خرید گوشی گیمینگ شیائومی
خودرو

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

برای اکثر مردم، جاده پر پیچ و خم، گل آلود و سنگی یک کابوس است. اما برای برخی، جاده هرچه سخت‌تر باشد لذت رانندگی بیشتر است. آفرودرها که در اصطلاح به خودشان “دو دیفرانسیل سوار” می‌گویند عاشق ماجراجویی در خارج از جاده هستند. خارج از جاده، بیراهه یا آفرود اصطلاحی است که برای توصیف رانندگی در زمینی غیر از خیابان و بزرگراه و جاده معمول به کار می‌رود. از جمله مزارع، کنار رودخانه‌ها، باتلاق‌های گل آلود، تپه‌های ماسه‌ای، سواحل، کوهستان‌ها و مواردی از این دست.

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

آفرودرها یک قانون نانوشته دارند و معتقدند وقتی همه در حال لذت بردن از مناظر طبیعی و گشت و گذار هستند، یک دو دیفرانسیل سوار واقعی باید مشغول چالش در جاده های سنگلاخی باشد یا در گاراژ مشغول ارتقای ماشین خود باشد.

در حالیکه از نظر فنی می‌توانید با هر وسیله نقلیه به جاده های خارج از جاده بروید، کامیون‌ها، SUV‌ها و سایر وسایل نقلیه این مدلی  مناسب برای رانندگی در سنگ و کوه و ساحل و کویرند. بسته به نوع آفرود، نوع وسیله نقلیه نیز بسیار مهم است و مهمترین نکته برای خودروی آفرود لاستیک است. به عنوان مثال، همان لاستیک‌هایی که برای استفاده از تپه‌های شنی دارید، احتمالاً برای عبور از تخته سنگ‌ها عالی نخواهد بود. یکی از بهترین نکته‌ها در مورد آفرود این است که شما مجبور می‌شوید به طور تخصصی با مشخصات فنی ماشین و نحوه ارتقاء آن آشنا شوید.

در ادامه بهترین خودروها برای آفرود را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد:

  •  جیپ Wrangler: بهترین خودروی با امکانات فوق العاده برای آفرود
  • Land Rover Range Rover: لوکس‌ترین خودرو برای آفرود
  • رام ۱۵۰۰ Rebel: بهترین کامیون وانت برای آفرود
  • Toyota 4Runner Most: قابل اعتمادترین خودرو برای آفرود
  • Nissan Armada: بهترین خودروی خانوادگی برای آفرود

جیپ Wrangler: بهترین خودرو برای آفرود

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

بهترین خودرو و یکی از جدیدترین‌ها که برای یک آفرود هیجان انگیز در سال ۲۰۲۰ می‌توانید بخرید. با این خودرو امکان آن را دارید که به هر مکانی دوست دارید بروید و  به لطف زیبایی داخلی و ویژگی های فنی کاربرپسند بسیار راحت است.

این خودرو به جیپ‌های اصلی جنگ جهانی دوم بسیار شباهت دارد و درب‌های قابل حمل و قابل جابجایی وانگلر نزدیک شدن به طبیعت را آسان‌تر می‌کند.Wrangler یکی از آخرین SUV‌های موجود با سیستم سنتی چهار چرخ محرک است که از زوایه شکست مناسب برای حرکت روی سطوح مختلف برخوردارست. به علاوه لاستیک های ۳۳ اینچی جیپ نیز یکی از مشخصات قابل توجه آن است که امکان صعود از موانع مختلف را فراهم می‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Poco F4 5G ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Poco F4 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

Wrangler با صفحه لمسی ۸.۴ اینچی در دسترس است که سیستم سرگرمی Uconnect از جمله Apple CarPlay و Android Auto را اجرا می‌کند. خریداران همچنین می‌توانند مبلغی اضافی را برای یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ بپردازند.

 

Land Rover Range Rover: لوکس‌ترین خودرو برای آفرود

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

Land Rover Range Rover؛ این خودرو مثل یک هتل پنج ستاره است. Range Range یکی از وسایل نقلیه لوکس و امروزی است که در بازار به فروش می‌رسد. پرچمدار لندرور یک فضای داخلی با کلاس بالا را دارد.  همچنین می‌تواند شما را از مکان‌هایی عبور دهد که هیچ وسیله نقلیه لوکس دیگری نتواند به آن برسد. در حالی که رقبایی همچون مرسدس بنز G کلاس، بنتلی بنتایگا و رولز رویس کالینان دارد اما باز هم یک سر و گردن از آنها بالاتر است.  بدنه Range Rover برای به حداکثر رساندن کارایی ماشین هنگام عبور از مکان‌های مختلف طراحی شده است. Range Rover حتی می‌تواند تا عمق ۳۵.۴ اینچ در آب فرو رود.کابین داخلی دارای روکش چرم و یک سیستم سرگرمی دو صفحه‌ای و یک شبکه Wi-Fi داخلی است که می‌تواند تا هشت دستگاه را پشتیبانی کند.

رام ۱۵۰۰ Rebel: بهترین وانت برای آفرود

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

رام ۱۵۰۰ برای کسانی ساخته شده که اصولاً لیدر یک آفرود هیجان انگیز هستند و برای وسایل تیم به فضای اضافه نیاز دارند. البته بسیاری از اینگونه خودروها برای اینکه مناسب آفرود باشند به ارتقاء نیاز دارند که دقیقاً همان کاری است که رام با Rebel خود انجام داده است. نسخه اصلی این خودرو در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و اخیراً مدل به روز رسانی شده آن به نام رام ۱۵۰۰ به بازار آمده است. از مشخصات اصلی آن که باعث شده در این لیست جا بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لاستیک‌های ۳۳ اینچی
  • قفل دیفرانسیل الکترونیکی
  • پیشرانه V6 3.6 لیتری همراه با سیستم هیبرید
  • سیستم سرگرمی Uconnect با پشتیبانی از  Apple CarPlay و Android Auto

 

Toyota 4Runner: قابل اطمینان‌ترین وسیله نقلیه برای آفرود

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

برای افرادی که در زندگی خود به خودرویی قابل اعتماد آفرود نیاز دارند Toyota 4Runner یک انتخاب مناسب است. طراحی بدنه بزرگ روی فریم و سیستم سنتی چهارچرخ محرک ممکن است فضای کمتری را برای بچه‌ها و مواد غذایی در ماشین بگذارد اما آن را به خودرویی قابل اطمینان تبدیل می‌کند.

کمک درایورها و حالت های رانندگی تدارک دیده شده برای این خودرو حرکت را در تپه، سرازیری و مواردی از این دست به راحتی ممکن می‌کند.

در حالی که ۴Runner از طراحی سنتی برخوردارست اما برخی ویژگی‌های مدرن مانند صفحه نمایش لمسی ۶.۱ اینچی و یک سیستم صوتی JBL را داراست.

Nissan Armada: بهترین خودروی خانوادگی برای آفرود

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

نیسان آرمادا بهترین وسیله نقلیه آفرود خانوادگی است، به شما امکان می‌دهد تا کل خانواده را برای یک ماجراجویی همراه خود کنید. این نسل از آرمادا در ایالات متحده به عنوان مدل ۲۰۱۷ راه اندازی شد، اما خیلی بیشتر از آخرین نسخه نیسان پاترول در مدل‌های دیگر به فروش رسید. علاوه بر سه ردیف صندلی برای حمل نفرات بیشتر از دیگر خودروها، نیسان مدعی شده است که می‌توان قایق شخصی خود را نیز با این خودرو حمل کرد.

Armada همچنین با سیستم لمسی ۸.۰ اینچی و سیستم صوتی Bose با ۱۳ اسپیکر در دسترس است، همچنین مانیتورهای ۸ اینچی در صندلی‌های عقب، USB  HDMI و پورت VTR و هدفون‌های بی‌سیم دارد.

 

بهترین خودروهای آفرود در ایران

آفرود چیست و بهترین خودروها برای آفرود کدامند؟

اگر اهل سفرهای دسته جمعی بوده و به دنبال گزینه‌های مناسبی برای این امر هستید پیشنهاد می‌شود که شورولت سیلورادو تریل باس، جی ام سی سیرا هوی دیوتی AT4، مرسدس بنز G550 و تویوتا لندکروزر، تویوتا فور رانر و پاژن مدل‌های مناسبی برای این کار هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

‫۱۱ نظرها

  1. ممنون از مقاله خوب آفرود چیست .. لطفا نکاتی رو که باید قبل و حین افروید بدونیم رو بگین…

  2. چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

    لوازم آفرود

  3. سلام. عالی بود درخصوص خودروهای شاسی بلند و بهترینهای شاسی هم بی زحمت مقاله ای تهیه شود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن