خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار سامسونگگجت‌های هوشمند

ثبت اختراع دیگری از سامسونگ برای عینک‌های واقعیت افزوده

پیش‌بینی می‌شود که هدست واقعیت افزوده اپل به نام Apple Glasses زودتر از ماه مارس سال ۲۰۲۰ عرضه شود. شایعاتی که پیرامون این دستگاه منتشر شده حاکی از آن است که این گجت از یک سیستم عامل جدید واقعیت افزوده بهره خواهد برد. همچنین جزئیات پیرامون آن نشان می‌دهد که Apple Glasses برای نمایش متن‌ها، مشاهده شرایط آب و هوا و ایمل‌ها می‌تواند با یک گوشی آیفون همگام سازی شود. گوشی‌های آیفونی که از جفت شدن پشتیبانی می‌کنند، احتمالاً بتوانند برخی بازی‌های واقعیت افزوده را اجرا کرده و یا بتوانند از اپل‌مپ استفاده کنند. 

ثبت اختراع دیگری از سامسونگ برای عینک‌های واقعیت افزوده

حال به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد هدست AR خود را توسعه دهد. وب سایت هلندی Galaxy Club یک طرح اولیه از این شرکت کره‌ای را کشف کرده است. برنامه‌ای که برای طراحی این پتنت در نظر گرفته شده تا حدودی نشان می‌دهد که این عینک واقعیت مجازی سامسونگ در نهایت به چه شکلی درخواهد آمد. در این طرح اولیه کابلی مشاهده می‌شود که به بازوی سمت راست دستگاه وصل شده است. همچنین در تصویری دیگر شما شاهد یک پروژکتور و دو  نمایشگر ( یک صفحه در هر لنز) خواهید بود.

سامسونگ قبلاً نیز اختراعات دیگری را برای عینک واقعیت افزوده ثبت کرده است.

سامسونگ قبلاً در ماه ژانویه، ثبت اختراعی را در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت کرد. تابستان گذشته برنامه USPTO منتشر شد و فناوری را نشان داد که به هنگام باز کردن بازوها، به طور خودکار می‌توان یک جفت عینک AR راه‌اندازی کرد. فریم‌های ضخیم، مدارهای اکتریکی و موتور آن را که احتمالاً از یک پردازنده ARM-بیس تغذیه می‌کند را مخفی کرده است. پروژکتورهای موجود در آن نیز پرتوهای ضعیفی را بر نمایشگر بسیار کوچکتر موجود در هر یک از لنزها می‌تاباند.

ثبت اختراع دیگری از سامسونگ برای عینک‌های واقعیت افزوده

سامسونگ قبلاً در سال ۲۰۱۳، حق ثبت اختراع هدست AR را دریافت کرد که حاوی تصاویری از چنین دستگاهی بود. این تصاویر با طرح منتشر شده اخیر شباهت بسیاری دارد، این طرح شامل کابل‌هایی است که از هر بازو خارج شده است. یکی از این طرح‌ها کابلی را نشان می‌دهد که به یک پلاگین USB-C وصل شده و طرح دیگر کابلی را که برای اتصال به جک هدفون در نظر گرفته شده را می‌توان مشاهده کرد. این نسخه از عینک‌های AR سامسونگ شامل هدفون‌هایی است که درون قاب‌های تعبیه شده‌اند. 

سال ۲۰۱۸، گوگل «Project Glass» را معرفی کرد. این دستگاه Google Glass نام گرفت و در ابتدا به نظر می‌رسید گوگل دسته جدیدی از کالاهای مصرفی را ایجاد کرده که می‌تواند جایگزین گوشی هوشمند شود؛ اما مشکلاتی مثل قیمت ۱۵۰۰ دلار، نیاز به پروسه تعویض عینک، عملکرد محدود و نگرانی در مورد دوربین داخلی آن باعث شد که گوگل توجه خود را به فروش دستگاهی متمرکز کند که بتواند مفید‌تر باشد. 

علاوه بر این، هنگامی گوگل این محصول خود را معرفی کرد، در یک ویدئو به ویژگی‌های مختلفی اشاره کرد تا نشان دهد که چگونه می‌توان از  گجت‌های پوشیدنی‌ به جای گوشی‌های موبایل، در طول یک روز کامل استفاده کرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

ثبت اختراع دیگری از سامسونگ برای عینک‌های واقعیت افزوده

در حالی که پیش‌بینی می‌شود اپل در ماه مارس ۲۰۱۹ از هدست AR خود رونمایی کند، به نظر می‌رسد سامسونگ در زمینه توسعه این دستگاه، از اپل عقب مانده و  هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این شرکت سازنده چه زمانی این گجت پوشیدنی را عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن