خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

استفاده از الماس به جای محافظ گوریلا گلس در گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۹

امروزه با وجود پیشرفت های انجام شده در ساخت پنل های صفحه نمایش گوشی موبایل برای مقاومت در برابر ضربه و خش باز هم این پنل ها بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند از این رو شرکت های سازنده همواره به دنبال روش هایی هستند که بتواند آسیب های وارده به پنل صفحه نمایش را به حداقل برسانند. حال خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه یکی از این شرکت های سازنده راه حل بسیار جذابی را ارائه داده است.

این شرکت، شرکت نیمه رسانای آخان است. بنا به گفته این شرکت پنل هایی با شیشه محافظ الماس قوی تر، سخت تر و به و طور کلی نسبت به محافظ های کنونی مثل گوریلا گلس مقاومت بهتری در مقابل خش دارند.

استفاده از الماس به جای محافظ گوریلا گلس در گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۹

این شرکت از سال ۲۰۱۶ این فنآوری را تبلیغ کرده است اما شما هنوز هم زمان آن فرا نرسیده است که بتوان این نوع گوشی را خریداری کرد. اما ممکن است این امر سال آینده به واقعیت تبدیل شود: CNET گزارش داده است که آخان با همکاری یکی از شرکای تجاری خود در حال آزمایش بر روی پنل صفحه نمابش یک نوع گوشی هستند که می تواند در سال ۲۰۱۹ به بازار آید.

 این تکنولوژی برای تولید یک صفحه نمایش که به سختی الماس است از الماس های تولید شده در آزمایشگاه استفاده می کند که به سختی خود الماس است. محکم بودن آن به اندازه سختی آن نیست. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این ماده می تواند صفحه نمایش هایی را تولید کند که در برابر خراش بسیار مقاوم است اما اگر از دست لیز خورده و به زمین بخورد به راحتی می شکند.

استفاده از الماس به جای محافظ گوریلا گلس در گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۹

در این مورد نیز این شرکت راه حل هایی دارد اول اینکه گلس الماس می تواند روی یک لایه دیگری مثل گوریلاگلس مورد استفاده قرار گیرد بنابراین یک لایه مقاوم در برابر خش بر روی یک لایه بسیار مقاوم دیگر قرار می گیرد. راه حل دوم این است که این لایه می تواند آنقدر نازک ساخته شود که قابلیت انعطاف داشته باشد. از این رو باعث می شود که در برابر ضربه تحریک پذیر تر باشد؛ اما با وجود همه این راه حل ها مشکل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است راه اندازی این فنآوری را در گوشی های نسل آینده به تعویق اندازد و آن مسئله قیمت این نوع مواد ساخت است. پرورش الماس در آزمایش بسیار هزینه بر است.

 

بنابراین احتمال اینکه این نوع صفحه نمایش در مدل های میان رده و پایین رده مورد استفاده قرار گیرد بسیار کم است. تا به حال شرکت های سازنده گوشی های هوشمند از شیشه گوریلا گلس مستحکم شیمیایی و یا برخی اوقات از پوشش های ضد ضربه و حتی در برخی از موارد از کریستال های یاقوت کبود برای مقاوت در برابر سقوط و شکستن استفاده کرده اند. حال یکی از شرکت های سازنده در حال آزمایش یکی گوشی هوشمند باصفحه نمایش شیشه ای از جنس الماس است.

استفاده از الماس به جای محافظ گوریلا گلس در گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۹

شیشه الماس Akhan از یک الگوی نانوبلور استفاده می کند که در آن آرایش بلورها تصادفی است. این ترتیب باعث می شود در هنگام ترک های عمیق از ترک و آسیب رساندن به مواد زیر جلوگیری شود. یکی دیگر از موضوعاتی که در حال بررسی و آزمایش آن هستند این است که تولید کنندگان می بایست فرآیند تولید و مواد استفاده شده برای تولید این نوع صفحه نمایش را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

 

آنها می بایست مطمئن شوند که این مواد به خوبی بر روی مواد دیگری چون گوریلا کلس یا سایر مواد سازنده قرار می گیرند و نتیجه خوبی حاصل می کنند. همچنین این سازندگان می بایست انعکاس پرتوهای نوری از الماس را به حداقل برسانند. چرا که این پرتو های نوری مانع خوانش موثر صفحه نمایش در برخی موقعیت ها خواهد شد.

حال می بایست دید که از میان برندهای مطرحی چون سامسونگ، اپل و سونی و غیره کدام یک در رابطه با استفاده از این فن آوری پیشگام خواهند بود. در حال حاضر یکی از محبوب ترین و جدیدترین گوشی که در بازار وجود دارد گوشی جنجالی iphone X است که از پوشش oleophobic coating و شیشه ضد خش استفاده کرده است.

 

جهت اطلاع از قیمت روز گوشی اپل به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن