خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

اپل؛ قربانی جنگ تجاری بین چین و امریکا!

تیم کوک؛ مدیر عامل اپل : «تشدید جنگ تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با چین رقابت اپل با سامسونگ را برای اپل سخت‌تر خواهد کرد.»

اپل با تعرفه‌های جدید چین که از تاریخ ۱ سپتامبر به مرحله اجرا درمی‌آید، تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا محصولات آن عمدتاً در چین ساخته می‌شود، در حالی که سامسونگ به لطف تولید خود که بیشتر در ویتنام، هند، اندونزی و سایر کشورها صورت می‌گیرد از چنین ضربه‌ی مهلکی جلوگیری می‌کند.

ترامپ در این باره گفت: «دیدار خوبی با تیم کوک داشتم. او در مورد تعرفه‌های جدید چین با من صحبت کرد. یکی از مواردی که او را نگران می‌کرد ، این بود که سامسونگ رقیب شماره یک آنهاست و به دلیل مستقر شدن در کره جنوبی، تعرفه ای پرداخت نمی کند.» وی ادامه داد: « به عقیده من استدلال تیم کوک بسیار قانع کننده بود ، بنابراین من در مورد آن فکر می کنم».

دور جدید تعرفه واردات چین در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و در پی آن قیمت برخی از لوازم الکترونیکی ۱۰٪ افزایش می‌یابد. به گزارش ۱۹ مگ؛طبق گفته رویترز، این نرخ ممکن است شامل AirPods محبوب اپل و Apple Watch باشد. البته تعرفه‌ها در نرخ پردرآمدترین محصولات اپل مانند MacBooks ، iPads و به خصوص آیفون‌ها تأثیری ندارند، اما ممکن است این موارد در قیمت مجموعه جدیدی از کالاها که قرارست در تاریخ ۱۵ دسامبر معرفی شود، موثر باشند. در همین حال نیز ترامپ از اپل خواسته تا دستگاه‌های خود را در آمریکا بسازد.

اپل بیشتر تحقیقات و توسعه خود را در ایالات متحده انجام می‌دهد، اما این مجموعه تحقیقات را جمع‌آوری می‌کند و بخش عمده‌ای از دستگاه‌های تولیدی‌اش را در خارج از کشور می‌سازد. در مقابل سامسونگ دارای کارخانه‌های تولیدی در سراسر جهان، در کشورهایی مانند ویتنام، اندونزی، برزیل و چین است. با این حال، این کشور وابستگی خود به چین را نیزکاهش داده و در سال ۲۰۱۸ دو دستگاه تولید تلفن خود را در این کشور تعطیل کرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن