خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلاینترنت و شبکهسخت افزار

ورود مدیاتک به حوزه مودم‌های ۵G برای میان‌رده‌‌ها

شرکت مدیا‌تک یکی از شرکت‌های تایوانی است که در زمینه ساخت تراشه‌های موبایل فعالیت دارد. بعد از تصاحب سهم عمده این بازار توسط شرکت کوالکام در بخش پرچمداران این شرکت برای مدتی تصمیم گرفت که فعالیت خود را در این حوزه کاهش دهد و بیشتر بر عرضه تراشه‌های میان‌رده مترکز شد. شرکت مدیاتک در اواخر ماه می ۲۰۱۹ مودم ۵G،Helio M70 را معرفی کرد؛ اما هنوز هم منتظر هستیم که اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود که به احتمال زیاد جزئیاتی را پیرامون نسل بعد مدل‌های سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

اکنون پردازنده‌ای که توسط یکی از شرکت‌های چینی ساخته شده و از تکنولوژی ساخت FinFET هفت نانومتری استفاده کرده معرفی شده است. پرچم‌داران شرکت‌های اپو و ویوو اولین مدل‌هایی خواهد بود که این تکنولوژی را به کار خواهند برد. طبق گزارش منتشر شده از یک منبع خبری کشور چین، احتمالاً این تولید کننده تایوانی نیز برنامه دارد تا از یک socket 7 نانومتری دیگر استفاده کند. به عبارت دیگر این امکان فراهم خواهد شد در بخش میان رده شاهد مدل‌های جذابی باشیم. شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه معماری پردازنده جدید این شرکت مشابه به معماری تراشه MT6885 است و توسط یک شرکت ساخت سخت‌افزار در چین تولید شده است.

تراشه های 5جی مدیاتک

انتظار می‌رود مدل‌های گوشی موبایل با این تراشه‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که دسترسی به شبکه ۵G در اواسط سال ۲۰۲۰ به طور کامل برای کاربران فراهم شود. زمانی که MediTek توسعه این دو پلتفورم را تمام کند، تولید پردازنده EUV که توسط TSMC عرضه شده را در ابعاد ۶ نانومتری آغاز خواهد کرد. روند تحقیق و توسعه باید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نهایی شود و طی ۱۲ ماه به تولید انبوه برسد. MediaTek قصد دارد سال آینده در فروش پردازنده‌های خود به رقم ۱۰۰ میلیون واحد دست پیدا کند. برای رسیدن به این رقم، واحدهای CPU MT68885 و MT6873 که بدان آنها اشاره کردیم، باید روند فروش خوبی را در بازار طی کنند.

مدت زیادیست که مدیاتک فعالیت قابل توجهی نداشته است. سال گذشته این شرکت به دلیل مشکلات مرتبط با تکنیک‌های تولید و  نرم‌افزاری برای مدت کوتاهی تصمیم به توقف تولید برخی از محصولاتش گرفت؛ اما امسال بدون شک همه شرکت‌ها سعی دارند که در ارائه قابلیت‌های ۵ جی از دیگری پیشه گرفته و پا را  از ساخت تراشه‌های ۷ نانومتری فراتر گذارند. این شرکت نیز تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت که از این شرکت‌ها عقب نماند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن