خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

بررسی و مشخصات گلکسی ای ۳۰ اس

در اوایل امسال سامسونگ شروع بسیار خوبی داشت. این شرکت توانست کار جالب‌توجه‌ای را انجام دهد. همان طور که می‌دانید تا قبل از این، بخش میان‌رده سامسونگ در انحصار خط تولید سری J با همان طراحی خسته‌کننده و تکراری خود بود؛ اما با عرضه گوشی‌های سری A و سری M این روند به طور کلی تغییر پیدا کرد.

در واقع این شرکت برای رقابت با سایر رقبا مثل شیائومی و هوآوی تصمیم گرفت که یک بازنگری را در تولید گوشی‌های میان‌رده خود داشته باشد. با عرضه این سری از گوشی‌ها فروش سامسونگ به طور قابل توجهی بالا رفت. مدل‌هایی سری a با استقبال بسیار خوبی مواجه شد تا آنجا که این شرکت تصمیم گرفت که نسخه به‌روز‌رسانی شده آنها را نیز در همین سال عرضه کند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به گلکسی ای ۳۰ اس و گلکسی ای ۵۰ اس اشاره کرد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های گلکسی ای ۳۰ اس اشاره خواهیم کرد.

بررسی گلکسی ای 30 اس

طراحی:

زبان طراحی همان است که در گلکسی ای ۳۰ نیز مورد استفاده قرار گرفته؛ اما سامسونگ همانند ای ۵۰ اس پرداخت متفاوت با نسخه قبلی را به کار گرفته است. در واقع سامسونگ خواسته که جلوه زیبا‌تری را به این مدل خود بدهد. ماژول دوربین سه‌گانه بوده و به صورت عمودی در قسمت سمت چپ پنل عقب جایی داده شده در حالی که فلش در زیر آن واقع شده است. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده گلکسی ای ۳۰ اس، با گلکسی ای ۳۰ برخورداری از سنسور اثر انگشت روی نمایشگر است از این رو در پنل عقب شما تنها شاهد لوگو سامسونگ خواهید بود. در اندازه این دو نیز تفاوت قابل ملاحظه‌ای دیده نمی‌شود اما وزن آنها متفاوت بوده که خیلی چشم‌گیر نیست.

مشخصات اولیه و بررسی گلکسی ای 30 اس

نمایشگر:

نمایشگر آنها هم تغییری نداشته و هر دو از یک پنل ۶٫۴ اینچی از نوع Super AMOLED بهره برده‌اند؛ اما با کمال تعجب دیده می‌شود که به جای کیفیت تصویر full HD+ موجود در گلکسی ای ۳۰، این گوشی جدید سامسونگ کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده؛ اما از نظر طراحی می‌توان گفت تفاوت قابل‌توجهی را پیدا نکرده است.

دوربین‌ها: 

دوربین‌ها همواره یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های یک گوشی موبایل به حساب می‌آیند. از این رو شرکت سامسونگ هم به دنبال استقبال مشتریان و بازخوردی که از آنها گرفته قصد دارد که در هر یکی از گوشی‌های سری ای یک ویژگی را ارتقاء دهد. A30S هم از این قاعده مستثنی نیست و نسبت به نسخه قبلی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است. در گوشی ای ۳۰ دوربین دوگانه به کار گرفته شده بود در حالی که این نسخه به دوربین سه گانه مجهز شده است.

گلکسی ای 30 اس

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

لنز اصلی ای ۳۰، ۱۶ مگاپیکسلی بود درحالی که ای ۳۰ اس یک لنز ۲۵ مگاپیکسلی به همراه یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی را به خدمت گرفته است. از این رو تجربه عکسبرداری که این گوشی جدید سامسونگ در اختیار شما قرار خواهد داد قطعاً از نسخه قبلی بهتر خواهد بود. دوربین سلفی آن نیز همچنان لنز ۱۶ مگاپیکسل باقی مانده است. از نظر ویدئو هم خاطر نشان می‌شود که دوربین سلفی و دوربین اصلی هر دو از ثبت ویدئو Full HD پشتیبانی می‌کند.

سخت‌افزار:

علاوه بر دوربین‌ها می‌بایست دید که A30S چه تا‌چه‌اندازه قدرتمند‌تر شده است. تراشه ای که استفاده می‌کند احتمالا همان پردازنده‌ای باشد که در گوشی گلکسی ای ۳۰ هم به کار رفته است. این پردازنده در گوشی‌های متعددی مثل گلکسی ای ۴۰، گلکسی ام ۲۰، گلکسی ای ۳۰ هم مورد استفاده قرار گرفته است. از دو هسته Cortex-A73 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G71 MP2 است.

در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی هم می‌بایست گفت که این دو گوشی تفاوت چندانی نداشته و مثل قبل از بلوتوث نسخه ۵٫۰، درگاه Type-C 1.0 و رادیو FM پشتیبانی کرده اما فاقد پشتیبانی از NFC و پورت مادون قرمز است. 

یکی دیگر از تغییرات چشمگیر دیگر در رابطه با سنسور اثر انگشت مطرح می‌شود. این بار سنسور اثر انگشت روی نمایشگر جای داده شده؛ اما نوع آن با مدلی که در گوشی‌های پرچمداری مثل سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و یا سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس قرار داده شده فرق داشته و از نوع اپتیکال است. از نظر نرم افزاری تفاوت چشمگیری نداشته و هر دو از با نسخه ۹٫۰ (Pie) اجرا خواهند شد. 

مشخصات اولیه سامسونگ گلکسی ای 30 اس

باتری:

باتری استفاده شده در آنها هم یکی است و از یک باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده‌اند. این باتری از شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند. این اطلاعاتی است که تا این لحظه از GALAXY A30S منتشر شده است. ۱۹ کالامگ به زودی تجربه کاربری و نمونه عکس‌های دوربین آن را در اختیار شما قرار خواهد داد. نظر شما در مورد خرید گوشی گلکسی ای ۳۰ اس چیست؟ 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن