خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاینترنت و شبکه

در سال آینده گوشی‌های میان رده نیز از شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد.

۵G بدون شک کلمه کلیدی سال ۲۰۱۹ به حساب می آید، اما این تکنولوژی تاکنون در انحصار پرچمداران بوده که قیمت نسبتاً زیادی دارند. اکنون زمان آن فرا رسیده که این تکنولوژی به گوشی‌های میان‌ رده نیز وارد شود. کوالکام اعلام کرده که بزودی پشتیبانی از اتصال ۵G در تراشه‌های میان‌ رده اسنپدراگون خود را تا سال ۲۰۲۰ ارائه خواهد داد. در رویداد IFA 2019 در برلین، کمپانی هایسیلیکون به عنوان یکی از تولید‌کننده‌گان تراشه‌های موبایل اذعان کرده است: «تا سال بعد تراشه‌های بیشتری از سری‌های اسنپدراگون ۸۰۰ و ۷۰۰ و همچنین ۶۰۰ با پشتیبانی از شبکه ۵G به گوشی موبایل وارد بازار خواهند شد».

بنا به گفته کوالکام، تراشه‌های نسل بعد سری اسنپدراگون ۷۰۰ از تکنولوژی ۵جی پشتیبانی خواهند کرد. این کمپانی می گوید: شرکت‌هایی مثل HMD، Redmi، Oppo، Vivo، LG و موتورولا، گوشی‌هایی را با پردازنده‌های ۵G روانه بازار خواهند کرد. این تراشه‌ها بر اساس فرآیند ساخت ۷ نانومتری ساخته شده و دارای مودم داخلی ۵G هستند. قرار است که این تراشه‌ها در سطح گسترده در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ عرضه شوند.

تراشه های میان رده 5جی

علاوه بر این، کوالکام هم فاش کرده که تراشه ارزان قیمت‌تر Snapdragon 600 نیز از قابلیت اتصال ۵G پشتیبانی خواهد کرد. تراشه‌های جدید اسنپدراگون ۶۰۰ با ۵G یکپارچه در اواخر سال آینده، احتمالاً در نیمه دوم ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند. برخی از منابع خبری اذعان داشته‌اند که Qualcomm Technologies اولین و پیشرفته‌ترین پلتفرم موبایل ۵G دنیا شامل اولین سیستم جامع مودم-RF برای تسریع در شبکه ۵G را در سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد داد.

همچنین طبق گفته این شرکت: با گسترش پردازنده‌های سری ۸، سری ۷ و سری ۶ به صورت انحصاری به این موقعیت دست یافته که سرعت شبکه‌های ۵G را با کمک شرکت‌های سازنده و دیگر مشتریان اپراتورها را در سراسر جهان افزایش دهند.

علاوه بر این، کوالکام از ماژول آنتن QTM527 mmWave نیز رونمایی کرده که درون Snapdragon X55 5G Modem-RF System قرار می‌گیرد. این مؤلفه جدید قرار است تا اپراتورها را قادر کند تا خدمات پهنای باند ثابت را برای استفاده از شبکه ۵G به خانه‌ها و شرکت‌ها وارد کند. سیستم جدید همچنین پوشش بهتری را در مناطق شهری، حومه و روستایی به همراه خواهد داشت.

تراشه میان رده 5جی به زودی راه خود را به گوشی های موبایل باز خواهد کرد

۵G Modem-RF System، برای شرکت‌های سازنده ارائه شده و تا اواخر سال ۲۰۱۹ به گوشی‌های موبایل، نوت‌بوک‌ها و سایر دستگاه‌ها راه پیدا خواهد کرد. فقط کوالکام نیست که به دنبال گسترش شبکه ۵جی است. به طور مثال، در کنفرانس IFA 2019، هوآوی یکی از شرکت‌هایی بود که پردازنده HiSilicon Kirin 990 5G خود را به عنوان اولین پردازنده ۵جی پرچمدار با مودم داخلی ۵ جی عرضه کرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن