خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایل

ریجن گوشی چیست ؟ تفاوت ریجن ها در محصولات الکترونیکی

امروزه با گسترده شدن بازار جهان در حوزه محصولات الکترونیک مشکلات زیادی گریبان بازار کشورها شده است که یکی این مشکلات مربوط به کالا و محصولات تقلبی و کپی است. برخی مواقع مهم نیست که شما چه چیزی را می خواهید خریداری کنید در هر صورت فروشندگان با اطلاعات درست و غلط مخصوصا در مورد وسایل الکترونیک مانند: گوشی موبایل، کنسول بازی و…… شما را گیج خواهند کرد و نمی دانید حرف کدام را بپذیرید.

ریجن گوشی چیست ؟

ریجن «Region» موضوع یا مطلب جدیدی نیست و کمپانی ها برای جلوگیری از کپی و به دست آوردن آمار دقیق فروش در هر منطقه کالاهای خود را ریجن بندی می کنند. کنسول ها و بازی های ویدئویی شرایط خاصی دارند، کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس وان در ۴ ریجن مختلف به فروش می رسد: ریجن ۱ آمریکا، ریجن ۲ اروپا، ریجن ۳ آسیا و در نهایت ریجن ۴ مربوط به قاره استرالیاست

 

ریجن بندی در جهان

یکی از سوالاتی که اکثر کاربران درگیر آن هستند این است که، کدام ریجن بهتر است؟ بگذارید خیالتان را راحت کنم کیفیت ساخت هیچ کدام از ریجن ها با هم فرقی نداشته و به یک شکل ساخته شده اند. در مورد بازی ها که ریجن های متفاوت دارند تفاوتی وجود ندارد و فقط ممکن است صحنه هایی از بازی حذف شده باشد. به عنوان مثال در بازی شوتر ممکن است صحنه ای غیر انسانی مانند کشتار مردم بی گناه حذف یا قبل از آن هشداری به شما بدهد. برای درک بهتر به عنوان مثال: « در بازی Far Cry 5 » در نسخه ریجن ۲ آن صحنه های اولیه و مراسم مذهبی که نشانه های ضد مسیح دارند حذف یا سانسور شده است.

به غیر از این تغییرات محتوای بازی تغییری نکرده و فرقی نمی کند ریجن کنسول شما و بازی شباهت وجود داشته باشد. یکی از مشکلات احتمالی این است که مهم ترین تفاوت بر خلاف بازی ها، دیسک بلوری فیلم ها با یک ریجن مشخص در انواع کنسول بازی پخش نمی شود. که این موضوع اهمیت چندانی برای ما ایرانی ها ندارد. یکی از تفاوت های مهم مربوط به محتویات بازی مانند «DLC» ها است که قبل از خرید آنها ریجن بازی باید با اکانت یکی باشد. این قابلیت و تفاوت در شبکه استیم هم وجود دارد و کسانی که بر روی «PC» بازی می کنند این موضوع را در نظر داشته باشند.

و در آخر کم اهمیت ترین تفاوت بین ریجن های کنسول جا به جایی برخی از تنظیمات کنسول است. به عنوان مثال در نسخه های ژاپن و آسیا، از دکمه X برای تغییر و از O برای تایید استفاده می شود در صورتی که در ریجن ۲ بر عکس انجام می شود. در آخر باید توجه داشته باشید کسانی که به شما می گویند ریجن ۱ یا ۲ بهتر است می خواهند منفعت مالی برده و هیچ فرقی با هم ندارند. امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید باشد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

سوالات متداول

ریجن در محصولات الکترونیکی به چه معناست؟

✔️ ریجن «Region» موضوع یا مطلب جدیدی نیست و کمپانی ها برای جلوگیری از کپی و به دست آوردن آمار دقیق فروش در هر منطقه کالاهای خود را ریجن بندی می کنند. کنسول ها و بازی های ویدئویی شرایط خاصی دارند، کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس وان در ۴ ریجن مختلف به فروش می رسد: ریجن ۱ آمریکا، ریجن ۲ اروپا، ریجن ۳ آسیا و در نهایت ریجن ۴ مربوط به قاره استرالیاست

آیا تنظیمات کنسول در ریجن‌های مختلف متفاوت است؟

✔️ کم اهمیت ترین تفاوت بین ریجن های کنسول جا به جایی برخی از تنظیمات کنسول است. به عنوان مثال در نسخه های ژاپن و آسیا، از دکمه X برای تغییر و از O برای تایید استفاده می شود در صورتی که در ریجن ۲ بر عکس انجام می شود. باید توجه داشته باشید کسانی که به شما می گویند ریجن ۱ یا ۲ بهتر است می خواهند منفعت مالی برده و هیچ فرقی با هم ندارند.

کدام ریجن در بازی ها بهتر است؟

✔️ کیفیت ساخت هیچ کدام از ریجن ها با هم فرقی نداشته و به یک شکل ساخته شده اند. در مورد بازی ها که ریجن های متفاوت دارند تفاوتی وجود ندارد و فقط ممکن است صحنه هایی از بازی حذف شده باشد. به عنوان مثال در بازی شوتر ممکن است صحنه ای غیر انسانی مانند کشتار مردم بی گناه حذف یا قبل از آن هشداری به شما بدهد. برای درک بهتر به عنوان مثال: « در بازی Far Cry 5 » در نسخه ریجن ۲ آن صحنه های اولیه و مراسم مذهبی که نشانه های ضد مسیح دارند حذف یا سانسور شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن