خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار لپ تاپ

سرفیس ۷ پرو و سرفیس پرو ایکس؛ چشم‌اندازی جدید پیش روی رایانه‌های لوحی


ماکروسافت در تاریخ ۲ اکتبر  ۲۰۱۹ رویداد سخت‌افزاری خود را برگذار کرد. در این رویداد دستگاه‌های متعددی رونمایی شد. در واقع یکی از سورپرایز‌های شرکت مایکروسافت معرفی گوشی افسانه‌ای Surface بود. علاوه بر آن این شرکت از لپ تاپ‌های دو نمایشگری خود نیز پرده برداشته است. همچنین اولین محصولی را که با آن کار خود را شروع کرده است را نیز فراموش نکرده است.

Surface Pro 7:


مایکروسافت سرفیس 7 پرو

در این رویداد اولین دستگاهی که معرفی شد Surface Pro 7 بود که در واقع فراتر از انتظار ظاهر شد. سرفیس ۷ پرو  پیش از اینکه طراحی جدیدی داشته باشد به قابلیت‌های جدید سخت‌افزاری مجهز شده است. از نظر طراحی و تغییرات انجام گرفته روی بدنه آن می‌بایست گفت که همان زبان طراحی پایه که اولین بار در Surface Pro 4 نیز مورد استفاده قرارگرفته را به کار گرفته است. در نهایت اینکه، تنها USB-C به آن اضافه شده و جایگزین Mini DisplayPort به حساب می‌آید؛ اما متأسفانه، با Thunderbolt سازگار نیست.

پردازنده آن هم به تراشه نسل ۱۰ اینتل که بر اساس معماری ۱۰ نانومتری ساخته شده ارتقاء یافته است. بکارگیری این پردازنده به نحو قابل توجهی بازی و عملکردهای پردازشی آن را بهبود بخشیده و این نسخه نسبت به Surface Pro 6 ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است.

مایکروسافت سرفیس 7 پرو

دیگر ویژگی‌های ارتقاء یافته آن می‌توان به ارتقاء میکروفون‌ها، قابلیت‌ شارژ سریع، کاورهای تایپ جدید، که دقیقاَ همان عملکرد نسخه قبلی را داشته با این تفاوت که این بار در دو رنگ عرضه شده ُ اشاره کرد؛ اما این پوشش کیبوردها سازگاری خوبی دارد که می‌تواند برای کاربران یک خبر خوب در نظر گرفته شود، به این دلیل که مثلا اگر از سرفیس پرو ۴ سال ۲۰۱۵ استفاده می‌کنید دیگر نیازی به تهیه مدل جدیدی از آن نخواهید داشت.

Surface Pro X:


مایکروسافت پرو ایکس

از طرف دیگر Surface Pro X یک بسته سخت‌افزاری عالی با طراحی شیک بوده که حقیقتاً توجه عموم را به خط تولید دستگاه‌های سرفیس جلب خواهد کرد. این دستگاه با ویژگی‌هایی که دارد مسیر جدیدی را در طراحی این گونه محصولات باز کرده است. 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

به عنوان اولین دستگاه مایکروسافت که از تراشه ARM بهره می‌برد، ممکن است وسوسه شوید که آن را به عنوان یک دستگاه کم مصرف خریداری کنید؛ اما به یاد داشته باشید که در نام آن کلمه “Pro” وجود دارد و از قیمت بالاتر آن نباید قافل شد. این دستگاه با برخورداری از تراشه سفارشی SQ1 محصول مشترک ماکروسافت و کوالکام به حساب آمده و در ردیف مدل Surface Pro 7 قرار می‌گیرد. تنها می‌توان گفت مایکروسافت یک مدل بیشتر را پیش روی کاربران اولیه این دستگاه‌ها قرار داده، تا افرادی که فقط قابلیت اطمینان و سازگاری سخت افزاری اینتل را ترجیح می‌دهند.

مایکروسافت سرفیسس پرو ایکس

 سرفیس پرو ایکس یکی از نازک‌ترین لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده و تنها  ۷٫۳ میلی‌متر ضخامت دارد. لبه‌های کناری آن هم به حدی بوده که استفاده از این لپ تاپ را در حالت افقی راحت‌تر کرده است. از نظر فضای مورد استفاده نیز بسیار بهینه‌تر شده است.

از نظر اندازه و وزن شباهت بسیاری به آیپد پرو ۱۳ اینچی دارد. مهم‌ترین نکته در رابطه با طراحی این است که مایکروسافت بالاخره راه‌حل عالی زیباتر شدن آن را دریافته و یک جایگاه اختصاصی برای قلم در نظر گرفته است، تنها کافیست که آن را در جایگاه مخصوص آن در بالای کیبوردها قرار دهید.

مایکروسافت برای این کار می‌بایست یک قلم باریک جدید (Slim Pen که نام رسمی آن است) را طراحی می‌کرد، در حالی که عده‌ای قلم نرم و لمسی صاف را دوست داشتند؛ اما در یک طراحی هوشمندانه، تو رفتگی کوچک قلم نیز پنهان شده است.

به هر حال هیچ امتیازی برای صفحه کلید وجود ندارد. دقیقاً با صفحه کلید Pro 7 با یک پی پد بزرگ و عالی مشابه بوده که فضای کافی جهت حرکت دستان را فراهم آورده است؛ اما باز هم به نسبت بسیاری از لپ تاپ‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند عملکرد بهتری خواهد داشت.

در اصل، باز هم حس یک لپ تاپ واقعی را منتقل می‌کند. دو درگاه USB-C وجود داشته که به شما امکان اتصال به چندین لوازم جانبی و امکان ارتقاء آسان را فراهم آورده است. همچنین از پورت Surface Connect برای سازگاری با داک‌های موجود در سطح استفاده می‌کند؛ اما Pro X جک هدفون ندارد.

پس کدام یک برای شما مناسب است؟ گرچه با یک بررسی کوتاه نمی‌توان در مورد عملکرد و عمر باتری دقیق آن صحبت کرد؛ اما در حال حاضر، Surface Pro X قطعاً دستگاه جذاب‌تری خواهد بود. با طراحی عالی و جذاب، طول عمر بیشتر باتری، حافظه ایمن قلم و اتصال always-on یک بسته سخت‌افزاری عالی را برای کاربران ارائه داده است.

در حال حاضر تنها نگرانی که وجود دارد این است که تمام برنامه‌ها و وظایف جانبی به خوبی در یک دستگاه ARM اجرا می‌شود یا خیر؛ اما برای کاربران زمانی عالی به نظر می رسد که به خوبی کار کند. Pro 7 و Pro X قطعاً عملکرد‌های مختلفی نیز دارند.

[aparat id=”qifYe”]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن