خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

چه شرکتی سازنده گوشی با لنز ۱۹۲ مگاپیکسلی خواهد بود؟

لنز ۱۹۲ مگاپیکسلی متعلق به چه برند گوشی خواهد بود؟

جنگ بر سر ارتقاء مگاپیکسل همچنان ادامه دارد و شرکت‌ها سعی دارند با افزایش رزولوشن از بقیه رقبای خود پیشه گیرند. گرچه برخی معتقداند که این افزایش تنها بازی عدد و ارقام بوده و تأثیر چشمگیری بر قابلیت‌های عکسبرداری با موبایل نخواهد داشت؛ اما حقیقاً این افزایش بی‌تأثیر نخواهد بود؛ چرا که اگر شرکت‌های سازنده بر این امر واقف بودند؛ این همه هزینه و زمان صرف ساخت و ارتقاء لنز‌های خود نمی‌کردند که هم بر قیمت گوشی و هم بر کیفیت تأثیرگذار خواهد بود.

موارد مختلفی وجود دارد که افزایش مگاپیکسل در آن تأثیرگذارست. ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. حال گزارشات خبری از وجود یک گوشی با لنز ۱۹۲ مگاپیکسلی در آینده خبر می‌دهند.

گوشی با لنز 192 مگاپیکسلی

گوشی با لنز 192مگاپیکسلی

یکی از شرکت‌های سازنده بر روی دستگاهی با سنسور تصویر ۱۹۲ مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G (SM7250) کار می‌کند. گفته می‌شود که سامسونگ هم بر روی یک سنسور بزرگ ۱۵۰ مگاپیکسلی کار می‌کند و شیائومی اولین کاندیدای استفاده از این نوع لنز در گوشی‌های خود خواهد بود. این احتمال وجود دارد که این شرکت در اواخر امسال از این گوشی رونمایی کند.

شیائومی همواره در استفاده از این نوع لنز‌ها جزء اولین‌ها بوده و همان طور که می‌دانید قبلاً نیز جز اولین سازندگانی بود که از سنسور تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرد. با این حال استفاده از سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی احتمالاً در گوشی‌های اپو و یوو  هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این گوشی‌ها احتمالاً سال ۲۰۲۱ به بازار خواهند آمد.

 

با وجود تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G، مشخص است که این می‌تواند یک گوشی میان‌رده ممتاز باشد.

 

با وجود تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G، نشان می‌دهد که این مدل می‌تواند یک دستگاه میان‌رده ممتاز باشد و دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی در گوشی های می نوت و رنو و ویوو زد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مدلی از گوشی موتورولا اج هم با تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ در راه‌ است که احتمال وجود آن در این گوشی هم هست؛ اما مدل Edge + از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که نسخه معمولی آن از این لنز استفاده کند. ISP این تراشه همخ به اندازه کافی قدرتمند بوده و برای پشتیبانی کامل از این سنسور نیاز به تراشه دیگری نخواهد داشت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

 

در مورد جزئیات پیرامون این گوشی با لنز ۱۹۲ مگاپیکسلی و در کل این سنسور هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده؛ اما احتمالاً همانند سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی که قبلاً خبرهای مربوط به آن منتشر شد از تکنولوژی nonapixel (ادغام ۹ پیکسل در ۱) استفاده خواهد کرد. این سنسور عکس‌های ۲۱ مگاپیکسلی تولید می‌کند. د

ر هر حال هنوز مشخص نیست که سامسونگ سازنده قطعی این نوع سنسور باشند به دین جهت که احتمال ساخت این سنسور تصویر توسط شرکت‌های سونی و آنی ویژن نیز هست. نظر شما چیست؟ آیا تجربه استفاده از لنزهای با رزولوشن بالا را داشته‌اید؟ آیا در عمل تفاوتی ایجاد کرده‌اند؟ نظرات و تجربه خود پیرامون این نوع لنزها را با ۱۹ کالامگ در میان گذارید.

منبع: gsm

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. ببخشید انقد واضح می گم
    داداش سامسونگ اول ۱۰۸ مگ رو زد نه شیائومی
    من موندم چرا تا شرکت هایی مثل سامسونگ هس چرا میرید این چینی رو می خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن