خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های شیائومینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

مقایسه اختصاصی سه میان‌رده محبوب ۲۰۱۹؛ ردمی نوت ۸، می ۹ لایت و ردمی نوت ۸ پرو

از آنجایی که سال ۲۰۱۹ در بخش گوشی موبایل میان‌رده تقاضا بسیار بالا بوده شرکت‌ها مدل‌های مختلفی را در این حوزه تولید کرده‌اند. این امر ممکن است روند انتخاب را برای کاربران سخت کند. در اینجا قصد داریم مدل‌های شیائومی می نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو را با مدل میان‌رده سری Mi یعنی می ۹ لایت مقایسه کنیم. امید است که بتوانیم ابهامات و سوالات شما را پاسخ‌گو باشیم.

مقایسه اختصاصی ردمی نوت ۸، می۹لایت و ردمی‌نوت‌۸‌پرو

تنوع گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۱۹ بسیار زیاد بود. خصوصاً سری می این برند. تاکنون مدل‌های متعددی از این خط تولید عرضه شده که از این میان می‌توان به مدل‌های می ۹، می ۹ لایت، می ۹ اس ای، می ۹ تی پرو و … اشاره کرد. در واقع به نظر می‌رسد که شیائومی با این کار قصد داشته است، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچم‌دار را از این سری محبوب در اختیار کاربران خود قرار دهد.

برای مثال می ۹ لایت از جمله گوشی‌های میان‌رده این سری محسوب می‌شود که عملکرد بی‌نظیری را از خود نشان داده است. همان طور که می‌دانید سری نوت شیائومی نیز از جمله دستگاه‌های محبوب کاربران این برند به شمار می‌رود. آمار بالای فروش شیائومی ردمی نوت ۷ و ردمی نوت ۷ پرو در سال ۲۰۱۹ شاهدی بر این ادعا است. با این وجود در همین سال این شرکت نسخه بعدی این مدل‌ها را نیز روانه بازار کرده است.

قبل از اشاره به هر موضوع، خاطر نشان می‌کنیم که ردمی نوت۸ در واقع یک کلاس پایین‌تر از redmi note 8 pro و mi 9 lite قرار داشته و محدوده قیمت گوشی موبایل در این مدل‌ها نیز متفاوت است، اما دلیل اینکه این مدل را هم در این مقایسه گنجانده‌ایم این است که می‌تواند آپشن دیگری را پیش روی کسانی قرار دهد که در پرداخت اختلاف قیمت این مدل با نوت۸ پرو یا می ۹ لایت مردد هستند.

طراحی:

مدل گوشیابعاد و وزنجنس بدنهجنس فریم
می ۹ لایت۱۵۶٫۸ × ۷۴٫۵× ۸٫۷ میلی‌متر

۱۷۹ گرم

جنس بدنه: شیشه
فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

جنس پنل نمایش: گوریلاگلس

فریم: آلومینیوم
شیائومی ردمی نوت ۸ پرو۱۶۱٫۴× ۷۶٫۴ × ۸٫۸ میلی‌متر

۲۰۰ گرم

جنس بدنه: شیشه گوریلاگلس

جنس پنل نمایش: گوریلاگلس

فریم: پلاستیک
شیائومی ردمی نوت ۸۱۵۸٫۳×۷۵٫۳× ۸٫۴ میلی‌متر

۱۹۰ گرم

جنس بدنه: شیشه گوریلاگلس

جنس پنل نمایش: گوریلاگلس

فریم: پلاستیک

می ۹ لایت:

طراحی یک گوشی موبایل اولین نکته‌ای است که توجه یک کاربر را جلب می‌کند. برای بیشتر کاربران رنگ، متریال بکار رفته، نوع طراحی و ابعاد بسیار مهم است. حال می‌بایست دید که این سه مدل از نظر طراحی چگونه خواهند بود. کدام یک می‌تواند انتظار کاربر را برآورده سازد؟

شیائومی می 9 لایت

فریم می ۹ لایت از جنس آلومینیوم بوده و پنل عقب آن شیشه‌ای است. بر روی پنل نمایش نیز روکش گوریلاگلس ۵ را به خدمت گرفته؛ از این رو مقاومت بی‌نظیری را در مقابل خط و خش و ضربه دارد. جنس مواد بکار رفته به همراه رنگ‌های جذاب و طراحی شفقی جلوه منحصر به فردی را به این گوشی بخشیده است.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو:

مقایسه عملکرد گوشی های می 9 لایت و ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8

در رابطه با شیائومی ردمی نوت ۸ پرو هم می‌بایست گفت که از فریم پلاستیکی بهره برده؛ اما قاب جلو و عقب هر دو به روکش محافظ گوریلاگلس ۵ مجهز شده‌اند که مقاومت بی‌نظیری را در برابر خط و خش و ضربه از خود نشان خواهد داد. این در حالی است که می ۹ لایت تنها روی نمایشگر این پوشش را بکار گرفته و شیشه استفاده شده در پنل عقب از نوع معمولی است.

ردمی نوت ۸:

ردمی نوت ۸ هم در پنل عقب و جلو از گوریلاگلس ۵ بهره برده که مقاومت آن را در مقابل خط و خش و ضربه بالا برده است. در واقع یکی از نقاط قوت آن در هنگام خرید گوشی در نظر گرفته می‌شود.

هر سه این گوشی‌ها از نظر مواد سازنده عالی هستند و هر سه از ترند طراحی خاص ۲۰۱۹ پیروی کرده‌اند. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده این مدل‌ها نوع سنسور اثر انگشت بکار رفته در آنها است. سنسور اثر انگشت هر دو مدل نوت ۸ بر روی پنل عقب درست در زیر ماژول دوربین جای داده شده در حالی که شیائومی می ۹ لایت از سنسور اثر انگشت روی نمایشگر بهره برده است.

نمایشگر: 

نام گوشینوع پنل رزولوشنتراکم پیکسلیکیفیت تصویر
می ۹ لایتSuper AMOLED۱۰۸۰× ۲۳۴۰~۴۰۳FHD+
ردمی نوت ۸ پروIPS LCD۱۰۸۰× ۲۳۴۰~۳۹۵FHD+
ردمی نوت ۸IPS LCD۱۰۸۰× ۲۳۴۰~۴۰۹FHD+

تقریباً هر سه مدل، از نظر نمایشگر، زبان طراحی یکسانی دارند. در واقع از طراحی ناچ استایل قطره‌ای بهره برده‌اند. تفاوت این سه مدل در نوع پنل‌های استفاده شده است. شیائومی معمولاً در گوشی‌های میان‌رده خود پنل‌های نمایش IPS LCD را به خدمت می‌گیرد؛ بنابراین استفاده از یک پنل نمایش Super AMOLED در می ۹ لایت یک امتیاز محسوب می‌شود. رزولوشن هر سه یکسان بوده؛ اما اندازه‌های متفاوتی دارند. نمایشگر می ۹ لایت از نوت ۸ پرو بزرگتر است. 

میان رده های محبوب 2019

ارائه رنگ و روشنایی پنل‌های سوپر آمولد معمولاً بهتر از پنل‌های LCD است. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر می ۹ لایت، ردمی نوت ۸ پرو، و ردمی نوت ۸ نیز به ترتیب به ۶۰۰، ۵۰۰ و ۴۵۰ نیت می‌رسد. همان طور که می‌بینید ارائه این مقدار روشنایی برای یک گوشی میان‌رده واقعاً عالی است. از این رو می ۹ لایت کیفیت نمایشگر فوق‌العاده‌ای دارد. از این نظر بدون هیچ تردیدی بهتر از دو مدل دیگر عمل کرده است. در نتیجه می‌تواند یک آپشن عالی را پیش روی کسانی قرار دهد که مالتی‌مدیا و وب‌گردی برای آنها در اولویت قرار دارد.

دوربین‌ها:

نام گوشیدوربین اصلیدوربین سلفی
شیائومی می ۹ لایتلنز واید ۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل

سنسور عمق ۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل
شیائومی ردمی نوت ۸ پرولنز واید ۶۴ مگاپیکسلی

لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی

لنز اختصاصی عکاسی ماکرو ۲ مگاپیکسلی

لنز ثبت عمق ۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل
شیائومی ردمی نوت ۸لنز واید ۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل

لنز اختصاصی عکاسی ماکرو ۲ مگاپیکسل

لنز عمق ۲ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

بدون شک، یکی از امکانات جذاب یک دستگاه موبایل دوربین است. در واقع نکته‌ای است که هر کاربر در هنگام خرید گوشی موبایل همواره در نظر می‌گیرد. به همین دلیل میان شرکت‌های سازنده رقابت شدیدی به وجود آمده است. می‌بایست دید این سه مدل در خصوص این ویژگی به چه صورت عمل خواهند کرد. 

تا دو سال قبل تجهیز یک گوشی میان‌رده به یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی بسیار دور از ذهن بود. سال ۲۰۱۹ گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو با یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی توجه زیادی را به خود جلب کرد.

در مقابل می ۹ لایت با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و لنز ۳۲ مگاپیکسلی در جلو، مدل اقتصادی آخرین پرچم‌دار شیائومی محسوب می‌شود. در حالی که نوت ۸ هم از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده و از این نظر دقیقاً مشابه مدل محبوب و نسل قبلی خود یعنی ردمی نوت۷ عمل کرده است. 

تیم ۱۹‌مگ کیفیت دوربین هر سه مدل را در عمل و شرایط مختلف مورد بررسی قرار داده است. در ادامه نتیجه این بررسی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

همان طور که اشاره شد انتظار نمی‌رود که عملکرد نوت ۸ در حد دو مدل دیگر باشد. این نکته را هم خاطر نشان می‌کنیم که قبلاً لنز ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ با مدل‌هایی چون ای ۵۰، پی ۳۰ لایت مقایسه شده و ثابت کرده که در این محدوده قیمت هیچ رقیبی ندارد. در رابطه با کیفیت فیلم‌های ثبت شده هم گفته می‌شود که می ۹ لایت برایتنس بالایی داشته؛ اما بیش از حد روشن شده‌اند. در مقابل، نمونه‌های گرفته شده توسط نوت۸ پرو دارای رنگ‌های طبیعی‌تری هستند. با تست عکاسی تفاوت دوربین این دو گوشی را بهتر می‌توان تشخیص داد.

برای مشاهده و بررسی و مقایسه دقیق‌تر

کیفیت عکس‌های گرفته شده و ویدئوها، کلیپ ابتدای مقاله را تماشا کنید.

به استناد به نتایج حاصل از تست عکاسی انجام گرفته از یک سوژه مشابه توسط تیم ۱۹‌کالا، به جرأت می‌توان گفت که گوشی‌های می ۹ لایت و نوت ۸ پرو فراتر از یک میانرده عمل کرده‌اند. گرچه به نظر می‌رسد که شفافیت و وضوح تصویر نوت ۸ پرو کمی بهتر بوده؛ اما ثبت جزئیات هر دو فوق‌العادست. عملکرد نوت ۸ به اندازه دو مدل دیگر  نبوده ولی حقیقتاً در رنج قیمتی خودش بسیار خوب ظاهر شده است.

در تست نور کم و عکاسی در شب، نوت ۸ پرو کنتراست و روشنایی بهتری رو ارائه داده و از دو مدل دیگر بهتر عمل کرده است. با دقت در جزئیات عکس‌های گرفته شده از درخت‌ها بهتر متوجه تفاوت میان آنها خواهید شد.

با اینکه دوربین سلفی نوت۸پرو از نظر عدد مگاپیکسل از می ۹ لایت کمتر بوده؛ اما می‌توان گفت که کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن تفاوتی با می ۹ لایت ندارد. هر دو دوربین کیفیت خیلی خوبی را ارائه داده و رنگ، نور و کنتراست عکس‌ها به واقعیت نزدیک است.

قدرت پردازنده‌ها:

نام گوشی:پردازنده:
شیائومی می ۹ لایتSDM710 Snapdragon 710
ردمی نوت ۸ پروMediatek Helio G90T
ردمی نوت ۸SDM665 Snapdragon 665

شیائومی در ساخت گوشی‌های خود معمولاَ از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کند؛ اما این‌بار سیاست متفاوتی را در پیش گرفته و نوت۸ پرو را به پردازنده میان‌رده قدرتمندی از شرکت مدیاتک مجهز کرده است. این پردازنده با شعار تراشه گیمینگ روانه بازار شده و از بهینه‌سازی‌های گیمینگ نیز پشتیبانی می‌کند. در مقابل نوت ۸ به پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۶۵ مجهز شده و می ۹ لایت پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ را به خدمت گرفته که در واقع سال ۲۰۱۹ سلطه‌گر حوزه میان‌رده‌ها بوده است.

این روزها اکثر افراد پردازنده‌های کوالکام را به مدیاتک ترجیح می‌دهند؛ اما می‌بایست دید که بازده این پردازنده‌ها در عمل به چه صورت خواهد بود.

برای تست عملکرد ما نرم‌افزار بنچمارک آنتوتو را بر روی گوشی‌ها اجرا کردیم. در جدول امتیاز‌بندی انتوتو، ردمی نوت۸ پرو با میانگین امتیاز ۲۸۲ هزار با اختلاف چشمگیری بالاتر از بقیه قرار گرفت و بعد از اون می ۹ لایت با امتیاز حدودا ۱۷۹ هزار و نوت ۸ با امتیاز ۱۷۰ هزار به ترتیب در‌ رده‌های بعدی قرار گرفتند.

مقایسه عملکرد بازی گوشی های می 9 لایت و ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8

برای تست قدرت این گوشی‌ها در عمل، بازی پابجی رو بر روی هر سه گوشی نصب و اجرا کردیم. بعد از اجرا، همان طور که انتظار می‌رفت، نوت ۸ پرو اول و می ۹ لایت و نوت ۸ به ترتیب و بعد از آن ران شدند. در اجرای گرافیکی بازی، باز هم نوت۸ پرو از هر نظر عملکرد بهتری را از خود نشان داده و نسبت به می ۹ لایت اجرای روان‌تر و جزئیات گرافیکی بالاتری را ارائه داده است. همچنین در این تست نوت۸ هم از نظر سطح گرافیکی با اختلاف چشمگیری ضعیف‌تر از دو مدل دیگر ظاهر شد.

متأسفانه باید گفت که حتی تا حدودی ضعیف‌تر از نسل قبلی خودش یعنی نوت۷ عمل کرده است. قبلاً ما همین بازی را بر روی نوت ۷ اجرا کردیم و تاحدودی نتیجه قابل قبول‌تری را نسبت به نوت ۸ از خود نشان داد. با ورود به بخش تنظیمات بازی و مشاهده نهایت کیفیت پیش‌فرض، متوجه دلیل کیفیت با نوت۸ پرو و البته دلیل کیفیت پایین‌تر نوت۸ مشخص شد. خاطر نشان می‌شود که پردازنده‌ها کلاس‌های مختلفی دارند و صرفاً برند سازنده معیار صحیحی برای بهتر بودن یک پردازنده موبایل محسوب نمی‌شود.

مقایسه عملکرد گوشی های می 9 لایت و ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8

قابلیت‌های ارتباطی:

هر سه از پورت مادون قرمز برخوردار هستند؛ اما بر خلاف ردمی نوت ۸ پرو و شیائومی می ۹ لایت، ردمی نوت ۸ از NFC پشتیبانی نمی‌کند. پورت هر سه Type-C 1.0 بوده و نشانی از درگاه‌های قدیمی در این مدل‌ها نیست. نسخه بلوتوث بکار رفته در ردمی نوت ۸، ۴٫۲ بوده و دو میان رده دیگر از نسخه ۵٫۰ آن بهره برده‌اند.

در رابطه با درگاه حافظه و سیم‌کارت این سه مدل نیز خاطر نشان می‌شود که شیائومی ردمی نوت ۸ پرو در دو نسخه عرضه شده است. نسخه‌ای که در کشور چین عرضه شده و یا همان نسخه استاندارد آن، دارای اسلات دوگانه سیم‌کارت بوده و برای استفاده از دو سیم‌کارت به طور همزمان می‌بایست قید استفاده از درگاه کارت حافظه را زد و یا برعکس؛ اما نسخه‌ای که در هند عرضه شده دارای اسلات سه‌گانه بوده و از گواهینامه IP52 نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توان همزمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه بهره برد.

درگاه کارت حافظه NOTE 8 سه‎گانه بوده و امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. می ۹ لایت نیز همانند نسخه استاندارد نوت ۸ پرو دارای اسلات دو‌تایی است.

عملکرد باتری:

نام گوشی ظرفیت باترینسخه فست شارژ
شیائومی می ۹ لایت۴۰۳۰ میلی‌آمپر۱۸ وات
شیائومی ردمی نوت ۸ پرو۴۵۰۰ میلی‌آمپر۱۸ وات
شیائومی ردمی نوت ۸۴۰۰۰ میلی‌آمپر۱۸ وات

برای تست و مقایسه عملکرد باتری این گوشی‌ها نیز میزان روشنایی و صدا را هر سه را به حداکثر رسانده سپس یک ویدئو یکسان و مشخص بر روی هر سه مدل اجرا شد. بعد از گذشت یک ساعت می ۹ لایت با مصرف ۶ درصد کمترین و نوت ۸ پرو و نوت ۸ نیز با ۱۲ و ۱۶ درصد به ترتیب بیشترین میزان مصرف باتری را نشان دادند. یکی از دلایل مصرف کم‌تر می ۹ لایت می‌تواند مربوط به برخورداری از نمایشگر آمولد باشد. 

نظر شما در مورد مقایسه گوشی ها چیست؟ نظر شما در مورد خرید گوشی های مقایسه شده چیست؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

‫۳۴ نظرها

  1. باسلام،خاستم بگم واقعا سایتتون عالی و کامل هستش،واقعابی نظیرهستش،چراردمی نوت۸آپدیدنشدوخیلی ناراحتم.باتشکر

    1. با سلام، آپدیت معمولا طبق برنامه توسط شرکت ها اعمال میشه،

  2. من می خوام یه گوشی میان رده خوب بخرم امابین ردمی نوت۸ومی۹لایت موندم اینکه کلا سامسونگ بهتره یاردمی؟

  3. سلام
    واقعآ ممنون از شما که اینقدر وقت گذاشتین و دقیق جزئیات رو بررسی کردین. دم شما گرم

  4. سلام میخواستم بدونم بین p30 لایت رم۶ با نوت۸ پرو کدوم بهتره

    1. ردمی نوت هشت،چون باتری قویتره اگر دقت کنید و دوربین های ردمی نوت هشت بیشتره و طرح نوت هشت زیبا تره به نظر من ردمی نوت۸

  5. من می خوام وقتی Redmi note 9 pro max به ایران اومد بخرمش می تونید یک تست هم درباره ی همین موبایل هم بزارید.

  6. سلام کلاً ردمی نوت۷ بهتره یا نوت۸ از همه لحاض از
    جمله دوربین

  7. سلام ممنون از همه عزیزان که مطالب بسیار مفیدی را مطرح کردن فقط لطفن راهنمایی کنید که نوت ۸پرو بارم ۶ پک هند بهتر هست یا چین ممنون

    1. با سلام این دو تفاوت چندانی با هم ندارند فقط نسخه هند به همراه دو سیم کارت از کارت حافظه هم پشتیبانی می کنه اما nfc نداره

  8. سلام و عرض خسته نباشید ، عذر میخوام من قصد خرید نوت ۸ پرو دارم فقط یه مشکلی هست که من حتما میخوام ۳ اسلات باشه یعنی از کارت حافظه پشتیبانی کنه ولی شما گفتین فقط نسخه هند یعنی پک هند این قابلیتو داره راستش خیلی دو دل شدم این یعنی اینکه نسخه هند ضعیف تر یا تفاوت خاصی با نسخه اصلی چین داره ؟؟؟؟

  9. سلام رام چین گوشی بهتره یا همون گلوبال هند از لحاظا کیفیت ساخت؟؟؟

    1. با سلام.
      رام به نرم افزار گوشی مربوطه کیفیت ساخت پک چین و گلوبال تفاوت قابل توجهی نداره

    2. پک چینو نگیری! نرم افزارای گوگلو اصلا پشتیبانی نمیکنه و به جاش نرم تفزارای دیگه نصب شده و خارج از چین هم عملکرد مطلوبی نداره

  10. سلام
    من نوت ۸ دارم و تازه یه ماهی میشه ک خریدم ولی در این مدت کم
    الان بک لایت داره در حالی ک هیچ گونه ضربه ای ندیده

  11. انتظار بیشتری می‌رفت از این بررسی، خیلی خلاصه بود، فرصتی که گوشی ها دست ۱۹ کالا بودن رو خیلی بهتر میشد استفاده کرد تا به نتیجه بهتری رسید. من سعی می‌کنم دوستانی که گیر کردن رو راهنمایی کنم تا شاید کمکی بشه.
    – کیفیت ساخت و ابعاد: نکته قابل ذکر وزن بیشتر، ابعاد بزرگ‌تر و فریم پلی‌کربنات ردمی نوت ۸ پرو و فریم فلزی می ۹ لایت هستش. (کیفیت ساخت می ۹ لایت کمی بهتره)
    – نمایشگر: می ۹ لایت کیفیت بهتری داره بدون شک و روشنایی بیشتری داره و همچنین فیلتر نور آبی برای محافظت از چشم داره، اما یه سری مسائل نظیر عمر کمتر، حساس بودن بودن در برابر ضربه و یا مشکل Burn in راجع به آمولد مطرح میشه که خود من رو به شک انداخته. هزینه تعویض آمولد تقریباً دوبرابر ال سی دی هستش. (کیفیت صفحه می ۹ لایت بهتره ولی ردمی نوت ۸ پرو هم رضایت بخشه)
    – سخت افزار: بزارین باهاتون روراست باشم مدیاتک در محیط کاربری و استفاده از نرم افزارها و سرعت بازکردن اپ ها و همینطور اجرای بازی‌ها کاملاً بهتره و حس روان بودن رابط کاربری اون لذت بخشه. اسنپ دراگون در رابط کاربری و استفاده از اپ‌ها هیچ مشکلی نداره در بازی هم همینطور اما خب مسلماً در پابجی فرقشون مشهوده و مدیاتک در زمینه گیمینگ در کل بهتر است. در اپ های ویرایش ویدئو فقط مدیاتک طبق بررسی های من از اسنپ دراگون کندتر هستش. (این بخش برنده ردمی نوت ۸ پرو هستش ولی اینکه آیا به مدیاتک و بهینه بودنش در طول زمان و ارائه آپدیت اندروید براش اعتماد دارید یا خیر، اگر اهل بازی نیستید احتمالاً اسنپ دراگون انتخاب مطمئن تریه)
    * مدیریت رم جفت گوشی‌ها در سطح عالی نیست و می تونه بهتر باشه.
    – دوربین: بذارید رک باشیم سلفی می ۹ لایت خیلی بهتره. عکس‌های عریض ردمی نوت ۸ پرو ناامید کننده هستش، فیلمبرداریش هم نسبت به می ۹ لایت کمی ضعیف تره. به نظر می رسه نوت ۸ پرو نیاز بهینه سازی و آپدیت های بیشتری داره تا به سطح مطلوبی برسه این در حالی هست که دوربین می ۹ لایت رضایت بخشه. (برنده می ۹ لایت)
    – باتری: می ۹ لایت در حدود ۱۰ درصد بهتره و زمان فول شارژ شدن گوشی ها در ردمی نوت حول و حوش یک ربع بیست دقیقه بیشتره که این به خاطر ظرفیت بیشترسه. (در این بخش مساوی هستند اما باتری ۵۰۰ میلی آمپر ضعیف تر می ۹ لایت مصرف بهتری داره)
    نکات دیگر:
    – GCAM گویا روی ردمی نوت نصب نمیشه.
    – می ۹ لایت گویا ضبط مکالمه انجام نمیده.
    نظری شما چیه؟

  12. Mi 9 liteفقط کیفیت صفحه نمایشش بهتره مگه ن برای باتری و دوربین سری نوت با قیمت کمتر خیلی چیزهای بیشتری ارائه میدن

    1. لطفا پاسخ بدید . من فردا میخوام ردمی ۹ لایت بخرم اما بعضیها میگن ۸ پرو خیلی بهتر از ۹ لایته اما دودل شدم . کدو رو بگیرم؟

      1. در کل هر دو گوشی‌های خوب بازارن؛ اما ردمی نوت ۸ پرو ۴ دوربینه هست و لنز اصلی اون ۶۴ مگاپیکسلی است. پس اگر عکاسی براتون مهمه این می تونه گزینه بهتری باشه از طرفی هم پردازنده قدرتمندتری داره، اما در مقایسه با گوشی های هم رده هر دو گوشی عالی هستند. هم از نظر دوربین هم از نظر قدرت سخت افزاری

  13. تا الان هیچ جا مقایسه سه گوشی رو باهم ندیده بودم برای اولین بار در این سایت دیدم همچنین تا الان مقایسه تا این حد آبکی و بچگانه ندیده بودم که اونم دیدم… خیلی چرت بود

    1. سلام . مقایسه گوشی های note8pro و mi9tpro در دست تولید هست و بزودی در سایت قرار می گیره.

  14. سلام می خواستم بدونم نوت هشت پرو بهتره یا می ۹t از هر نظر لطفا مقایسه شون رو بزارید

    1. سلام . مقایسه گوشی های note8pro و mi9tpro در دست تولید هست و بزودی در سایت قرار می گیره.

  15. دوستان عزیز
    ممنون از بررسی خوبتون فقط آخرش نگفتید رم پرو چند بوده و اینکه درسایتتون با گارانتی راژ فروش میره که هیچ سایتی نداره لطفا بگید گارانتی معتبری یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. سلام خسته نباشید.من گوشیمو به عنوان رام گلوبال گرفتم ولی فقط دو جای سیمکارت داره.این یعنی رام چین هست ؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید تفاوت رام چین و گلوبال تو چیه.note8 pro

    1. سلام جهت اطلاع بهتون می‌گم که رام نرم‌افزار گوشی هست ولی اسلات سیم‌کارت جزء سخت افزار گوشی محسوب می‌شه. اما در رابطه با درگاه سیم‌کارت هم باید گفت که این گوشی در دو نسخه عرضه شده، فقط نسخه هند اسلات سیم کارتش سه تایی هست. نسخه اینترنشنال اون دارای اسلات دوگانه هست.

  17. سلام تشکر بابت مطلب مفیدی ک قرار دادید.الان برای خرید نوت ۸ پرو مطمئن شدم متاسفانه یسری درمورد مدیاتک تعصبی حرف میزدن و نظرم یجورایی عوض شده بود. ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن