خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

نحوه باز کردن قفل گوشی موبایل از طریق WiFi با قفل هوشمند اندروید

در این مقاله سعی داریم نحوه باز کردن قفل گوشی موبایل از طریق WiFi را بررسی کنیم:

از آنجا که ما اطلاعات شخصی زیادی را در گوشی موبایل نگهداری می‌کنیم، فکر اینکه کسی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند و یا در بدترین حالت گوشی‌یمان گم شود ترسناک به نظر می‌رسد.خوشبختانه، مدل‌های جدید گوشی‌ اندروید جدید صرف‌نظر از قیمت گوشی چندین گزینه‌ امنیتی دارند. ولی تصور کنید هیچ خطری گوشی و اطلاعات شما را تهدید نمی‌کند، در خانه هستید و نمی‌خواهید هردفعه برای استفاده ازموبایلتان رمز آن را بزنید.

نحوه باز کردن قفل گوشی موبایل از طریق WiFi

قفل هوشمند اندروید این امکان را به شما می‌دهد که تحت شرایط خاص و در حالتی که امنیت گوشی اندروید شما تأمین است، با اتصال به وای‌فای خانه و بدون نیاز به باز کردن قفل از گوشی‌تان استفاده کنید.

قفل هوشمند اندروید چیست؟

قفل هوشمند اندروید برای اولین بار در دستگاه‌هایی که از اندروید ۵.۰ Lollipop بهره می‌بردند، مثل برند سامسونگ، استفاده شد. ویژگی‌های این قفل هوشمند به شما اجازه می‌دهد تحت شرایط خاصی امنیت صفحه قفل خود را غیرفعال کنید. برای فعال کردن و پیکربندی این قابلیت به :

Settings > Security > Smart Lock بروید (البته ممکن است در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت باشد)، سپس PIN خود را وارد کرده و گزینه قفل هوشمند (Smart Lock) را انتخاب کنید.

چندین روش برای نحوه باز کردن قفل گوشی موبایل از طریق WiFi وجود دارد، در زیر نحوه کار با آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

On-body detection (تشخیص بدن)

با انتخاب این گزینه پس از اینکه یکبار قفل گوشی موبایل را باز کنید، گوشی اندرویدی شما تا زمانی که حرکتی را تشخیص ندهد مثلاً آن را در دست بگیرید یا حمل کنید باز می‌ماند. وقتی دوباره آن را زمین بگذارید بصورت اتوماتیک قفل می‌شود. در این حالت یک سری مسائل امنیتی وجود دارد. مکانیزم قفل همیشه بلافاصله پس از پایین آمدن دستگاه فعال نمی‌شود. به علاوه اگر در ماشین، قطار یا اتوبوس باشید ممکن است بیشتر طول بکشد.

Trusted Places (مکان‌های قابل اعتماد)

می‌توانید مکانی مانند خانه خود را از روی نقشه انتخاب کرده و به عنوان محل مورد اعتماد خود مشخص کنید تا گوشی اندروید همواره در خانه بدون قفل باشد. وقتی این گزینه را فعال کنید، گوشی اندروید با استفاده از GPS لوکیشن را تشخیص داده و زمانی که سیگنال‌ها نشان دهند شما در محل مورد نظر هستید قفلش باز می‌شود. سه حالت برای Trusted Places (مکان‌های قابل اعتماد) وجود دارد:

High Accuracy (دقت بالا): با استفاده از GPS که صرف نظر🛒 قیمت گوشی در اکثر مدل‌ها یافت می‌شود، وای‌فای و دیتای گوشی مکان دقیق شما را مشخص می‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

Battery Saving (صرفه جویی در باتری): مکان‌های قابل اعتماد از ابزارهای ردیابی موقعیت مکانی با انرژی کمتری استفاده خواهند کرد.

Device Only (فقط دستگاه): برای به روز رسانی لوکیشن فقط از GPS استفاده می‌کند. از محدودیت‌های این حالت می‌توان به عدم تشخیص دقیق موقعیت مکانی در آپارتمان‌ها به دلیل مجاورت اشاره کرد، ممکن است خارج از خانه هم قفل گوشی اندروید باز بماند.

Trusted devices (دستگاه‌های مورد اعتماد):

با این گزینه زمانی که گوشی موبایل به دستگاه‌های مشخص شده شما (مانند دستبند یا ساعت هوشمند، هدفون بلوتوث و غیره) با اتصال بلوتوث متصل باشد، قفل نمی‌شود. دستگاه‎‌های قابل اعتماد برای بررسی وضعیت قفل هوشمند از اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند. اگر به هر دلیلی اتصال بلوتوث بین دستگاه‌های شما قطع شود، قفل هوشمند اندروید غیرفعال می‌شود و دستگاه شما قفل می‌شود.

Voice match (همخوانی صدا):

این قابلیت نیز کمک می‌کند تا به جای رمز عبور، با صدای کاربر گوشی باز شود.

چگونه قفل گوشی موبایل خود را هنگام اتصال به وای‌فای باز کنید؟

یکی از ویژگی‌های جذاب قفل هوشمند اندروید این است که زمانی که به یک شبکه وای‌فای خاص وصل می‌شوید، قفل گوشی موبایل باز می‌شود. می‌توانید با استفاده از برنامه Automate تنظیمات را انجام دهید. در ادامه به نحوه بازگشایی قفل گوشی هنگام اتصال به وای‌فای را توضیح می‌دهیم.

برنامه Automate را دانلود کنید، آن را باز کنید و به مجوزها دسترسی دهید. از قسمت Options گزینه‌ی More Flows را انتخاب کنید، سپس disable screen lock on home wifi را جست و جو کنید. گزینه Download را انتخاب کنید، سپس به صفحه اصلی برنامه برگردید.

سپس، از لیست گزینه Disable screen lock on home wifi را انتخاب کنید، روی آیکون خودکار آبی رنگ پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید، روی آیکون دایره‌ای در بالای آن ضربه بزنید تا صفحه ویرایش Automate flow باز شود. روی سومین کادر از سمت چپ، When Wi-Fi connected، ضربه بزنید. SSID شبکه را وارد کرده و گزینه Pick Network را انتخاب کنید، سپس شبکه وای‌فای را از لیست انتخاب کنید.

حالا می‌توانید Automate flow را شروع کنید تا وقتی که به شبکه وای‌فای وصل هستید، قفل گوشی شما باز بماند. اگر تمایل داشتید شبکه وای‌فای دیگری را نیز اضافه کنید می‌توانید روی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Duplicate را انتخاب کنید. سپس در duplicated flow قسمت SSID شبکه وای‌فای قبلی را خاموش کنید.

در این مقاله نحوه باز کردن قفل گوشی موبایل از طریق WiFi را بررسی کردیم. نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: makeuseof.com

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن