خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآوی

هواوی از دو گوشی مقرون به صرفه Y5p و Y6p به همراه تبلت میت پد تی ۸ رونمایی کرد!

هواوی از جدیدترین محصول اقتصادی خود یعنی هواوی Y5p و Y6p به همراه تبلت میت پد تی ۸ (MatePad T8) در توییتر رونمایی کرد که در کشور رومانی عرضه شده است. لازم به ذکر است این ۳ گجت از نظر سخت‌افزاری دارای مشخصات فنی پایین بوده و جزء محصولات مقرون‌به‌صرفه و پایین‌رده به شمار می‌آیند که از این میان گوشی Y5p نه تنها نسبت به بقیه ارزان‌تر بوده، بلکه با رنگهای جذاب مشکی، آبی و سبز یک گزینه مناسب برای کاربران به شمار می‎آید. در ادامه به نقد و بررسی گوشی‌های Y5p و Y6p و تبلت میت پد تی ۸ می‌پردازیم. تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

هواوی از دو گوشی مقرون به صرفه Y5p و Y6p به همراه تبلت میت پد تی 8 رونمایی کرد

هواوی از دو گوشی مقرون به صرفه Y5p و Y6p به همراه تبلت میت پد تی ۸ رونمایی کرد

طراحی و جنس:

گوشی هوشمند هواوی Y5p به صفحه نمایش ال سی دیTFT  لمسی خازنی مجهز شده است. ابعاد این گوشی ۱۴۶.۵ × ۷۰.۹ × ۸.۴ میلی‌متر با وزن ۱۴۴ گرم و نمایشگر ۵.۴۵ اینچی نسبت به گوشی هواوی Y6p اندکی کوچکتر و سبک وزن‌تر است. ماژول دوربین مربعی‌شکل در سمت چپ پنل پشتی به صورت چندگانه به نظر می‌رسد اما فقط از دوربین تک لنز بهره گرفته است. از طرفی گوشی هواوی Y6p با صفحه نمایش ال سی دیIPS  ۶.۳ اینچی و طراحی ناچ-قطره‌ای حدود ۸۱.۳% از پنل جلویی را پوشش داده و نسبت به مدل Y5p از طراحی مدرن‌تر و زیباتری برخوردار است.

سنسور خازنی اثر انگشت این گوشی به پنل پشتی انتقال یافته و برای کاربرانی که طرفدار گوشی‌های هوشمند با رنگ‌های مشکی، سبز و بنفش هستند گزینه وسوسه ‌کننده‌ای به شمار می‌آید. هواوی Y6p با ابعاد ۱۵۹.۱ × ۷۴.۱ × ۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۵ گرم از پنل جلویی گلس و از پلاستیک برای پنل پشتی بهره گرفته، که هر دو در فریم پلاستیکی احاطه شده اند. در آخر به تبلت میت پد تی ۸ می‌پردازیم؛ از نکات مثبت و جذاب این تبلت می‌توان به قیمت ارزان نسبت به تبلت‌های موجود در بازار اشاره کرد که از پنل ال سی دی ۸ اینچی بهره گرفته، اما درمورد دوربین این تبلت نباید خیلی روی آن حساب کرد.

آیا گوشی‌های Y5p و Y6p و تبلت میت پد تی ۸ نسبت به ارزان بودنشان، ارزش هزینه کردن دارند؟ در ادامه به بررسی کامل جزئیات آنها می‌پردازیم.

 

صفحه نمایش:

نمایشگر هواوی وای ۵ پی از رزولوشن ۷۲۰x۱۴۴۰  پیکسل با تراکم پیکسلی ۲۹۵ پیکسل دراینچ برخوردار است، در حالی که رزولوشن گوشی هوشمند هواوی واوی ۶ پی ۷۲۰×۱۶۰۰ به تراکم پیکسلی ۲۷۸ پیکسل در اینچ رسیده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

نسبت صفحه به بدنه هواوی Y5p با ۱۸:۹ حدود ۷۳.۸% از پنل جلویی را پوشش داده ولی متاسفانه نسبت به مدل ارتقاء یافته خود یعنی Y6p از طراحی بدون حاشیه بهره‌مند نشده که حس کلاسیک را به کاربر منتقل می‌کند. از طرفی تبلت MatePad T8 تصاویر را با رزولوشن۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. در ادامه به سخت‌افزار، نرم‌افزار، دوربین‌ها وباتری این ۳ گجت اشاره خواهیم کرد.

 

تبلت میت پد تی 8

تبلت میت پد تی

 

سخت‌افزار/نرم‌افزار:

از نکات مشترک دو گوشی هواوی Y5p و Y6p باید به سخت‌افزار و پردازنده گرافیکی آنها اشاره کرد؛ هردوی آنها با تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو MT6762R پی ۲۲ پردازش می‌شوند که با لیتیوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده اند. پردازنده این دو گوشی هوشمند شامل ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی است.

این دو گوشی هوشمند هر دو به پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320 مجهز شده که با سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10.1 اجرا می‌شوند، اما قابلیت پشتیبانی از گوگل‌پلی را ندارند. بعلاوه رم هواوی Y5p به ۲ گیگابایت محدود شده و حافظه داخلی آن فقط ۳۲ گیگابایت است، در حالی که رم هواوی Y6p به ۳ گیگابایت و حافظه داخلی آن به ۶۴ گیگابایت ارتقاء یافته و همچنین به کارت حافظه‌ی مالتی‌مدیای داخلی (eMMC 5.1) نیز مجهز شده است؛ این نوع کارت حافظه‌ نه تنها سبک و کوچک است، بلکه در گوشی‌های ارزان قیمت نیز استفاده می‌شود.

این دو گوشی هوشمند به دلیل وجود شیار MicroSD در اسلات اختصاصی می‌توانند حافظه گوشی را افزایش دهند. از طرفی تبلت میت پد تی ۸ با چیپست هشت هسته‌ای MTK8768 پردازش می‌شود که با سیستم عامل Android 10 و رابط کاربری EMUI 10.0.1 اجرا می‌شود. رم این تبلت ۲ گیگابایت و از حافظه داخلی ۱۶/۳۲ گیگابایت بهره‌مند شده که با نصب MicroSD قابلیت افزایش حافظه نیز وجود دارد. جالب‌ترین قسمت گوشی مربوط به دوربین بوده که برای کاربران بسیار حائز اهمیت است، با ما همراه شوید تا با جزئیات دوربین سلفی و پشتی آنها آشنا شوید.

 

huawei y5p

huawei y5p

دوربین پشتی و سلفی:

گوشی هواوی وای ۵ پی در پنل پشتی خود میزبان ماژول مربعی شکل است که دربردارنده سنسور ۸ مگاپیکسلی واید با قابلیت AF (فوکوس خودکار) و فلش LED است. این گوشی همانند Y6p نه تنها قابلیت HDR دارد، بلکه با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه باعث تولید ویدئوهای FULL HD می‌شود؛ بعلاوه دوربین سلفی آن به سنسور ۵ مگاپیکسل مجهز شده است.

از طرفی هواوی وای ۶ پی در پنل پشتی خود میزبان ماژول سه‌گانه بیضی‌شکل است که دربردارنده لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF (فوکوس خودکار در شرایط نور ایده‌ال) است. علاوه بر این، سنسور اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز در زیر لنز اصلی قرار گرفته اند؛ از طرفی دوربین سلفی در ماژول ناچ-قطره‌ای در بالای نمایشگر تعبیه شده که میزبان سنسور ۸ مگاپیکسلی واید با قابلیت HDR است.

لازم به ذکر است دوربین‌های سلفی Y5p و Y6p همانند دوربین اصلی از تولید ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. تبلت MatePad T8 فقط به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی مجهز شده، که متاسفانه نسبت به بقیه تبلت‌های موجود در بازار در قسمت عکسبرداری و فیلمبرداری حرفی برای گفتن ندارد.

دوربین y6p

دوربین y6p

باتری:

گوشی هوشمند Huawei Y5p از ظرفیت باتری ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که به شارژ ۱۰ واتی مجهز شده، در مقابل گوشی Huawei Y6p دارای ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. نکته قابل توجه این است که تبلت میت پد ۸ تی از ظرفیت باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که نسبت به دو گوشی دیگر مدت زمان بیشتری شارژ را نگه می‌دارد.

منبع: gsmarena

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن