش آمده است، Samsung Display که پنل‌های نمایشگر OLED مورد نیاز گوشی‌های سامسونگ را تأمین می‌کند، در نظر دارد تجهیزات اختصاصی موسوم به HIAA2 را در یکی از کارخانه‌های خود نصب کند و ماه آینده به طور ویژه ساخت این نوع نمایشگر را آغاز خواهد کرد. HIAA به تجهیزاتی اتلاق می‌گردد که برای برش نمایشگر از لیزر استفاده می‌کند. در حال حاضر این تجهیزات برای ساخت نمایشگر‌های هول‌پانچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

استفاده از دوربین های زیر نمایشگر

خاطر نشان می شود که، سود کل این شرکت در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافته است؛ اما انتظار می‌رود که با وجود نتایج ضعیف در سه ماهه قبلی، به لطف عرضه گلکسی نوت ۱۰، این شرکت به فروش قابل‌توجهی دست یابد. هفته گذشته Samsung Display همچنین اعلام کرد که طی ۵ سال آینده ۱۱ میلیارد دلار را برای توسعه و تجاری‌سازی نمایشگرهای QD سرمایه‌گذاری خواهد کرد. انتظار می‌رود تولید نمایشگر جدید با هدف ساخت تلویزیون‌ها از سال ۲۰۲۱ آغاز شود و این اقدام برای غلبه این شرکت بر وابستگی خود به پنل‌های OLED موبایل است.

خاطر نشان می‌شود که سامسونگ در این راستا با چالش‌هایی نیز رو‌به‌رو است. برای مثال نوری که از نمایشگر شفاف به سنسور دوربین می‌تابد باعث افت کیفیت عکس‌ها خواهد شد. ابتدا این شرکت می‌بایست اطمینان حاصل کند که نمایشگر برای عملکرد عالی دوربین تا جایی که می‌شود شفاف باشد و در درجه دوم به منظور خنثی‌کردن اثر نوری که از آن عبور می‌کند، باید الگوریتم‌هایی را نیز سازماندهی کند.

در این راستا خبرهای دیگری نیز منتشر شده مبنی بر اینکه، احتمالاٌ سامسونگ از این نوع نمایشگرها در سری اس و یا فولد بعدی استفاده نخواهد کرد. در این میان دو احتمال وجود دارد؛ اینکه سامسونگ، گلکسی نوت ۱۱ را برای استفاده از این نمایشگرها در نظر بگیرد یا اینکه سامسونگ این تکنولوژی را در میان‌رده‌های خود بکار گیرد.

under-the-display front camera

معمولاً این شرکت از گوشی‌های میان‌رده خود برای آزمایش و بررسی تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های جدید خود استفاده می‌کند؛ همان طور که در رابطه با استفاده از سنسور زیر نمایشگر و هول‌پانچ نیز همین کار را انجام داد. نظر شما چیست آیا سامسونگ می‌تواند این تکنولوژی را تا سال ۲۰۲۰ عملی کند؟ یا اینکه در صورت عملی شدن این نوآوری، چه میزان می‌تواند در گوشی‌های سامسونگ تغییر ایجاد کند؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ در میان بگذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن