خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلراهنمای خریدمقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگ

مقایسه موتورولا Razr و گلکسی فولد: دو گوشی تاشو دوست داشتنی!

موتورولا Razr بدون شک چه در زمان اوج و چه الان که از گوشی تاشو خود رونمایی کرده است یکی از محبوب‌ترین برندها بوده و هست. در سمت دیگر ما غول فناوری کره‌ای سامسونگ را داریم که در زمینه گوشی‌های تاشو فعالیت خود را آغاز کرده و به زودی از نسل دوم فولد خود رونمایی می‌کند. به نظر می رسد مقایسه این دو گوشی به لحاظ محبوبیت و تاشو بودن جالب باشد.

نمایشگر

مقایسه موتورولا Razr و گلکسی فولد: دو گوشی تاشو دوست داشتنی!

نمایشگر این دو گوشی را از چهار جنبه می‌توان مقایسه کرد: نمایشگر ثانویه، نحوه تاشدن و مقاومت و اندازه آن

نمایشگر ثانویه

نمایشگر بخش اصلی و اولیه در یک گوشی تاشو است که نظر را به خود جلی می‌کند. در اسمارتفون جدید موتورولا ما شاهد یک نمایشگر ثانویه هستیم که البته در گلکسی فولد نیز وجود دارد اما با رویکردی متفاوت. در موتورولا این نمایشگر ثانویه برای نشان دادن اعلان‌ها، پیش نمایش عکس سلفی و برای پخش موسیقی و نشان دادن ساعت کاربرد دارد اما در فولد سامسونگ داستان کمی متفاوت تر است و با داستن رابط کاربری این صفحه نمایش دوم به صورت تمام و کمال در اختیار مخاطب خواهد بود.

تاشدن:

مقایسه موتورولا Razr و گلکسی فولد: دو گوشی تاشو دوست داشتنی!

در مورد تاشدن این دو گوشی هم باید گفت که هر کدام از این دو از سبک خاصی پیروی می‌کنند موتورولای جدید مانند نسل‌های پیشین خود به صورت عمودی تا می‌شود در صورتی که در مقابل همانطور که از نام فول پیداست مانند یک پرونده و کتاب باز و بسته می‌گردد.

مقاومت:

همانطور که می‌دانید یکی از مسائلی که سامسونگ درگیر آن بود و باعث تأخیر در عرضه سری اول تولیدی فولد سری اول شد مقاومت نمایشگر این محصول بود و با تمام تلاش در این زمینه اما هنوز هم توصیه می‌کند مراقب نمایشگر باشید. حتی یکبار هم به صورت رایگان آن را تعویض می‌کند. در مقابل موتورولا ادعا کرده در حد یک گوشی هوشمند معمولی این محصول مقاومت و عمر دارد. با این وجود برخی خدمات پس از فروش را نیز برای آن در نظر گرفته است.

اندازه:

اگر شما یک گوشی جمع و جور می‌خواهید که هنگام باز شدن به اندازه یک رایانه لوحی نباشد موتورولا Razr دارای نمایشگر ۶٫۲ اینچی بوده و در مقابل گلکسی فولد ۷٫۳ اینچی قطعاً جمع و جورتر است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

 

سخت افزار

در زمینه سخت افزار موتورولای Razr جدید در حد یک گوشی معمولی بوده و شاید نتواند نظر بسیاری را جلب نماید زیرا  از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰، ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. البته انتخاب این تراشه برای باتری کوچکی که این گوشی دارد یک انتخاب ایده‌آل است و شاید برای همین این برند از تراشه قدرتمندتری بهره نبرده است. اما فولد در قد و قواره یک پرچمدار قبال توجه ظاهر شده و از چیپسا اسنپدراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۲۱ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی برخوردارست.

نرم‌افزار

از لحاظ سیستم عامل هر دو گوشی با اندروید ۹ پای اجرای می‌شوند اما رابط کاربری آنها با یکدیگر فرق دارد. Razr از رابط کاربری که شباهت به اندروید خالص دارد استفاده می‌کند در حالی که فولد از One UI بهره می‌برد. از لحاظ نرم و روان بودن عملکرد و همچنین جذاب بودن رنگ‌ها و انیمیشن‌ها One UI یک قدم جلوتر است.

گلکسی فولد در لیست انتظار گوشی‌های سامسونگ برای گرفتن نسخه اندروید ۱۰ است اما موتورولا هیچ سخنس از اینکه گوشی جدید قابلیت بروزرسانی به اندروید ۱۰ را دارد به میان نیاورده است.

 

دوربین‌

مقایسه موتورولا Razr و گلکسی فولد: دو گوشی تاشو دوست داشتنی!

در بخش پشتی موتورولا Razr دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و یک لنز با دیافراگم F/1.7 قرار دارد. در بخش داخلی نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای سلفی گرفتن تعبیه شده است. البته از دوربین اصلی هم می‌توان برای گرفتن سلفی استفاده کرده اما در الین گوشی دست کاربر با قرار گرفتن دوربین دوم در بخش داخلی بیشتر بازگذاشته شده است.

در بخش بیرونی گلکسی فولد شاهد حضور یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هستیم و در بالای نمایشگر تاشو دو دوربین دیگر به ترتیب با کیفیت ۱۰ و ۸ مگاپیکسلی قابل مشاهده است. در بخش پشتی نیز فولد دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

باتری

شاید یکی از ویژگی‌های عجیب و در از انتظار در گوشی جدید موتورولا استفاده از باتری تنها با ظرفیت ۲۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت باشد که ابداً در حد استانداردهای امروزی نیست. البته باید گفت به دلیل جفت شدن با تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ بازده قابل قبولی دارد.

اما منبع تغذیه در گلکسی فولد یک باتری ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی است که در هنگام کار هیچ نوع نگرانی برای عمر باتری وجود ندارد. نکته دیگر اینکه هر دو شارژ ۱۵ واتی دارند.

قیمت:

هر دوی این گوشی‌ها دارای قیمت بالای ۱۰۰۰ دلارند. گلکسی فولد ۱۹۸۰ دلار و موتورولا Razr قیمت پایه ۱۵۰۰ دلار دارد.

باید دید که فروش موتورولا در بازار گوشی‌های تاشو چگونه خواهد بود. به نظر شما با توجه به مشخصاتی که گفته شد کدامیک ارزش خرید دارد؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن