خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های ایفونمقایسه گوشی های شیائومیمقایسه گوشی های نوکیامقایسه گوشی های هواوی

مقایسه پرچم داران جنجالی آیفون و سامسونگ

آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس از جمله قدرتمند ترین و پیشرفته ترین مدل های گوشی آیفون تا به امروز در نظر گرفته می شوند. این مدل ها نیز همانند دو گوشی سامسونگ دو نسخه رده بالای بازار هستند. با توجه اینکه پرچم داران جنجالی سال ۲۰۱۸ به حساب آمده در ادامه بررسی می کنیم که اینها چه شباهت و تفاوت هایی با هم دارند.

طراحی:

در رابطه با وزن و اندازه آیفون ایکس اس و سامسونگ گلکسی اس ۹ می بایست گفت که هیچ شباهتی با هم ندارند و آیفون ایکس اس مکس از سامسونگ گلگسی اس ۹ پلاس بزرگتر است. XS کمی کوتاه تر (۵٫۶۵ تا ۵٫۸) و باریک تر (۲٫۷۹ نسبت به ۲٫۹ اینچ) از S9 بوده در حالی که XS Max کمی پهن تر (۳٫۰۵ نسبت به ۲٫۹ اینچ) از S9+ است.

پرچم داران آیفون در مقایسه با سامسونگ سنگین تر هستند. وزن iPhone XS برابر با ۱۷۷ گرم در حالی که وزن سامسونگ اس ۹ مقدار ۱۶۳ گرم است همان طور که می بینید تفاوت آنها در این مورد چشم گیر است. نسخه های بزرگتر نیز با هم فرق دارند. وزن سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس ۱۸۹ گرم اما وزن ایکس اس مکس ۲۰۸ گرم است. فریم پرچم داران سامسونگ آلومینیومی بوده و در پنل جلو و عقب آنها از Gorilla Glass 5 استفاده شده است. همچنین از گواهینامه IP68 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب به عمق ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه هم پشتیبانی می کند درحالی که ایکس اس مکس و ایکس اس از گواهینامه IP68 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب به عمق ۲ متر به مدت ۳۰ دقیقه پشتیبانی کرده و به جای استفاده از پوشش گوریلاگلس از شیشه ضد خش و روکش اوولفوبیک استفاده کرده اند. فریم آنها هم استیل است.

نمایشگر:

اپل این بار اندازه نمایشگرهای خود را افزایش داده به طوری که iPhone XS Max به یک پنل ۶٫۵ اینچی تجهیز شده در حالی که اندازه نمایشگر iPhone XS مشابه با آیفون ۱۰ است. نوع پنل استفاده شده در اینجا Super Retina OLED است. نمایشگر اس ۹ مقدار ۵٫۸ و اس ۹ پلاس اندازه ای برابر با ۶٫۲ اینچ دارد. رزولوشن اس ۹ و اس ۹ پلاس برابر با ۱۴۴۰ × ۲۹۶۰ پیکسل بوده در مقابل ایکس اس مکس ۱۲۴۲× ۲۶۸۸ پیکسل و XS رزولوشنی برابر با ۱۱۲۵ × ۲۴۳۶ پیکسل دارد. دو نسخه آیفون جدید تراکم پیکسلی ۴۵۸ppi را دارا هستند.

XS و آیفون ایکس اس مکس نسبت نسخه قبل خود یعنی آیفون ۱۰ برای بالا بردن کیفیت تصاویر به روز رسانی های جدیدی را دریافت کرده اند. صفحه نمایش های این دو نسبت آیفون ۱۰ دارای محدوده داینامیکی بالاتری از رنگ ها بوده و هر دو نسخه از Dolby Vision و HDR10-دو مشخصه (HDR) پشتیبانی می کنند. S9 و S9+ هم از HDR10 پشتیبانی کرده اما فاقد پشتیبانی از Dolby Vision هستند. مدل های جدید آیفون همانند نسخه قبلی دارای بریدگی صفحه نمایش بوده درحالی که پرچم داران سامسونگ فاقد این خصیصه بوده و حاشیه باریکی در لبه بالا و پایین دارند.

دوربین:

iPhone XS و XS Max به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی ( یک لنز زاویه باز f/1.8 و یک لنز تله فوتو f/2.4 ) مجهز شده اند. دوربین سلفی آنها هم یک لنز مجزاء ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. این دقیقا مشابه به دوربینی است که در iPhone X  نیز مورد استفاده قرار گرفته اما گفته می شود که از ترفندهای پردازش تصاویر بسیار چشمگیری بهره برده است.

S9+ به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه مجهز شده و می تواند عکس های پرتره بسیاری خوبی را خلق کند. S9 چیزی بیشتر از سایر محصولاتی که از دوربین مجزاء ۱۲ مگاپیکسلی نداشته و نمی تواند به خوبی عمق بصری را ثبت کند اما در رابطه با اس ۹ پلاس قضیه کمی فرق می کند اندازه لنز زاویه باز آن می تواند تا f/1.5 برسد. در مقایسه با آیفون لنزهای دوربین جلو، دارای رزولوشن بالاتر ۸ مگاپیکسلی بوده و از دیافراگم f/1.8 استفاده کرده است.

باتری:

طبق گفته اپل، آیفون ایکس اس ۳۰ دقیقه و XS Max یک ساعت و ۳۰ دقیقه بیشتر از آیفون ایکس شارژ را نگه می دارند البته به مقدار استفاده کاربر هم بستگی دارد. برای زمانی که از اینترنت استفاده می کنید ۱۲ تا ۱۳ ساعت را به ترتیب برای آنها تخمین زده است. برای پخش موسیقی این شرکت ادعا کرده که می توانند به ترتیب ۶۰ و ۶۵ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند. بدون شک طول عمر باتری این دو بسیار بهتر از S9 و S9+ خواهد بود که می توانند مدت ۱۰ ساعت پخش ویدئو با حداکثر روشنایی را ارائه دهند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

پردازنده:

مقایسه پرچم داران جنجالی آیفون و سامسونگ

مقایسه قدرت این دو کمی پیچیده به نظر می رسد با وجود اینکه اپل دوست دارد که بگوید پردازنده آن قدرتمندتر و سریعتر پردازنده های قبلی آیفون است اما در رابطه با سرعت کلاک و برخی دیگر از خصیصه ها کمی محتاطانه عمل کرده است. همان طور که می دانید این مدل های پرچم دار چیپست A12 Bionic را به خدمت گرفته که به روز رسانی و ارتقاء قابل توجهی در مقایسه با نسخه قبلی خود دارد. از طرفی پردازنده های به کار رفته در پرچم داران سامسونگ هم از جمله قدرتمندترین پردازنده های شرکت کوالکام و پردازنده ساخت این شرکت به حساب می آیند.

حافظه ذخیره سازی:

حداقل حافظه در نظر گرفته شده ۶۴ گیگابایت بوده اما دو گوشی آیفون از حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی هم برخوردار بوده اما سری اس ۹ هر دو علاوه بر نسخه ۶۴ گیگابایتی در نسخه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی هم عرضه شده اند اما یکی از مزیت های سامسونگ این است که از کارت حافظه جانبی micro-SD پشتیبانی کرده از این رو می توانید حافظه را ارتقاء دهید. اس ۹ رم ۴ و اس ۹ پلاس رم ۶ برخوردار بوده درحالی که مدل های جدید آیفون هر دو دارای رم ۴ هستند.

نتیجه گیری:

سامسونگ مثل همیشه تمرکز زیادی بر روی صفحه نمایش بسیار عالی خود گذاشته و رزولوشن را بالاتر برده اما اپل می تواند از نظر عملکرد جدیدترین پردازنده یعنی A12 Bionic سامسونگ را کنار بزند. XS و S9 از نظر مشخصات فنی گوشی های تاثیر گذاری بوده اما XS جدیدتر است. سامسونگ نسبت به اپل امتیاز دیگری هم دارد و آن قیمت کمتر آن است تا آنجا که می توان گفت قیمت نسخه جدید گوشی های اپل که به پنل LCD تجهیز شده یعنی گوشی آیفون ایکس آر به این دو نزدیک تر است. نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن