خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

اولین بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس با چیپست اگزینوس ۹۸۲۵

چیپست اگزینوس ۹۸۲۵ اولین چیپست ساخته شده بر اساس تکنولوژی پردازشی۷ نانومتری EUV (فوتولیتوگرافی فوق ماوراء بنفش) است. نسخه قبلی آن یعنی اگزینوس ۹۸۲۰، بر اساس فرآیند پردازشی (DUV) ساخته شده که این روزها محبوبیت خود را از دست داده است.

شرکت‌های سازنده، به منظور کاهش فرآیند ساخت تراشه‌ها، از فوتولیتوگرافی فوق ماوراء بنفش یا EUV بهره خواهند برد. در حال حاضر چیپست‌های ۵ نانومتری در مسیر برنامه‌ریزی قرار گرفته‌اند. بنابراین گلکسی نوت ۱۰ پلاس ثابت کرده که آغازگر این تکنولوژی جدید بوده و پیشرفت قابل توجهی نسبت به چیپست ۹۸۲۰ از خود نشان داده است. این بار سامسونگ ادعا کرده که سرعت کلاک پردازنده گرافیکی بالا رفته؛ اما اینکه این افزایش به چه میزان خواهد بود دقیقاً مشخص نیست، احتمالاً این مقدار جزئی است. در تصویر زیر می‌توانید این میزان را مشاهده کنید.

این نکته را می‌بایست خاطر نشان کرد که، اکنون نسخه پیش تولید نوت ۱۰ پلاس در دسترس قرار دارد. هم اکنون این گوشی در مرحله پیش سفارش بوده و هنوز یک هفته تا عرضه آن مانده است. بنابراین خواه ناخواه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدی را در این فاصله دریافت خواهد کرد.

همچنین در نظر داشته باشید که بنچمارک در حالت Performance اجرا می‌شود، اگر چه شباهتی با حالت Performance گوشی Huawei ندارد؛ اما در گوشی Huawei حالت Performance باعث قدرت بیشتر دستگاه شده که معمولاً در عملکردهای روزانه از این حالت استفاده نمی‌کنیم. با بررسی پردازنده شروع می‌کنیم. سامسونگ از هسته‌های M4 Cheetah استفاده کرده که از نظر عملکرد از جمله پردازنده‌های اندرویدی به حساب می‌آیند که شباهت بسیار زیادی به پردازنده تراز اول بازار یعنی اپل دارد. 

زمانی که در نوت ۱۰ پلاس، هر ۸ هسته به کار می‌افتند عملکرد افت کرده و به امتیاز پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ نزدیک می‌شود. جالب اینجاست که با وجود چندین بار آزمایش، S10+ امتیاز بیشتری را نسبت به Note10+ در جدول امتیازات(هم تک هسته ای و هم چندهسته ای) از خود نشان داده است. ببینیم نتیجه بقیه آزمایش‌ها چه می‌شود. آیا این نتیجه به خاطر نرم افزار، سرد بودن دستگاه و یا چیز دیگری بوده است؟

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۸,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

آزمایش گرافیکی نتیجه قابل انتظاری داشته، از این نظر Note10+ اندکی سریع تر از S10+ عمل می کند. آزمایش ۳DMark بیشترین پیشرفت را نسبت به S10+ نشان می‌دهد و این افزایش محدود به APIهای جدید گرافیکی نمی‌شود.

در اکثر آزمایش‌ها ارتقاء نسبت به نسخه قبل کم بوده و از یک بنچمارکی به بنچمارک دیگر تغییر می‌کند. هنوز گوشی که به چیپست Snapdragon 855 مجهز باشد مورد آزمایش قرار نگرفته است. شرکت کوالکام در این پردازنده یک GPU boost با حداقل کلاک را وعده داده است. نسبت به هر دو مورد اپل پیشتاز در عملکرد گرافیکی، همچنان بی‌رقیب است.

این تنها نگاه مقدماتی بر عملکرد Note10+ است. امید است در آینده، آزمایش‌های بیشتری انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن