خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار تکنولوژیسیستم عامل

تاریخچه و ویژگی های Android One

بالاخره بعد از سکوت طولانی Android One با عرضه گوشی Xiaomi Mi A1 دوباره روانه بازار شد. این نسخه از اندروید توسط مدیر اجرایی گوگل عرضه شده است. در واقع خط تولید دستگاه های اندرویدی است که کاربران اولیه یک بازار نوظهور را هدف قرار داده است.

۱۹کالا به عنوان یک مرجع خرید گوشی معتبر در ادامه به تاریخچه و ویژگی های Android One می پردازد.

تاریخچه و ویژگی های Android One

در اصل، هدف این اندروید انتشار اندروید تحت کنترل گوگل بین میلیون ها خریدار گوشی های هوشمند با ارائه یک محصول ارزان قیمت است. این امر با کمک تولید کنندگان محلی تجهیزات اصلی یا OEM حاصل شده است. از دیدگاه گوگل اندروید وان اجازه می دهد که کنترل بیشتری روی جهان غرب که به طور کلی اکوسیستم اندروید محسوب می شود داشته و اطمینان می دهد که زبان طراحی گوگل در خط مقدم و در محور قرار دارد.

تاریخچه و ویژگی های Android One

اخیرا Android One دوباره با عرضه گوشی شیائومی می ای وان در کشور هند به میدان آمده است. علاوه بر اینکه پشتیبانی نرم افزاری تا زمان اندروید p وعده داده شده است سه اپلیکیشن از قبل نصب شده توسط شرکت شیائومی نیز روی گوشی شیائومی می ای وان نصب شده است؛ اما اندروید وان زمانی که راه اندازی شد تجربه ای از یک اندروید بکر واقعی را وعده داده بود این در حالی است این اپلیکیشن های از قبل نصب شده روی گوشی Xiaomi Mi A1 این ادعا را نقض می کنند. گوشی شیائومی می ای وان دارای سه اپلیکیشن – اپلیکیشن دوربین، پرتال Mi Store و پلیکیشن Mi Remote است.

تاریخچه و ویژگی های Android One

  در سال ۲۰۱۴ شرکت گوگل بعد از آن svp و در حال حاضر نیز مدیرعامل شرکت گوگل سوندار پیچای پلت فروم جدید Android One را در کنفرانس سالانه گوگل معرفی و عرضه کرده اند.گوگل برای شرکت های ساخت گوشی هایی با اندروید وان یک طرح نرم افزاری جامعی را ارائه داده است همچنین به مدت دو سال به طور منظم در این گوشی ها به روز رسانی انجام خواهد گرفت.

هدف این پروژه ارائه یک تجربه نرم افزاری بکر و بدون تغییر بوده است از طرفی نیز یک اندروید بهینه شده ای را برای گوشی های هوشمند اطمینان می دهد. ابتدا این نسخه اندروید در کشور هند عرضه شد که بازار هدف آن مخاطبان هندی بودند. سپس به تدریج این اندروید به کشور های دیگری چون پاکستان، سریلانکا، فیلیپین، میانمار و غیره نیز راه پیدا کرد.

در این مدت چندین گوشی اندروید وان عرضه شد تا اینکه اخیرا نیز گوشی های میان رده ای با این نسخه از اندروید عرضه شد. با عرضه گوشی شیائومی می ای وان در سپتامبر۲۰۱۷ شرکت گوگل به یک عرضه کننده میان رده در کشور هند تبدیل شد ضمن اینکه گوگل نشان داده است که این نسخه از اندروید ساده (به دلیل داشتن رابط کاربری بی نظیر و بی نقص)، هوشمند (پشتیبانی از گوگل پلی) و جدید (دریافت به روز رسانی های منظم) است.

بنابه گفته گوگل ابتدا هدف از عرضه اندروید وان این بوده است تا با عرضه گوشی های با کیفیت و مقرون به صرفه به میلیون ها نفر کاربر دیگر به صورت آنلاین دسترسی پیدا کند؛ اما بعد از مدتی ارزش این نسخه از اندروید توسط عده زیادی شناخته شد چرا که در میان محدوده گسترده ای از گوشی های همراه به دلیل ارائه یک تجربه نرم افزاری ساده و همیشه در دسترس، بهبود طول عمر باتری، کاربردی بودن آن و البته امنیت خوب در صدر قرار گرفت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

بیشتر بخوانید: تاریخچه نسخه‌های مختلف اندروید

علاوه بر اینکه که تولید کنندگان گوشی های هوشمند با ارائه گوشی های با کیفیت در مقادیر قیمتی قابل وصول سعی می کنند که نوع آورانه و پیشتازانه عمل کنند، ساخت خلاقانه و جدید بودن یک گوشی از نظر داخلی و ایمنیت آن نیز برای ارائه یک عملکرد خوب حیاتی است.

تفاوت میان اندروید وان و اندروید:

تاریخچه و ویژگی های Android One

مهمترین تفاوت میان اندروید وان و اندروید این است که اندروید به اصطلاح منبع بازاست و تولید کنندگان و OEMها(تولید کننگان تجهیزات اصلی) می توانند هر تغییری را که بخواهند در سیستم عامل اعمال کنند و یا به اصطلاح آن را سفارشی کنند. سیستم عامل اندروید را می توان به طور کامل تغییر داد و ویژگی های بیشتر و یا یک پوسته سفارشی را برای تمیز یک OEM از یک OEM دیگر به آن اضافه کرد. به روز رسانی های نرم افزاری و امنیتی نیز توسط OEMها تنظیم می شود؛ و گوگل نقش کمی در این مورد دارد.

اندروید وان اساسا پلتفرمی است که کاربران غیر گوشی های همراه را به کاربران گوشی های هوشمند تبدیل می کند. با این فرض، گوگل تجربه ای از یک اندروید بکر و بدون تغییر و به روز رسانی های منظم برای سازگاری با گوشی های همراه را ارائه داده است و دخالت و عملکرد OEM ها را محدود کرده است.   گوگل همچنین وعده داده است که گوشی هایی که از این نسخه از اندروید استفاده می کنند به مدت دو سال پشتیبانی نرم افزاری را دریافت خواهند کرد این درحالی است که کاربران اندروید می بایست در اختیار OEM ها هستند. 

گوشی هایی که از اندروید وان استفاده می کنند گوشی هایی با اندروید خام و بدون تغییر هستند. گوشی ها تماما توسط خود شرکت گوگل طراحی، ارتقاء و روانه بازار می شوند و OEM ها تنها فرایند تولید را مدیریت می کنند.  

برخی از ویژگی های اندروید وان:

خالص ترین و اصلی فرم اندروید. دسترسی ساده و ایمن به سرویس های گوگل مثل YouTube،Google Assistant، Maps و غیره. بدون اپلیکیشن های غیر ضروری، شما یک جلوه بصری فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد که پیمایش را ساده کرده و سفارشی سازی به راحتی انجام می گیرد.

ارائه بهترین دستیار شخصی مخصوص خود، فضای ذخیره سازی نامحدود برای ذخیره عکس های با کیفیت بالا، تماس تصویری در Google Duo همه به صورت پیش فرض در Android One  توسط گوگل به بهترین شکل ارائه شده اند. گوشی هایی که از اندروید وان استفاده می کنند از Google Assistant پشتیبانی می کنند و هر کجا که Google Assistant در دسترس باشد می توان از آن استفاده کرد مثلا با آن می توانید به دوستانتان پیام داده، وسیله نقلیه درخواست داده و یا حتی نهار سفارش دهید. Google Assistant هر کجا که باشید آماده کمک رسانی به شما است.

تاریخچه و ویژگی های Android One

گوشی های اندروید وان از جمله ایمن ترین گوشی های موجود در بازار هستند به این دلیل که به وسیله Google Play Protect  نرم افزار امنیتی به طور منظم به روز رسانی می شوند. Play Protect به طور خودکار به حفظ امنیت اطلاعات شما کمک می کند و اطمینان می دهد که تلفن شما پاک، سریع و بهترین عملکرد را ارائه می دهد.

تاریخچه و ویژگی های Android One
تاریخچه و ویژگی های Android One

گوشی های اندروید وان به مدت دو سال به طور منظم به روز رسانی می شوند به این معنی که گوشی موبایل شما آخرین نوآوری ها و تغییرات گوگل را دریافت خواهد کرد بنابرین عمکرد گوشی شما به روان بودن روز اول خواهد بود.

تاریخچه و ویژگی های Android One

نظر شما در مورد نسخه اندروید وان چیست؟ نظرات خود را با فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در میان گذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن