خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلسخت افزار

مشخصات اولیه دو تراشه میان رده مدیا تک در سال ۲۰۱۸!

علاوه بر شرکت سامسونگ و شرکت کوالکام که در حال تولید چیپست های جدید خود هستند شرکت مدیاتک نیز برای اینکه از این بازار رقابتی عقب نماند بر روی چیپست های جدید خود کار می کند و سعی می کند تا سیاست جدیدی را در پیش بگیرد. سال ۲۰۱۷ سال خوبی برای شرکت مدیاتک نبود. از آنجایی که پردازنده هشت هسته ای Helio X30 تنها در گوشی Meizu Pro 7 Plus و گوشی Meitu V6 مورد استفاده قرار گرفت این امر فروش این شرکت را در سال ۲۰۱۷ بسیار پایین آورد؛ اما براساس برخی گزارشات منتشر شده این شرکت قصد دارد مدل دیگری را از این چیپست در سال ۲۰۱۸ به نام Helio X عرضه کند. طبق یک نظرسنجی سهم این شرکت تایوانی در بازار از ۱۸% سال ۲۰۱۶ به ۱۴% در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است.

مشخصات اولیه دو تراشه میان رده مدیا تک در سال ۲۰۱۸

این شرکت به منظور تامین بازار و فروش بیشتر چیپست های خود برنامه دارد تا در سال ۲۰۱۸ به طور کامل روی ساخت چیپست‌های میان رده متمرکز شود. این چیپست‌ها از سری Helio P هستند. بر طبق اخبار غیر رسمی منتشر شده از برخی سایت های خبری در حال حاضر این شرکت در حال ساخت دو چیپست جدید به نام های Helio P40 و Helio P70 است. احتمال می رود که این دو چیپست در ۴ ماهه دوم امسال بر اساس فنآوری ۱۲ نانومتری ساخته شوند.

مشخصات اولیه دو تراشه میان رده مدیا تک در سال ۲۰۱۸

HELIO P40:
این چیپست برای ما جدید نیست و تقریبا در سال ۲۰۱۷ تولید شده است، اما بر اساس این گزارش منتشر شده خصوصیات آن تغییر خواهد کرد. این پردازنده شامل هشت هسته بوده که ۴ هسته آن A73 است که با سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر A53 بوده که با سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز در ساعت کار می کنند. این درحالی است که از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 استفاده خواهد کرد. چیپست P40 مدیا تک از دوربین های ۳۲ مگاپیکسلی و رم ۸ گیگابایتی پشتیبانی خواهد کرد.

همانطورکه قبلا گفتیم یکی از جریان های پیش برنده تکنولوژی سال ۲۰۱۸ پیشرفت در هوش مصنوعی و استفاده از این فنآوری در اکثر وسیله هایی که روزانه با آن سر و کار داریم است خواهد بود. این چیپست نیز از این روند پیروی کرده و از قابلیت AI یا هوش مصنوعی برخوردار است و از Tensor Flow (یک کتابخانه نرم افزاری متن باز است که برای محاسبات عددی با استفاده از گراف جریان داده مورد استفاده قرار می گیرد.

معماری انعطاف پذیر این کتابخانه به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از یک API (رابط کاربری بین دو یا چند نرم افزار) محاسبات خود را بر روی یک یا چند CPU یا کارت گرافیکی (GPU) در یک کامپیوتر رومیزی، سرور و یا موبایل توزیع و پردازش کنند) پشتیبانی می کند.

مشخصات اولیه دو تراشه میان رده مدیا تک در سال ۲۰۱۸

HELIO P70:
خصوصیات چیپست HELIO P70 توجه ما را بیشتر جلب می کند و یک چیپست جدید است. این چیپست رقیبی برای چیپست Snapdragon 660 خواهد بود؛ و به همراه ۸ هسته عرضه خواهد شد که ۴ هسته آن A73 بوده و با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز به کار خواهند افتاد در حالی که ۴ هسته دیگر A53 بوده و با سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز به کار می افتد؛ اما مهمترین تفاوت می تواند مربوط به نوع پردازنده گرافیکی آنها باشد. این چیپست با پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Mali-G72 GPU که با سرعت ۸۰۰ مگاهرتز در ساعت کار می کند گرافیک پیشرفته تری را ارائه خواهد داد.

براساس برخی از گزارشات منتشر شده این چیپست ها در گوشی های تماما صفحه نمایش سری ردمی شیائومی وهمچنین گوشی های هوشمندی چون Vivo و Oppo  و Gionee مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این برخی دیگر از برندهای کوچکتر چینی که معمولا از چیپست های ساخت این برند استفاده می کنند نیز از این چیپست ها استفاده می کنند.

به دلیل اهمیت شرکت مدیاتک به عنوان یکی از مهمترین سرمایه گذاران مهم شرکت میزو انتظار می رود که در ساخت گوشی های هوشمند این شرکت از این چیپست ها استفاده شود؛ اما گزارشات منتشر شده از چند هفته قبل تاکنون نشان می دهد که این سازنده چینی در ساخت گوشی های هوشمند با شرکت کوالکام ارتباط برقرار کرده است تا بتواند در ساخت گوشی های جدید خود از چیپست های ساخت این شرکت استفاده کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا مشخصات اولیه دو تراشه میان‌رده مدیا تک در سال ۲۰۱۸ را بیان کرده است. نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ۱۹کالا به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن