خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژی

بیت‌کوین مرز ۱۰ هزار دلار آمریکا را رد کرد!

هنوز مشخص نیست آینده رمز‌ارز یا بیت‌کوین در برخی از دولت‌ها از جمله کشور ایران به چه سمتی خواهد رفت. این در حالی است که به نظر می‌رسد که برخی از دولت‌های دیگر از جمله کشور چین به این پول دیجیتال روی خوش نشان داده‌اند. 

قیمت بیت کوین مرز 10 هزار دلار امریکا را رد کرد

سومین افزایش از زمان تولد بیت‌کوین تاکنون

در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ بیت‌کوین با افزایش ۴۲ درصدی خود مرز ۱۰ هزار دلار را رد کرد. این امر کارشناسان حوزه اقتصاد را به تعجب وا داشته است. در طی هفته گذشته بیت‌کوین روند صعودی را در بازار نشان داده است. تا قبل از این، بیت‌کوین روند نزولی خود را طی می‌کرد. از این رو بسیاری انتظار داشتند که به رقمی حتی پایین‌تر از آن تنزل پیدا کند. حتی پیش‌بینی شده بود که تا ۶۵۰۰ دلار آمریکا هم برسد.

طبق داده‌هایی که Bitstamp منتشر کرده، رقم مذکور بیشترین قیمت بیت‌کوین از ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ تاکنون بوده است. علاوه بر افزایش ۴۲ درصدی در مقدار این رمز‌ارز در این هفته، میانگین قیمت جهانی آن نیز به رقم ۱۰،۳۳۲، دلار رسیده است. 

Death Cross یا تقاطع مرگ اصطلاحی است که به کاهش چشم‌گیر قیمت بیت‌کوین اشاره دارد. بر این اساس کارشناسان انتظار داشتند که روند نزولی را از خود نشان دهد؛ اما روز جمعه مورخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ رقم آن به ۷،۵۰۰ سپس به ۸،۸۰۰ دلار رسید، سپس روز بعد این رقم از مرز ۱۰ هزار دلار آمریکا گذشت.

نکته جالب و آنچه که تعجب کارشناسان را برانگیخت این است که طبق اظهار نظر برخی از تحلیل‌گران از زمان تولد آن تا تاریخ مذکور، این سومین افزایش قابل‌توجه و چشمگیر در قیمت این رمز‌ارز بوده است.

تاثیر سخنرانی‌های رئیس جمهور چین بر افزایش قیمت آن

برخی از تحلیل‎گران بر این باورند که سخنرانی اخیر رئیس جمهور چین در افزایش قیمت بیت‌کوین بی‌تاثیر نبوده است. این مقام در سخنرانی خود به این نکته اشاره کرده است. این مقام گفته است، کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا می‌بایست تمرکز بیشتری بر استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین داشته باشد. 

برخی از کارشناسان اقتصادی بر این موضوع اشاره کرده‌اند که بعد از سخنرانی اخیر رئیس جمهور چین و حمایت آشکار او از این رمز‌ارز، دیگر ابرقدرت‌ها مجبور خواهد شد تا هر چه سریع‌تر استفاده از تکنولوژی رمز‌ارز را در برنامه خود قرار دهند. این تحلیل‌گران می‌گویند که رقابت بین دو غول اقتصاد دنیا همچون رقابت بین سفرهای فضایی روسیه و ناسا می‌ماند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در آینده نزدیک حمایت چین از این رمز‌ارز امریکا را مجبور خواهد کرد تا از فنآوری بلوک‌چین و رمز‌ارز استفاده کند. بدون‌شک رقابت بین غول‌های بزرگ اقتصاد دنیا بیت‌کوین را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. 

در پایان خاطر نشان می‌شود که، باز هم مشخص نیست که این روند صعودی همچنان ادامه یابد. همچنین قیمت این رمز‌ارز همچنان در نوسان بوده و ممکن است در روزهای آتی دوباره روند نزولی خود را طی کند. به زودی اخبار بیشتری را از این رمز‌ارز در اختیار شما قرار خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن