خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگنقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

مقایسه galaxy note 20 با samsung note 20 ultra

در ادامه قصد داریم به مقایسه galaxy note 20 با samsung note 20 ultra دو نسخه‌ی جذاب از این سری پرطرفدار گوشی سامسونگ بپردازیم. با ما در ۱۹ کالا همراه باشید.

 ویدیو مقایسه galaxy note 20 با samsung note 20 ultra

 

بعد از معرفی سری note20 حتماً در مورد تفاوت نسخه‌های معرفی شده سوالات زیادی ذهن کاربران را مشغول خواهد کرد، اما قبل از پاسخ به این سوال و پیش از شروع دوست داریم نظرات شما عزیزان را پیرامون خرید گوشی سامسونگ بدانیم، پس با گذاشتن کامنت و بیان تجربه خود، به دوستانتان در ۱۹کالا کمک کنید.

آنچه خواهید خواند:

  • مقایسه این دو سری محبوب از نظر طراحی
  • عملکرد اس-پن در این مدل‌ها
  • تفاوت صفحه‌نمایش به کار رفته
  • ظرفیت باتری
  • بررسی پردازنده‌ی اگزینوس ۹۹۰ در قلب این ۲ مدل
  • تفاوت لنز دوربین galaxy note 20 و galaxy note 20 ultra
  • نتیجه‌گیری

مقایسه galaxy note 20 با samsung note 20 ultra از نظر طراحی

در مقایسه نوت ۲۰ با نوت ۲۰ اولترا زبان طراحی تقریباً در این دو نسخه‌ یکیست، اما موادی که در ساختنشان بکار رفته از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارد. اگر این ۲ در کنار هم قرار بگیرند در همان نگاه اول سری اولترا خاص‌تر به نظر می‌رسد، البته زیباتر بودن نسخه‌ی اولترا دور از انتظار نبود، زیرا وقتی پسوند «اولترا» با نام یک گوشی همراه باشد، باید منتظر ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردش نیز بود؛ اما تفاوت در کیفیت ساخت دقیقاً به چه معناست؟


 نسخه ultra بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و سامسونگ به معنای واقعی در کیفیت ساخت سنگ تمام گذاشته است؛ پنل‌های شیشه‌ای samsung note 20 ultra از هر دو طرف با جدیدترین نسخه‌ی گوریلاگلس یعنی گوریلاگلس “Victus” محافظت می‌شود و گفتنیست که بدنه نیز از فولاد ضد زنگ یا استیل ساخته شده است، پس انتظار یک گوشی بسیار مقاوم را داشته باشید و اگر با قیمت نجومیgalaxy note 20 اولترا روبه‌رو شدید اصلاٌ تعجب نکنید! از طرفی، گوریلاگلس ۵ فقط در پنل جلویی galaxy note 20 دیده می‌شود و پنل پشت از پلاستیک مقام ساخته شده است.

 

در ویدئو که ۱۹کالا به عنوان مرجع موبایل تهیه کرده، تصاویر زیبایی از این دو به نمایش گذاشته شده است. از آنجایی که سری note سامسونگ به داشتن اس-پن معرف است، به نظر شما از این نظر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

شاید برایتان جالب باشد: ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ

  مقایسه galaxy note 20 با samsung note 20 ultra از نطر نمایشگر

تفاوت اس-پن در این ۲ نسخه

مدت زمان تأخیر در اس-پن اهمیت زیادی دارد و هرچه این عدد کوچکتر باشه، قلم سریع و روان‌تر است. سامسونگ با ساخت نسخه ultra ادعا کرده که تأخیر را به کمترین میزان ممکن یعنی ۹ میلی‌ثانیه رسانده است این در حالیست که عدد تأخیر در note20 مقدار ۲۶ ثانیه است. در نتیجه اس-پن نسخه ultra سریع‎تر است و حتی حس نوشتن بر روی کاغذ را به کاربر منتقل می‌کند. شایان ذکر است با وجود این تفاوت‌ها، اس-پن نسبت به نسل قبلی یعنی گلکسی نوت ۱۰ ارتقاء زیادی پیدا کرده است.

نمایشگرGalaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra

Galaxy Note 20Galaxy Note 20 Ultra
سوپرآمولد پلاسآمولد داینامیک ۲x
۶.۷ اینچی۶.۹ اینچی

همانطور که گفتیم نسخه‌ی اولترا بزرگ‌تر است و نمایشگر ۶.۹ اینچی دارد و از جنس آمولد داینامیک ۲x ساخته شده؛ قابلیت جالب این صفحه‌نمایش اینست که کیفیت تصویر با توجه به نرخ نوسازی قابل تغییر است. به این صورت که با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از QHD و در نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از Full HD پشتیبانی می‌کند. در ویدئو مقایسه نوت ۲۰ ونسخه‌ی اولترا می‌توانید نمایشگر این ۲ را مشاهده کنید.

از طرفی نمایشگر سوپرآمولد پلاس در نوت بیست ، ۶.۷ اینچیست و تنها کیفیت Full HD را با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ارائه می‌دهد. باید اعتراف کرد از نظر کیفیت صفحه‌نمایش می‌توان به هر دو نمره ۲۰ را داد، زیرا نمایش رنگ و تصویر فوق‌العادست و روشنایی خیره‌کننده‌ی تصویر جایی برای انتقاد نمی‌گذارد. به نظر شما سامسونگ چه ظرفیت باتری را برای این دو گوشی در نظر گرفته است؟

  مقایسه galaxy note 20 با samsung note 20 ultra از نظر قدرت

مقایسه نوت ۲۰ با نوت ۲۰ اولترا از نظر باتری

Galaxy Note 20Galaxy Note 20 Ultra
۴۳۰۰ میلی‌آمپری۴۵۰۰ میلی‌آمپری
فست شارژ ۲۵ واتیفست شارژ ۲۵ واتی

باتری قسمتی است که می‌توان در مورد آن از سامسونگ انتقاد کرد، باتری نسخه‌ی اولترا ۴۵۰۰ و باتری سری ۲۰، ۴۳۰۰ میلی‌آمپری است و هر دو قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی را دارند که به نظر می‌رسد در این زمینه سامسونگ از بازار عقب مانده است، زیرا وقتی فست شارژ ۱۲۰ و ۱۰۰ واتی بحث داغ در بازار موبایل است، ۲۵ وات عددی بسیار ناچیزست ! با این حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای در زمینه انجام دهیم، احتمالاً به خاطر نوع نمایشگر، باتری سری ۲۰ طول عمر بیشتری داشته باشد.   

تفاوت پردازنده در این دو نسخه 

جدیدترین پردازنده‌ی Samsung یعنی اگزینوس ۹۹۰، قلب تپنده‌ی این دو مدل است و از این نظر سامسونگ از سخت‌افزار مشابه در جدیدترین پرچمداران خود استفاده کرده است. این چیپست با ۸ گیگابایت رم جفت شده و امتیاز قابل‌توجه ۵۱۲,۶۷۵ را در بنچمارک آنتوتو کسب کرده است. قابل ذکر است که این ۲ مدل با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در بازارهای آمریکا هم ارائه می‌شوند و پردازنده‌ی اگزینوس مختص بازارهای جهانیست. در ادامه به مقایسه دوربین این دو مدل می‌پردازیم…

تفاوت لنزهای استفاده شده در دوربین

Galaxy Note 20Galaxy Note 20 Ultra
لنز واید ۱۲ مگاپیکسلیلنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی
لنز تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلیلنز تله‌فوتو(پریسکوپ) ۱۲ مگاپیکسلی
لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلیلنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی

هر دو دوربین سه‌گانه دارند و لنز واید در سری ۲۰ , ۱۲ مگاپیکسل و در نوت بیست اولترا ۱۰۸ مگاپیکسل است و یکی از دلایلی که باید برای این نسخه چند صد دلار پول بیشتری پرداخت کنید همین است! لنز تله فوتو در نسخه‌ی اولترا ۱۲ مگاپیکسلی ولی از نوع پریسکوپ است و تا ۵۰ برابر بزرگنمایی ترکیبی را در اختیار شما می‌گذارد، در حالیکه که لنز تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی note20 تنها تا ۳ برابر بزرگنمایی نوری ترکیبی را ارائه می‌دهد! سنسور اولترا واید نیز برای هر دو ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و اگر به عکاسی با موبایل علاقه‌مند هستید، نسخه‌ی اولترا گزینه‌ی مناسب‌تری است.

  مقایسه galaxy note 20 با samsung note 20 ultra از نظر نرم افزار

و اما نتیجه

از آنجایی که هنوز قیمت جهانی مدل‌ها به درستی مشخص نشده است، اما دور از انتظار نیست که تفاوت قیمتی فاحشی بین این دو وجود داشته باشد! نوت اولترا از هر نظر بی‌رقیب و همه چیز تمام است! کیفیت ساخت عالیست، دوربین قطعاً برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل مناسب است و احتمالاً پردازنده و باتری نیز به ‌خوبی می‌توانند تمام این امکانات را مدیریت کنند. note20 هم از نظر کیفیت ساخت و دوربین بعد از نسخه‌ی اولترا قرار دارد، ولی شکی نیست که این مدل یکی دیگر از پرچمداران موفق سامسونگ خواهد بود و فروش خوبی را برای این شرکت رقم می‌زند.


از اینکه تا انتها با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم، امیدواریم از تماشای ویدیو مقایسه این ۲ گوشی محبوب لذت برده باشید. برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ می‌توانید از ۱۹کالا کمک بگیرید. نظرات شما قطعاً کمک کننده خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن