خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

داشته‌ها و نداشته‌های سری آیفون ۱۱

در روز سه شنبه مورخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ اپل از گوشی‌های خود رونمایی کرده است. در این رویداد آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به ترتیب با قیمت‌های ۶۹۹، ۹۹۹، ۱,۰۹۹ دلار عرضه شدند. به طور کلی اگر بخواهیم این نسخه‌ها را با سال قبل مقایسه کنیم،  با آپشن‌های رنگی بیشتر و طول عمر باتری طولانی‌تر عرضه شده و پردازنده A13 Bionic را به خدمت گرفته که گفته می‌شود، یکی از سریع‌ترین پردازنده‌ها در حوزه گوشی‌های هوشمند تا به امروز به حساب می‌آید؛ اما مهمترین تغییر انجام شده در گوشی‌های آیفون را می‌توان مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار دوربین‌های آنها در نظر گرفت. در نسخه‌های پرو ۳ دوربین و در نسخه آیفون ۱۱ دو دوربین در پنل عقب جای‌ گرفته است.

خاطر نشان می‌شود که اگرچه آپشن‌های رنگی جدیدی اضافه شده اما طراحی کلی این گوشی‌ها همان طراحی است که در گوشی‌های iPhone XS iPhone XR و iPhone XS Max هم مورد استفاده قرار‌گرفته بود. از آنجایی که ترند گوشی‌های موبایل به سمت دوربین‌های چند‌گانه پیش‌رفته، ممکن است دوربین سه‌گانه، ماندن آیفون را در این بازار رقابتی ایمن‌تر کند. برای بسیاری از افراد استاندارد آیفون، رنگ گلد و برخورداری از Face ID بوده است. طبق ادعای آیفون Face ID امسال باز هم سرعت بالاتری را ارائه داده است.

مواردی که گوشی‌های ۲۰۱۹ آیفون فاقد آن هستند:

عدم پشتیبانی از شبکه ۵G:

داشته ها و نداشته های آیفون 11

علیرغم امکانات و قابلیت‌های پرطرفدار و جذاب این روزها مثل پشتیبانی از Wi-Fi 6، آیفون در سه نسخه جدید خود نتوانسته محدودیت‌های خود را از بین برده و این امکانات را به‌کارگیرد؛ در نتیجه تمرکز خود را بیشتر بر روی دوربین‌ها گذاشته است. همان طور که پیش‌بینی شده بود امسال هیچ یک از گوشی‌های آیفون از شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کنند اما انتظار می‌رود که اولین گوشی‌های ۵G آیفون در سال ۲۰۲۰ به بازار آید. 

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس:

داشته ها و نداشته های آیفون 11

همچنین قبلاً شایعه شده بود Apple AirPods و Apple Watch از شارژ بی‌سیم معکوس برخوردار خواهد شد؛ اما هیچ یک از محصولاتی که در این رویداد معرفی شدند از  این قابلیت پشتیبانی نمی‌‌کردند. در صورتی که شما این تکنولوژی را می‌توانید در گوشی‌های Galaxy S10 و Note 10 مشاهده کنید.

 استفاده از درگاه USB-C

داشته ها و نداشته های آیفون 11

همچنین اپل از ویژگی‌هایی مثل پورت USB-C به جای Lightning صرف‌نظر کرده است. دیگر رقبا تمرکز خود را بر روی ارتقاء دوربین‌ها و تکنولوژی شبکه ۵G گذاشته در حالی که، مشتریان آیفون می‌بایست یک سال دیگر برای بهرمندی از این تکنولوژی صبر کنند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی:

این بار هم تمام مدل‌های جدید از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

داشته ها و نداشته های آیفون 11

عدم پشتیبانی از Apple pencil:

داشته ها و نداشته های آیفون های 2019

تغییرات کلی انجام گرفته در مقایسه با سال قبل:

رنگ و پرداخت به کار رفته روی بدنه، ارتقاء قابل‌توجهی یافته است. تغییر عمده دیگر مربوط به دوربین‌هاست. این بار، لنز تله فوتو که تفاوت بین آیفون ۱۱ و نسخه گران قیمت‌تر آن آیفون ۱۱ پرو به حساب می‌آید، را به کار گرفته است. ویژگی دیگر که بسیار جذاب در نظر گرفته می‌شود پشتیبانی دوربین از ویدئو slow-mo video mode است. حالت جدید فیلم آهسته برای دوربین جلویی سرگرم کننده است، اما به هیچ وجه یک ویژگی ضروری به شمار نمی‌رود. دو عدد از گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو از روکش مات و استیل برخوردار بوده که بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

داشته ها و نداشته های سری آیفون 11

تعویض سه لنز موجود در آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو کاملاً بی‌عیب و نقص به نظر می‌رسد و با قابلیت “Haptic Touch” که اپل از آن به جای ۳D Touch استفاده کرده، می‌توان به راحتی به صفحه جدید رفت؛ فقط کافی انگشت دست را پایین نگه دارید. iPhone 11 Pro و ۱۱ Pro Max برای رقابت با سایر مدل‌هایی که از سه دوربین و در برخی موارد از ۴ دوربین برخوردار بوده ساخته شده‌اند؛ دوربین‌های سه‌گانه را به خدمت گرفته است. برای اولین بار اپل یک لنز زاویه باز را با دو لنز تله فوتو و اولترا واید همراه کرده است.

به کارگیری این نوع لنزها مثل گوشی هوآوی پی ۳۰ پرو و گلکسی نوت ۱۰ می‌توان عکس‌های جذاب‌تری را خلق کرد. یک شات تله فوتو می‌تواند خصوصاً در ثبت تصاویر مناظر مختلف بسیار جذاب باشد. قابلیت night mode اختصاصی نیز یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که این بار آیفون از آن استفاده کرده است. این قابلیت عملکرد عکاسی در نور کم را به نحو قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.

اما جالب‌ترین مشخصه استفاده شده در این گوشی‌ها Deep Fusion است. این قابلیت بهترین ویژگی‌های ۹ تصویری را که آیفون به صورت خودکار می‌گیرد را ثبت کرده سپس با استفاده از ماشین یادگیری تنها در یک ثانیه این تصاویر جداگانه را با هم ادغام خواهد کرد از این رو ثبت جزئیات فوق‌العاده‌ای را به نمایش خواهد گذاشت. ویژگی دیگر پشتیبانی از ویدئو slow-motion برای دوربین جلو است.

[aparat id=”zCsUm”]

همه دستگاه‌های اپل نسخه جدید نرم‌افزار این شرکت را دریافت نخواهند کرد در زیر لیست دستگاه‌هایی که این نرم افزار را دریافت خواهند کرد می‌توانید ببینید:

iPad های واجد شرایط برای به روز رسانی iPadOS:

  • iPad Air 2
  • iPad Air 2 (third generation)
  • iPad Mini 4
  • iPad Mini (5th generation)
  • iPad (5th & 6th generation.
  • iPad Pro 9.7
  • iPad Pro 10.5
  • iPad Pro 11
  • iPad Pro 12.9
  • گوشی‌های واجد شرایط برای به روز رسانی iOS 13
  • iPhone SE
  • iPhone 6S & 6S Plus
  • iPhone 7 & 7 Plus
  • iPhone 8 & 8 Plus
  • iPhone X
  • iPhone XS & XS Mac

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن