خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

آمار فروش جهانی موبایل در دوران شیوع کرونا؛ رشد قابل‌توجه شرکت شیائومی!

با شیوع ویرانگر ویروس کرونا آمار فروش جهانی موبایل به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و کمتر نهاد اقتصادی را می‌توان نام برد که دچار افت سود اقتصادی نشده باشد. در همان روزهای اولیه شیوع این ویروس بسیاری از شرکت‌های مطرح بازار فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند. شرکت‌های موبایل‌سازی نیز از این امر مستنثی نبودند. بعد از بسته شدن کارخانه‌های تولید برخی از شرکت‌ها و از طرفی تعطیل شدن بنگاه‌های خرده فروشی، آمار فروش جهانی موبایل در سایه ویروس کرونا رو به زوال رفته است. این روزها کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ، هواوی و اپل کاهش فروش شدیدی را تجربه می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید که سرنوشت شرکت‌های موبایل‌سازی و کرونا به چه سمتی پیش خواهد رفت؟

شیائومی بیشترین سهم بازار را داشته و آمار فروش جهانی موبایل افزایش سهم این شرکت در بازار را نشان می‌دهد.

 

با وجود اینکه تمام شرکت‌های موبایل سازی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند؛ اما شیائومی با رشد فروش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته به عدد فروش ۳۰ میلیون واحد رسیده‌ که یک پیشرفت شگفت‌انگیز برای کمپانی شیائومی محسوب می‌شود. در ادامه به سهم هر یک از این شرکت‌ها در زمان این بحران اشاره خواهیم کرد. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ سامسونگ در مجموع ۵۹.۶ میلیون نسخه را به فروش رسانده و سهم او از این بازار رقابتی تنها ۲۱.۹% درصد بوده است. این در حالیست که سال گذشته در طی این دوره این شرکت ۷۱.۵میلیون نسخه را به فروش رسانده و سهم بازار آن نیز ۲۲.۸% بوده است.

آمار فروش جهانی گوشی موبایل در دوران شیوع کرونا!

آمار فروش شیائومی

هواوی نیز با وجود تحریم آن توسط آمریکا تنها ۴۹ میلیون نسخه را به فروش رسانده و تنها ۱۸ درصد از سهم بازار را توانسته است از آن خود کند. در حالی که سال گذشته میزان فروش این شرکت در همین دوره ۵۹.۱ درصد و سهم او از این بازار ۱۸.۸ درصد بوده است. سهم او ۱۷ درصد کاهش داشته است.

 

سومین شرکت مطرح موبایل سازی شرکت اپل است که از همان ابتدای شیوع این ویروس کارخانه‌های خود را به حالت تعلیق درآورد. اپل نیز در سه ماه نخست امسال توانسته است ۳۷.۱ میلیون نسخه از گوشی‌های خود را به فروش برساند. و سهم او از بازار تنها ۱۳.۶ درصد بوده است. این در حالیست که این شرکت در همین دوره در سال گذشته میزان فروش ۴۰.۲ درصدی را به ثبت رسانده است. و سهم او از بازار ۱۲.۸% درصد بوده است.

 

آمار فروش شیائومی و رشد ۹ درصدی در شیوع کرونا

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

این شرکت نیز کاهش رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت ویوو نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که هر سال مدل های گوشی موبایل عالی را تولید و روانه بازار می‌‍کند و در واقع طرفداران خاص خود را دارد. این شرکت نیز کاهش رشد ۳ درصدی را نشان داده است.

و اما آمار فروش جهانی موبایل در دوران شیوع کرونا نشان می دهد که شرکت شیائومی همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در سه ماهه اول امسال در حدود ۳۰.۲ میلیون دستگاه را به فروش رسانده و توانسته ۱۱.۱% درصد از سهم بازار را تصاحب کند. این درحالیست که سال گذشته در همین دوره این شرکت موفق به فروش ۲۷.۸ میلیون از دستگاه‌های خود شد. در این دوره سهم او از این بازار ۸.۹ درصد بوده است. در واقع شرکت شیائومی رشد ۹ درصدی را از خود به ثبت رسانده و شرکت ویوو نیز افزایش سه درصدی در نمودار رشد را از خود نشان داده است.

منبع: cnbc

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن