خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلمقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگمقایسه گوشی های شیائومی

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ لایت،شیائومی می نوت ۱۰ و وان‌پلاس ۷T؛ سه پرچمدار مقرون به صرفه!

 سامسونگ به تازگی از Galaxy Note 10 Lite در کنار گلکسی اس ۱۰ لایت رونمایی کرده و برای اولین بار، سری Galaxy Note شامل نسخه Lite شده است. یک تلفن هوشمند که ویژگی‌های اصلی سری Note را با قیمت نهایی مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. بارزترین مشخصه این گوشی وجود S Pen است اما آیا صرف نظر از این ویژگی، مشخصات دیگر آن به اندازه کافی برای پولی که پرداخت می‌شود مناسب است؟ بیایید با مقایسه گوشی  آن با سایر دستگاه‌های رده بالا با یک قیمت گوشی مشابه یعنی شیائومی می نوت ۱۰ و وان‌پلاس ۷T، جواب این سوال را پیدا کنیم.

مشخصات کلی سه پرچمدار مقرون به صرفه!

مدل‌ها و مشخصاتGalaxy Note 10 LiteXiaomi Mi Note 10OnePlus 7T
نمایشگر۶.۷ اینچی و سوپر اولد۶.۴۷ اینچی سوپر آمولد۶.۵۵ اینچی Fluid AMOLED
نرم افزارAndroid 9 Pie, EMUIAndroid 9 Pie, MIUIAndroid 10, Oxygen OS
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری۵۲۶۰ میلی‌آمپری و شارژ ۳۰ واتی۳۸۰۰ میلی‌آمپری و شارژ ۳۰ واتی
چیپستExynos 9810Snapdragon 730GSnapdragon 855+
دوربین Triple 12 + 12 + 12Penta 108 + 5 + 12 + 20 MPTriple 48 + 12 + 16 MP

طراحی:

مقایسه گلکسی نوت 10 لایت،شیائومی می نوت 10 و وان‌پلاس 7T؛ سه پرچمدار مقرون به صرفه!

اگر به یک دیزاین به روز و شیک نیاز دارید، باید به سراغ سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite بروید. این گوشی در بین این سه مدل تنها دستگاه دارای نمایشگر هول پانچ است، در حالی که Xiaomi Mi Note 10 و OnePlus 7T هر دو دارای یک شکاف قطره‌ای شکل هستند. اما نباید زیبایی Mi Note 10 را با صفحه خمیده شگفت‌انگیز آن دست کم گرفت. در هر حال، با این گوشی سامسونگ شما از یک طرح ممتاز شیشه ای + فلزی استفاده می‌کنید، اما هیچ یک از این دستگاه‌ها ضد آب نیستند.

نمایشگر:

بهترین گوشی‌های دنیا با نمایشگر 90 هرتز به بالا

سامسونگ معمولاً برای ساخت بهترین نمایشگر مشهور است، اما در Galaxy Note 10 Lite یکی از بهترین پنل‌های خود را انتخاب نکرده است. با داشتن نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و قابلیت HDR10 +، وان‌پلاس ۷T دارای پنل بهتری است و سامسونگ Galaxy Note 10 Lite مدال نقره را از آن خود می‌کند. اما صفحه نمایش سامسونگ Galaxy Note 10 Lite از موردی که هرگز در یک پرچمدار مقرون به صرفه نخواهید یافت پشتیبانی می‌کند: قلم S که برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای ضروری است.

در این بین از لحاظ نمایشگر Xiaomi Mi Note 10 مقاوم سوم در بخش صفحه نمایش را ازان خود می‌کند.

سخت افزار و نرم افزار:

وقتی صحبت عملکرد می‌شود، عملکرد واقعی یک پرچمدار را OnePlus 7T دارد. این گوشی به لطف یک تراشه Snapdragon 855+ و بهینه‌سازی نرم‌افزاری شگفت‌انگیز، یکی از سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند بازارست که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید. مقام دوم به سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌رسد که دارای تراشه Exynos 9810 و حداکثر ۸ گیگابایت رم، همچنین حافظه داخلی قابل ارتقاء است. مقاوم سوم در این مقایسه هم متعلق به Xiaomi Mi Note 10 است که از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰G بهره می‌برد .

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite و OnePlus 7T اندروید ۱۰ را اجرا می‌کنند، در حالی که Xiaomi Mi Note 10 مبتنی بر اندروید ۹ Pie است. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite نه تنها به دلیل S Pen بلکه به دلیل ارائه Samsung DeX در هنگام اتصال گوشی به یک مانیتور خارجی وسیله‌ای بهتر برای کاربران حرفه‌ای است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

دوربین:

نقد و بررسی Mi Note 10؛ بی‌نظیر در قیمت و امکانات!

شیائومی Mi Note 10 داری دوربین پنتا ۱۰۸ مگاپیکسلی است و دو گوشی دیگر در این بخش هیچ شانسی برای رقابت با این گوشی ندارند. شیائومی Mi Note 10 قادرست عکس‌هایی خیره کننده با سطح بالایی از جزئیات، مقدار کم نویز و دامنه دینامیکی بالایی ثبت کند.

درست پس از آن، گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ با تثبیت‌کننده نوری شگفت انگیز و دیافراگم کانونی روشن وجود دارد.

که از OIS، حداکثر ۵ برابر بزرگنمایی نوری و حتی یک ماکرو اختصاصی پشتیبانی می‌کند. با اختلاف جزئی OnePlus 7T در مقام سوم قرار می‌گیرد.

باتری:

شیائومی Mi Note 10 دارای یک باتری بزرگ ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی است، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در این بخش محسوب می‌شود و حتی با استفاده بسیار فشرده دوام باتری آن به دو روز می‌رسد. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در مقاوم دوم قرار دارد، در حالی که OnePlus 7T به دلیل داشتن واحد ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت جزو بهترین گوشی‌های پرچمدار در بخش باتری نیست.

قیمت:

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite قبل از پایان نیمه اول سال ۲۰۲۰ با قیمت پایه ۶۶۹ دلار به بازار خواهد آمد که همان قیمت Xiaomi Mi Note 10 است و با کمی شانس می‌توانید OnePlus 7T را با قیمت ۵۰۲ دلار پیدا کنید.

جمع‌بندی:

اگر S Pen را از مقایسه مستثنی کنیم، این گوشی در مقایسه با Xiaomi Mi Note 10 چیز بیشتری برای ارائه ندارد. فقط عملکرد کمی بهتر و چند مورد جزئی دیگر. بنابراین اگر به هیچ وجه به S Pen توجه ندارید ، اگر بهترین دوربین و باتری را می‌خواهید ، خرید شیائومی می نوت ۱۰ را انتخاب کنید، یا اگر ترجیح می‌دهید بهترین عملکرد و نمایشگر را داشته باشید ، به سراغ OnePlus 7T بروید. اما فراموش نکنید که سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite یک دوربین بهتر و عمر باتری طولانی‌تر از OnePlus 7T را ارائه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن