خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآوی

هواوی اینجوی زد؛ یک گوشی ارزان‌قیمت دیگر در قلمرو ۵G

هواوی اینجوی زد یکی از گوشی‌های میان‌رده ارزان قیمت و مقرون به صرفه در بین گوشی‌های ۵G موجود در بازار است که به ماژول سه‌گانه دوربین با لنز ۴۸ مگاپیکسل و قابلیت شارژ سریع ۲۲.۵ واتی مجهز شده است. براساس گزارشات منتشر شده، این گوشی موبایل ۲۳۸ دلاری در تاریخ ۲۵ می ۲۰۲۰ با رنگ‌های جذاب مشکی، آبی و سفید یخی به بازار عرضه می‌شود. با ما همراه باشید تا با مشخصات  Huawei Enjoy Z آشنا شوید.

طراحی و جنس بدنه هواوی اینجوی زد

در طراحی گوشی هوشمند هواوی Enjoy Z از نمایشگر تمام صفحه با طراحی پانچ قطره‌ای استفاده شده که جذابیت دو چندانی را به این مدل گوشی داده است. هواوی Enjoy Z در ابعاد ۱۵۹.۸ × ۷۶.۱ × ۸.۱ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن همراه با باتری به ۱۷۶ گرم رسیده است، همچنین سنسور ‌اثر‌انگشت آن به کنار گوشی منتقل شده است. لازم به ذکر است، ماژول مستطیلی شکل دوربین سه‌گانه در گوشه بالا سمت چپ گوشی تعبیه شده که میزبان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. برای اطلاع از نوآوری ایجاد شده در دوربین این سری مدل هواوی ما را همراهی کنید.

هواوی اینجوی زد
هواوی اینجوی زد

صفحه نمایش هواوی اینجوی زد

این گوشی هوشمند در پنل جلو از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی بهره گرفته و با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۲۰:۹ پنل جلویی را حدود ۸۳.۹% پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است نمایشگر آن هم از نوع ال سی دی IPS با تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در اینچ بوده و تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (فول اچ دی پلاس) با نرخ رفرش ریت ۹۰ هرتز به نمایش می‌گذارد. در ادامه به تشریح سخت‌افزار قدرتمند این گوشی می‌پردازیم.

 

سخت‌افزار/ نرم‌افزار Huawei Enjoy Z 5G

از نقاط قوت و قلب تپنده گوشی Huawei Enjoy Z می‌توان به تراشه هشت هسته‌ای، دایمنسیتی۸۰۰ مدیاتک اشاره کرد که با لیتیوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده است. پردازنده این گوشی هوشمند شامل ۴ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی است. بعلاوه این گوشی به پردازنده گرافیکی Mali-G57 مجهز شده که با سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10.1 اجرا می‌شود، اما می‌بایست خاطر نشان کرد که متأسفانه قابلیت پشتیبانی از گوگل‌پلی را ندارد.

این گوشی با رم و حافظه در سه نسخه ۶GB+64GB, 6GB+128GB و ۸GB+128GB عرضه خواهد شد و به لطف پشتیبانی از مموری نانو (NM) در اسلات سیمکارت می‌توان حافظه  را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد و اما جالب‌ترین قسمت یک گوشی هوشمند برای کاربران دوربین آن است که در ادامه به این قابلیت جذاب خواهیم پرداخت.

هواوی اینجوی زد
هواوی اینجوی زد

دوربین جلویی و سلفی Huawei Enjoy Z

این گوشی همانند هواوی وای ۷ پی در پنل پشتی خود میزبان ماژول سه‌گانه مستطیلی ‌شکل است که در بردارنده لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF (فوکوس خودکار در شرایط نور ایده‌ال) بوده؛ البته وجود دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با این قیمت کم، نکته مهمی به شمار می‌رود. علاوه بر این، سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسل اولتراواید و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز در زیر لنز اصلی قرار گرفته‌اند.

این گوشی نه تنها قابلیت HDR دارد بلکه با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه  ویدئوهای FULL HD+) 4K) را تولید می‌کند. در قسمت بالا وسط پنل جلویی، ماژول دوربین سلفی به صورت پانچ قطره‌ای قرار دارد که میزبان دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت HDR است. لازم به ذکر است دوربین سلفی همانند دوربین اصلی از تولید ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

باتری هواوی اینجوی زد

گوشی هوشمند هواوی اینجوی زد از ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برخوردار بوده که برخلاف گوشی HUAWEI Y7p به شارژ سریع ۲۲.۵ واتی نیز مجهز شده است. مثل همیشه برای اجرا شدن این گوشی، سیستم عامل اندروید ۱۰ با ورژن AOSP و رابط کاربری EMUI 10.1 نیاز است.

از نظر قیمت گوشی، این مدل را هم می‌توان از جمله گوشی‌های ایده‌ال با قابلیت پشتیبانی از ۵G در نظر گرفت. نکته قابل توجه این است که قیمت هواوی اینجوی زد بر اساس رم این گوشی متغیر است که در پایین به آن اشاره می‌کنیم:

  • رم ۶GB+64GB: قیمت ۲۳۸ دلار
  • رم ۶GB+128GB: قیمت ۳۷۹ دلار
  • رم: ۸GB+128GB: قیمت ۴۳۹ دلار

از میان گوشی هواوی کدام سری از مدل‌های این گوشی را استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن